Hjælp til navn + spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.207 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. maj 2022

Anonym trådstarter

Vi kan ikke blive enige om et navn til vores kommende datter og kunne virkelig godt bruge at få smidt nogle flere navne ind i puljen. Vil i hjælpe

Hvor meget tager i jeres andres børns mening om navnet med i betragtningen (hos os en teenager)?

Et af de få navne vi forældre kan blive enige om kan den unge teen slet ikke lide 

Vi er mest til nordiske navne, men er ellers ikke særligt enige. Nogle af dem der er oppe og vende, men som vi ikke er enige om er:

Nora, Asta, Silja, Aura, Kaisa, Bjørk, Viola, Frida

Vil være lykkelig for foreslag

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Jeg har ikke så store børn - men jeg ville nok tage mig lidt af det, hvis mine andre børn syntes navnet var decideret grimt. Vi havde et navn oppe til vores datter, hvor mine forældre (der ellers er meget diplomatiske) ikke helt kunne holde masken. Og det betød, at jeg syntes vi skulle vælge navnet fra. Jeg syntes ikke, folk som var tæt på barnet skulle synes navnet var decideret grimt. Men det kommer nok også lidt an på, hvor snæver smag, det store barn har. Jeg synes ikke, barnet skal være direkte med i beslutningen. Men samtidig kan man godt tage hensyn til dets følelser.

Hvad med Gro, Ingeborg, Gry, Frigg, Ane eller Alva?

Anmeld Citér

4. maj 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Hvad foreslår teenageren?

Vilde, Sigrid eller Signe er mine forslag.

Jeg synes Aura bliver lidt for meget, når jeg forestiller mig en fremtidig jobsamtale eller møder på kontoret - men min mening er heldigvis lige meget 

Anmeld Citér

4. maj 2022

Mrs.

Altså min mand har valgt navnet til vores datter. 
(Jeg og min store dreng på 11 kan også lide navnet) 

MEN jeg har hele tiden holdt fat på at man ikke kan være 100% sikker før man ser den lille. 
min søn havde jeg også fundet navn til, og da han så var født følte jeg slet ikke navnet passede til ham, så han blev kaldt baby i 2 uger før vi kom på et navn vi synes passede til ham (og det gik fra amerikanske navne til godt gammelt dansk navn så lidt af et skifte). 
Nogen siger de ved det når de ser barnet.. 

Tror det er meget forskelligt. Men kan jo være i ser den lille guldklump og tænker det er bare helt forkert til hende

Anmeld Citér

4. maj 2022

Lje

Vi kan ikke blive enige om et navn til vores kommende datter og kunne virkelig godt bruge at få smidt nogle flere navne ind i puljen. Vil i hjælpe

Hvor meget tager i jeres andres børns mening om navnet med i betragtningen (hos os en teenager)?

Et af de få navne vi forældre kan blive enige om kan den unge teen slet ikke lide 

Vi er mest til nordiske navne, men er ellers ikke særligt enige. Nogle af dem der er oppe og vende, men som vi ikke er enige om er:

Vi kogte navnepuljen ned to to navne. Og så blev storebror på 6 år spurgt til råds. Han fik ikke lov at vælge. Han blev ikke lovet at måtte vælge. Han blev inddraget så meget, som det var passende for alderen (efter vores vurdering). 

Vh. 

Anmeld Citér

4. maj 2022

fehår

Lje skriver:

Vi kogte navnepuljen ned to to navne. Og så blev storebror på 6 år spurgt til råds. Han fik ikke lov at vælge. Han blev ikke lovet at måtte vælge. Han blev inddraget så meget, som det var passende for alderen (efter vores vurdering). 

Vh. 

Vi gjorde nøjagtigt det samme herhjemme med vores to piger, der skal være storesøstre. De blev inddraget i processen, da der var to navne tilbage, men vi traf den endelige beslutning. 

Anmeld Citér

4. maj 2022

Anonym trådstarter

Mange tak for jeres svar

Jeg synes vi sidder lidt fast. Far er ikke kommet med nogle forslag selv men har valgt to navne fra min liste som han kan lide. Vi fik hurtigt låst os fast på det ene navn, som ikke er nævnt her da jeg ikke kan overskue at blive mere i tvivl om det. Det er vokset på mig over tid, og jeg kan faktisk ret godt lide det. Men når jeg var nævnt dette navn for andre har jeg haft følelsen af at de ikke vildt godt kunne lide det og det har pustet til min tvivl. Men det er også et lidt anderledes navn som måske kræver at man smager på det i lidt længere tid

Teenageren kan ikke lide nogle af de to navne vi kan blive enige om, men har ikke en snæver smag. Hun har foreslået Vera, Liv, Lilly, Nora, Olivia og Asta Og fra min liste kan hun lide Aura, Lilja/Silja og Viola. Jeg synes egentligt det er nogle gode foreslag hun er kommet med. Af dem kan faren vist kun lide Asta og det er jeg ikke selv vild med

Jeg takker mange gange for jeres navne foreslag Jeg kan lige nævne at flere af dem står på min liste men ikke er blev godtaget af de andre. Det er Alva, Signe og Vilde

Jeg har desuden nævnt for min kæreste om vi ikke lige skal vente med at beslutte os helt til baby er født og evt finde en par navne der er i spil. Han er med på den, men kan ikke rigtigt sætte sig ind i at baby måske ikke ligner et navn og jeg kan mærke at han har besluttet sig for det ene navn (men stadig er oven for navn nr to) 

Anmeld Citér

4. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Lad være med beslutte noget endegyldigt før barnet er kommet. Meget kan ændre sig når man står med barnet. Vi havde også en liste, hvor det bestemt ikke var alle forslag vi var lige begejstrede for.

Et af mine forslag som min kone ikke brød sig om endte med at blive barnets navn, da hun uopfordret selv sagde, at det passede rigtig godt da hun faktisk så barnet.

Anmeld Citér

4. maj 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Vi har en Sigrid.  (Gammelt vikinge navn, der betyder sejrende skønhed) 

Andre navne vi havde i spil var, 

Malou, maluna, vilja, Astrid, Karen, Karla

Anmeld Citér

4. maj 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Sigrid, Siri, Frig, Vilda, Frida, Freja, Sif

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.