Instruktion af sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2022

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Pb18 skriver:

Min datter tabte sig tilsvarende og var meget dvask. Vi fik at vide at der max måtte gå 3t mellem hver ammestart og skulle supplere med mme hvis nødvendigt (af kop, så vi ikke ødelagde sutterefleksen, hun fik måske 10-30 ml). Det var hospitalet der gav de instrukser. Vores datter vågnede ikke selv når hun var sulten, og det tog faktisk ret mange kræfter at få hende vækket nok til at spise. Det varede 10 dage og så var hun i perfekt trivsel og amningen kørte uden problemer uden supplering eller skema derefter. Vi ventede med at introducere sut til amningen kørte, det lykkedes os dog aldrig at få hende til at bruge sut. 

Det lyder præcist som her han er dog begyndt at virke meget mere frisk efter at mælken er løbet til, og vi har derfor ikke givet mme efter hvert måltid.

Vi må snakke med sundhedsplejesken i morgen ang. Sut.

På den ene side så jeg jo gerne at han ikke blev gjort afhængig af sut, men hvis han bruger mit bryst som sut hver halve time, ville jeg fortrække sutten

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2022

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Mrs. skriver:

Jeg ammede min søn og brugte slet ikke mme overhovedet? Spøjst råd 

Men han fik sut da han var 5-6 dage gammel, og amningen kørte fint både før og efter. 

Han havde tabt sig meget og var sløv, sundhedsplejersken var nervøs han ville blive dehydreret under perioden med amme opstarten, derfor anbefalede hun mme af kop efter endt amning (Hvis det havde været en kort, ineffektiv amning) 

Det har egentlig fungeret godt, og føler ikke det har forstyrret amningen, men er selvfølgelig ikke interesseret i at det skal fortsætte længere end højst nødvendigt

Jeg syntes bare han var begyndt at bruge brystet lidt som trøst og tryghed (Hvilket nok er meget naturligt) men også lidt hårdt for mine bryster, især fordi jeg jo ikke kan spå om det er for en kort periode, eller noget der vil stå på længe fremover. Derfor var jeg nysgerrig på om sutten kunne introduceres allerede nu

Anmeld Citér

14. maj 2022

nemisis

Profilbillede for nemisis

Bare lige en lille bisætning. Det er ikke sikkert at sutten ændrer hverken på antal opvågning eller mængden af natamningen. Min lille dreng taget gerne sut, men vil han ammes om natten så spytter han den ud og afviser den indtil han har fået brystet. Sådan har det altid været. Særligt når de er helt små ville jeg være varsom med at give sut om natten som løsning når baby søger brystet, da natamningen jo virkelig sætter efterspørgslen op og sikrer at du har mælk nok.

Anmeld Citér

14. maj 2022

Soonmom

Du må give sut med det samme, det andet er en skrøne

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.