Hjælp til navn + spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2022

Anonym

Aslaug, Agnes, Alma, Saga, Sofie, Lyra/Lara

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2022

Anonym

I forhold til det med hvor meget søskendes mening tæller så holdt vi fast på at det var vores beslutning og vi ville ikke forvirre med snak om navne med den store. Men vi var uenige længe efter nr 2 var blevet født. Som i virkelig uenige! Dét navn jeg havde elsket i årevis passede bare ikke rigtig da baby kom og derudover havde vi flere andre navne hver især, men ingen vi begge kunne lide. Indtil en dag hvor nr 1 udbrød “mor og far jeg elsker bare *navn* så højt, højere end noget som helst andet i hele verden” om sin søskende, og så kunne baby lige pludselig ikke hedde andet end det Såååå… Hav en liste og se tiden an. Måske kommer det til jer, måske finder I ud af at et af navnene føles rigtigt. 

Anmeld Citér

6. maj 2022

Anonym trådstarter

Tusinde tak for jeres foreslag

Jeg har forsat min liste hvor jeg også har skrevet storesøsters foreslag ind. Men det er lidt svært at komme videre og åbne for diskussion når faren siger nej til dem alle (undtagen de to) og ikke selv kommer med nogle foreslag. Han har sat sig helt fast på de to 

Jeg håber det hele giver mening når hun er født og det rigtige navn står klart for os

Anmeld Citér

6. maj 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Vi snakkede ikke navn med nogen.

Måske vores forældre hørte hvad vi overvejede, men det var ikke noget de fik en indflydelse på.

Jeg mener det er forældrenes beslutning

Anmeld Citér

6. maj 2022

Anonym

Vælg det navn som gør jer glade - så skal alle andre nok følge trop og de der ikke kan lide det fra starten af skal nok vænne sig til det.

Hvad med: Aviaja, Aja/Aya, Gry, Malea, Didde/Ditte, Mynte, Silke, Ella, Agnes, Mie, Camille, Mille

Anmeld Citér

18. juni 2022

Bloren

Tænker, hvad med Vilja?

Anmeld Citér

18. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi kan ikke blive enige om et navn til vores kommende datter og kunne virkelig godt bruge at få smidt nogle flere navne ind i puljen. Vil i hjælpe

Hvor meget tager i jeres andres børns mening om navnet med i betragtningen (hos os en teenager)?

Et af de få navne vi forældre kan blive enige om kan den unge teen slet ikke lide 

Vi er mest til nordiske navne, men er ellers ikke særligt enige. Nogle af dem der er oppe og vende, men som vi ikke er enige om er:

Nora, Asta, Silja, Aura, Kaisa, Bjørk, Viola, Frida

Vil være lykkelig for foreslag

Har I tænkt på dobbelt navn? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.