Sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2022

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Er det mon dig, der tidligere har oprettet en tråd om dårligt arbejdsmiljø og en mildest talt usympatisk chef ifbm sygemelding?

Uanset hvad: fat i din fagforening. Fat i din tillidsrepræsentant og fat i din arbejdsmiljørepræsentant. 

Og sig nej! Godt tidspunkt at øve sig i grænsesætning. 

Vh.

Nej det er det ikke, og sådan en har vi desværre ikke

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2022

Lje

Anonym skriver:

Nej det er det ikke, og sådan en har vi desværre ikke

Beklager. Det lød bare ens - sikke mange usympatiske chefer out there. 

Du må have fat i din fagforening. De kan rådgive dig ud fra branche og hvilke type virksomhed. 

Jeg er ikke hel skarp på reglerne om refusion ved graviditetsbetinget sygdom men hvis de får lønrefusion - og du så arbejder mere end de 25 timer - så skal du være obs på, at du ikke bidrager til bedrageri. Hvis virksomheden glemmer at melde, du arbejder mere end de 25 timer. 

Men igen: øv dig i at sige nej. Brug din læge. "Efter aftale med min læge er jeg deltidssygemeldt. For at passe på mig selv og min graviditet".

Vh.

Anmeld Citér

28. april 2022

Anonym

Virksomheden kan få refusion fra første fraværsdag, når det gælder graviditets betinget sygdom. Dette gælder også ved en delvis sygemelding, som din er.

Har du en HR afdeling, du kan gå til? De bør kunne guide og vejlede din chef så vedkommende forstår betydningen i din sygemelding samt reglerne herfor. Lige præcis med refusion er reglerne meget sort/hvid!

Hvis ikke, så er jeg enig med de andre! Du skal have fat i din fagforening og sætte dem ind i problematikken. Du er sygemeldt og skal ikke arbejde mere end de timer, der er aftalt. De må kunne hjælpe dig

Tanker herfra

Anmeld Citér

28. april 2022

Anonym trådstarter

Lje skriver:

Beklager. Det lød bare ens - sikke mange usympatiske chefer out there. 

Du må have fat i din fagforening. De kan rådgive dig ud fra branche og hvilke type virksomhed. 

Jeg er ikke hel skarp på reglerne om refusion ved graviditetsbetinget sygdom men hvis de får lønrefusion - og du så arbejder mere end de 25 timer - så skal du være obs på, at du ikke bidrager til bedrageri. Hvis virksomheden glemmer at melde, du arbejder mere end de 25 timer. 

Men igen: øv dig i at sige nej. Brug din læge. "Efter aftale med min læge er jeg deltidssygemeldt. For at passe på mig selv og min graviditet".

Vh.

Tusind tak for svar, de får fuld refusion for de resterende timer. Jeg tænker at snakke med min chef på mandag der er han nemlig tilbage igen.

Anmeld Citér

28. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Virksomheden kan få refusion fra første fraværsdag, når det gælder graviditets betinget sygdom. Dette gælder også ved en delvis sygemelding, som din er.

Har du en HR afdeling, du kan gå til? De bør kunne guide og vejlede din chef så vedkommende forstår betydningen i din sygemelding samt reglerne herfor. Lige præcis med refusion er reglerne meget sort/hvid!

Hvis ikke, så er jeg enig med de andre! Du skal have fat i din fagforening og sætte dem ind i problematikken. Du er sygemeldt og skal ikke arbejde mere end de timer, der er aftalt. De må kunne hjælpe dig

Tanker herfra

Tusind tak for svar, jeg vil helt sikkert gå videre med det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.