Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Mrs. skriver: Synes da også jeg hørte at anbefalingerne er blevet ændret fra sundhedsstyrelsens side, således man ikke får lov at gå så længe over som før, da risikoen for dødsfødsel eller komplikationer stiger når man går over tid..? Er det gået igennem eller er det som alt andet i dansk politik - bare snak?
Synes da også jeg hørte at anbefalingerne er blevet ændret fra sundhedsstyrelsens side, således man ikke får lov at gå så længe over som før, da risikoen for dødsfødsel eller komplikationer stiger når man går over tid..? Er det gået igennem eller er det som alt andet i dansk politik - bare snak?
Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har bare forstået det som at de har et maks der hedder 42 uger, altså 2 uger over tid. Men som jeg hører det så stiger risikoen for fx. Dødsfødsel jo allerede når du går over og så øges risikoen des længere tid.
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Det var der snak om efter det svenske studie som viste overdødelighed, men jordemødrene var imod det og man fandt ikke ressourcerne til det heller, så det blev ved snakken...
Anonym skriver: Det ved jeg faktisk ikke. Jeg har bare forstået det som at de har et maks der hedder 42 uger, altså 2 uger over tid. Men som jeg hører det så stiger risikoen for fx. Dødsfødsel jo allerede når du går over og så øges risikoen des længere tid.
Ja det er også det jeg har hørt.. men det skulle vidst ændres så man ikke længere må gå til uge 42.
Pb18 skriver: Det var der snak om efter det svenske studie som viste overdødelighed, men jordemødrene var imod det og man fandt ikke ressourcerne til det heller, så det blev ved snakken...
Ah ja okay. det undrer mig at jordemødrene er i mod det, når der er facts der viser noget andet end deres mening
Mrs. skriver: Ah ja okay. det undrer mig at jordemødrene er i mod det, når der er facts der viser noget andet end deres mening
Man kan ikke bruge det svenske studie til så meget. De gravide fik lov at gå uden kontrol efter termin, og sådan er det jo ikke i Danmark.
Det er tragisk når et barn dør i mors mave, men man må også opveje det med de ricisi der er ved flere igangsættelser.
Jeg har selv lige født 41+5 og var lige som dig nervøs for den megen ekstra tid. Dog fandt jeg en enorm ro i at den lille var meget aktiv i min mave og den ene dag hun ikke var det tog vi ind og fik tjekket at alt var som det skulle være på fødegangen
det var meningen jeg skulle sættes i gang, men fødslen startede selv aftenen før fik fra 39+6 til 41+4 intet mindre end 4 hindeløsninger i håb om st sætte det igang noget tidligere og selvom mange har god glæde af det satte det ikke gang i fødslen her
Jeg vil helt klart anbefale at mærke godt efter babys aktivitet i den sidste tid og hvis du føler den er ændret så altid ringe og blive tjekket - det gav mig ro Kunne jeg vælge ville jeg gerne have været sat i gang tidligere, men det gør de ikke selvom de sagtens kunne have taget vandet
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128