StineW79 skriver:
Syntes den er svær at svare på!
De 2 ældste er 15 og 12. Hvor gamle er de yngste?
Mine overvejelser i tilfældig rækkefølge er:
Hvordan bor i? Har i et stort hus, med masser af værelser? Eller ville nogen af de andre pludselig til at sku drle et værelse?
Har i råd til, at forsørge 5 børn?
Hvor gamle er i?
Er i pt afhængige af, at de store hjælper meget med de små? Og hva når/hvis der kommer en lille ny, vil i så have en forventning om, at de ska/vil/ka hjælpe med?
Har i råd til feks ferie med 5 børn, og hva i nu er van til?
Hvor meget overskud, har i til at lave 1 til 1 ting med de store nu? Og vil i have det samme overskud til en lille?
Hvad hvis barn nr 5 er handicappet? Hvordan vil det påvirke jeres familie? (ved godt det er et kæmpe stort spørgsmål)
Vil i være ok med, at de store ik får et nært forhold til en lille ny, da de jo mere eller mindre er flyttet hjemmefra om et par år? Jeg har selv en halvbror, som er 20 år ældre end mig, som jeg self elsker, men ik har et særligt nært forhold til. Til gengæld ELSKER jeg min niece, som er 7 år yngre end mig..
Jeg kender flere som har 4-5 børn, og de siger hver og en, at de ALDRIG har fortrudt det sidste barn, men at de ville ønske at de havde mere overskud og samme energi, som da de ældste var små, og at de på mange måder føler, at de små ik helt får den "samme" opvækst, som de ældste. At det er hårde med de små, fordi deres bedste forældre, også har mindre energi til at hjælpe/passe osv. Det er hvis de stadig er i live self. Men nu får de færreste jo også børn, for at få dem passet.
Men hvis i virklig, virklig ønsker et barn mere, vil jeg også sige at det self i sidste ende er jeres beslutning Vh Stine
Jeg synes også du stiller mega gode spørgsmål.