Madlede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. maj 2022

MR1991

Timf skriver:

Jeg led meget af kvalme det første laaaange stykke tid. 

Nu jeg i uge 21 og kan næsten ikke spise noget mad, ikke fordi jeg får så meget kvalme men det føles bare som om at jeg er mæt og ikke kan få mere ned. 

Bliver også ved med at tabe mig så bliver også lidt nervøs 

Mine to andre graviditeter har der ikke været noget det var med drenge, scannings damen påstår at jeg skal have en prinsesse denne gang. 

Hvad siger jordmoderen til du taber dig? 

Øv hvor lyder det også bare øv, end energi er ikke det højeste med den omgang

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2022

Pb18

MR1991 skriver:

Jeg er også bare nervøs for, det kommer til at være hele graviditet. Bare jeg lige kunne spole tiden frem til november så. Fik du kvalme oveni?

Jeg havde generel kvalme i de første 13-14 uger. Derefter var det "kun" når jeg spiste noget der trickede madleden (for mig var det med med æg eller kød samt salt/fed/krydret mad). Så jeg fik spist godt med salat og grønt

Anmeld Citér

5. maj 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg har også mistænkt de piller, og de skal jo ned. Pyh du må også have været godt træt og måske er endda også have tabt dig af egen vægten

Haha nej jeg tog 25 kg på

Anmeld Citér

5. maj 2022

Mrs.

Man må gerne tabe sig - baby tager hvad den skal bruge. Jeg tabte mig selv 5 kg i løbet af de uger jeg led af kvalme/opkast. Det indhenter man lige så stille  

Er som nævnt 37+ i dag og har taget 9 kg på fra oprindelig vægt (dvs 14 hvis man lægger de kilo til jeg tabte først)

Anmeld Citér

5. maj 2022

Timf

Profilbillede for Timf
MR1991 skriver:

Hvad siger jordmoderen til du taber dig? 

Øv hvor lyder det også bare øv, end energi er ikke det højeste med den omgang

Mm altså de siger at jeg helst ikke må tabe mig mere end 10 kg. Men var til scanning i mandags og baby vokser som hun skal

Jeg har indtil videre tabt mig godt 6 kg og det ser ikke ud til at jeg tager på i øjeblikket 

Anmeld Citér

5. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg havde ikke så meget kvalme eller madlede i begyndelse af min graviditet. Til gengæld led jeg meget af sure opstød og madlede i slutningen. Husker ikke helt hvor lang tid, men tænker det var medvirkede til, jeg kun tog 9 kg. på under hele graviditeten. Følte slet ikke, der var plads til ret meget mad i maven. Det stoppede med det samme baby var ude. 

Anmeld Citér

5. maj 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Min kvalme startede i starten at 5+, herefter madlede, ekstrem kvalme og opkast. Har fået konstateret svær Hyperemesis. 
Jeg er i bedring nu (15+3), men spiser forsat i meget små mængder og det samme mad (det jeg ved jeg kan holde nede). Får i øvrigt også kvalmestillende medicin for både kvalme og opkast. 

Jeg har skiftet mine multivitaminer ud med et andet mærke, da jeg følte jeg fik det endnu mere dårligt af dem jeg startede med. Det føler jeg har hjulpet, og spiser nu vitaminerne hver dag. 

Har ikke så mange råd end at prøv uanset hvor meget/lidt lyst til mad du har, at spise lidt alligevel og små mængder i løbet af dagen. 

Anmeld Citér

5. maj 2022

Mortiltreogmåskefire

Min kvalme er gået væk, men i hele graviditeten har jeg ikke spist kød pga madlede  jeg prøver at spise lidt kikærter for proteiners skyld, men jeg har virkeligt lyst til at kaste op over det

Anmeld Citér

5. maj 2022

Enmere20

Jeg havde madlede hele min sidste graviditet og tog derfor kun et par kilo på i alt  jeg døjede også med svimmelhed og det var som om de 2 ting fulgtes ad

det forsvandt med det samme baby var ude

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.