Altså jeg fødte 18 dage efter termin. Jeg ville gerne føde naturligt på fødeklinik, så derfor takkede jeg nej til at blive sat i gang da jeg var 41+5. Jeg læste en masse forskningsartikler, og der kunne jeg se at risikoen for at noget skulle gå galt var ret lille. Jeg blev scannet da jeg var 42+0 og alt så fint ud, der var masser af fostervand og baby havde det helt fint. Jeg var overgået til hospitalsregi da jeg var 42+0 pga den let øgede risiko for komplikationer.
Jeg valgte alligevel igangsættelse da jeg var 42+2, og det var en rigtig dårlig fødsel. 2 dage med ve-stimulerende piller der ikke rigtig virkede, på 3. dagen om morgenen tog de vandet (fortrød jeg at jeg sagde ja til), da der ikke var fremgang fik jeg ve-drop. Endte med en epidural for at kunne få sovet om natten efter en laaaang dag med ve-storm. Næste dag fik jeg at vide at baby stod skævt i bækkenet og det var bedst at tage ham med kejsersnit. Jeg har senere hørt fra en jordemoder at det er meget almindeligt når man tager vandet for tidligt og derefter giver ve-drop at barnet sætter sig skævt i bækkenet.
Så det blev langt fra den naturlige fødsel jeg havde drømt om. Ville ønske jeg havde haft min jordemoder fra fødeklinikken med, men pga corona måtte jeg kun have en person med. Tror ellers hun ville have kunne hjælpe mig med nogle bedre valg ift fødslen.
Jeg tænker nogen gange om jeg skulle have ventet til fødslen gik i gang selv. Jeg var inde og få målt hjertelyd hveranden dag efter 41+5, så de holdt jo godt øje med ham. Men hvem ved hvordan det så var gået
Anmeld
Citér