mor:) skriver:
Jeg synes ikke det lyder særlig bekymrende. Han er kun lige startet i børnehave. Han leger måske lidt med og lidt ved siden af, men har ikke faste venner endnu og min erfaring er at det stille og roligt tager fart når han har gået der lidt længere tid. Jeg synes det er super sjældent det bare er gået mega hurtigt med legekammerater, medmindre det er en integreret institution hvor barnet kender børnene eller starter sammen med nogen barnet kender. Jeg ville være i løbende dialog med pædagogerne ift. hvordan det går.
jeg ville give en fridag, fordi det er dejligt med et break, når man er ny og der er så mange indtryk at forholde sig til.
jeg ville heller ikke have travlt med legeaftaler efter kun 2 måneder i børnehaven. Jeg ville vente lidt til han er faldet mere til.
Nu mente jeg så heller ikke legeaftaler i traditionelt forstand. Men måske mere evt. mødes på en legeplads med en anden forældre og deres barn, så han kunne blive lidt fortrolig med en anden på tomandshånd.
Og jo, jeg synes det lyder bekymrende, hvis han SLET ikke leger med de andre efter 2 1/2 måned.
Men måske jeg bare farvet af et udadvendt barn, der knapt ænsede os den første dag i børnehaven (og kom fra dagpleje), legede med legetøjet fra 1. minut, den første uge blev en fast del af en firmandsgruppe, der hele vejen op var hinandens bedste venner og tog hjem og lege alene hos nabobørnene fra de var knap 3 år.
Anmeld
Citér