Dunme arbejdstider og børnehave

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.740 visninger
6 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
6. maj 2022

Anonym trådstarter

M startede i børnehave for 2 1/2 månede siden, det er stadig svære afleveringer, og vi leger ikke med andre, har givet korte dage, så det blev en rolig tryg indkøring, om torsdagen har M holdt fri da vi er til talepædagog om formiddagen, og jeg arbejder eftermiddag/aften om torsdagen? så hvis jeg skulle sende M i børnehaven bagefter, så ville jeg næste ikke se min guldklump den dag, mit spørgsmål er hvordan ville i gøre det med dumme arbejdstider og en der synes det er svært at gå i børnehave?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2022

Baby17

Anonym skriver:

M startede i børnehave for 2 1/2 månede siden, det er stadig svære afleveringer, og vi leger ikke med andre, har givet korte dage, så det blev en rolig tryg indkøring, om torsdagen har M holdt fri da vi er til talepædagog om formiddagen, og jeg arbejder eftermiddag/aften om torsdagen? så hvis jeg skulle sende M i børnehaven bagefter, så ville jeg næste ikke se min guldklump den dag, mit spørgsmål er hvordan ville i gøre det med dumme arbejdstider og en der synes det er svært at gå i børnehave?

Jeg ville da til hver en tid give ham den ugentlige fri dag når der er mulighed for det

Anmeld Citér

6. maj 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Enig med Baby17. Ville da give ham den ugentlige fridag hvis muligheden og behovet er der

Anmeld Citér

6. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Enig, jeg ville også give ham den ugentligt fridag. 

Men hvad siger børnehaven? Et er, at I har svære afleveringer. Det kan være hårdt, men det oplever mange, og der går det oftest over kort tid efter mor eller far er gået. Det er da mere bekymrende, at han ikke leger med nogle af de andre i løbet af dagen. Er det som i slet ikke? Er der måske en, han hellere vil lege med en de andre, for så kunne I evt. prøve at invitere det barn hjem på legeaftale, så de opbygger en stærkere relation. 

Anmeld Citér

6. maj 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg synes ikke det lyder særlig bekymrende. Han er kun lige startet i børnehave. Han leger måske lidt med og lidt ved siden af, men har ikke faste venner endnu og min erfaring er at det stille og roligt tager fart når han har gået der lidt længere tid. Jeg synes det er super sjældent det bare er gået mega hurtigt med legekammerater, medmindre det er en integreret institution hvor barnet kender børnene eller starter sammen med nogen barnet kender. Jeg ville være i løbende dialog med pædagogerne ift. hvordan det går. 
jeg ville give en fridag, fordi det er dejligt med et break, når man er ny og der er så mange indtryk at forholde sig til. 
jeg ville heller ikke have travlt med legeaftaler efter kun 2 måneder i børnehaven. Jeg ville vente lidt til han er faldet mere til. 

Anmeld Citér

7. maj 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Det lyder normalt synes jeg. De fleste har ikke legeaftaler før de er fyldt fire og endda måske fem…. 
jeg ville mærke efter hvad der er brug for om torsdagen. Personligt møder jeg selv kl. 11 den dag med aflevere alle tre unger, fordi jeg ganske enkelt har er behov for fred og ro for at kunne være en god mor. Hvis dit barm selvfølgelig er ulykkelig og har ekstremt brug for tryghed og dig er det selvfølgelig en anden situation 

Anmeld Citér

12. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen
mor:) skriver:

Jeg synes ikke det lyder særlig bekymrende. Han er kun lige startet i børnehave. Han leger måske lidt med og lidt ved siden af, men har ikke faste venner endnu og min erfaring er at det stille og roligt tager fart når han har gået der lidt længere tid. Jeg synes det er super sjældent det bare er gået mega hurtigt med legekammerater, medmindre det er en integreret institution hvor barnet kender børnene eller starter sammen med nogen barnet kender. Jeg ville være i løbende dialog med pædagogerne ift. hvordan det går. 
jeg ville give en fridag, fordi det er dejligt med et break, når man er ny og der er så mange indtryk at forholde sig til. 
jeg ville heller ikke have travlt med legeaftaler efter kun 2 måneder i børnehaven. Jeg ville vente lidt til han er faldet mere til. 

Nu mente jeg så heller ikke legeaftaler i traditionelt forstand. Men måske mere evt. mødes på en legeplads med en anden forældre og deres barn, så han kunne blive lidt fortrolig med en anden på tomandshånd. 

Og jo, jeg synes det lyder bekymrende, hvis han SLET ikke leger med de andre efter 2 1/2 måned.

Men måske jeg bare farvet af et udadvendt barn, der knapt ænsede os den første dag i børnehaven (og kom fra dagpleje), legede med legetøjet fra 1. minut, den første uge blev en fast del af en firmandsgruppe, der hele vejen op var hinandens bedste venner og tog hjem og lege alene hos nabobørnene fra de var knap 3 år. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.