Sygemelding

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
14 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. april 2022

Anonym trådstarter

Er det samme regler for når man er sygemeldt på deltid og fuldtid?

Jeg føler mig tvunget til at skulle bryde min deltidsygemelding fordi der er så meget pres på arbejdet, jeg har egentlig ikke lyst da min krop ikke kan holde til mere end de 25 timer jeg er på nu. Jeg er ked af det konstant, jeg har ikke lyst til at skulle afsted og jeg er mega stresset over det..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym
Anonym skriver:

Jeg føler mig tvunget til at skulle bryde min deltidsygemelding fordi der er så meget pres på arbejdet, jeg har egentlig ikke lyst da min krop ikke kan holde til mere end de 25 timer jeg er på nu. Jeg er ked af det konstant, jeg har ikke lyst til at skulle afsted og jeg er mega stresset over det..

Kender ikke reglerne, men mærk efter i dig selv. Er du ikke klar, så er du ikke klar. 
Ved godt det kan være svært at tænke anderledes, når man ved der er presset på jobbet. Det ville jo kunne ende i en fuldtidsygemelding hvis du presser dig selv  

Anmeld Citér

26. april 2022

Anonym trådstarter

__anonym skriver:

Kender ikke reglerne, men mærk efter i dig selv. Er du ikke klar, så er du ikke klar. 
Ved godt det kan være svært at tænke anderledes, når man ved der er presset på jobbet. Det ville jo kunne ende i en fuldtidsygemelding hvis du presser dig selv  

Jeg overvejer at fuldtids sygemelde mig selv fordi jeg ikke kan holde til den stress, og jeg føler ikke at det bliver respekteret at jeg faktisk er deltids sygemeldt og kun skal arbejde de 25 timer som vi har aftalt. Jeg er ødelagt i kroppen når jeg kommer hjem og jeg er så mentalt udbrændt at jeg faktisk bare ligger i sofaen indtil jeg skal i seng 

Anmeld Citér

27. april 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror ikke helt, jeg forstår...

Vil det sige, at du lige nu er deltidssygemeldt, så du skal arbejde 25 timer om ugen, men at de presser dig til at tage flere timer? Er det tilfældet vil jeg da gå til ledelsen og forklare, at der er en grund til, at du er deltidssygemeldt og at du er bange for at det vil ende med en fuldtidssygemelding - eller længerevarende sygemelding, hvis ikke det aftalte overholdes. 

Du er nødt til at passe på dig selv først og fremmest. 

Anmeld Citér

27. april 2022

Maximus4

Kan sagtens forstå dig. Men prøv ikke at presse dig selv, du ender eventuelt med en langtids sygemelding i stedet for. Kærlige tanker til dig 

Anmeld Citér

27. april 2022

Anonym trådstarter

Aalborgtøsen skriver:

Jeg tror ikke helt, jeg forstår...

Vil det sige, at du lige nu er deltidssygemeldt, så du skal arbejde 25 timer om ugen, men at de presser dig til at tage flere timer? Er det tilfældet vil jeg da gå til ledelsen og forklare, at der er en grund til, at du er deltidssygemeldt og at du er bange for at det vil ende med en fuldtidssygemelding - eller længerevarende sygemelding, hvis ikke det aftalte overholdes. 

Du er nødt til at passe på dig selv først og fremmest. 

Ja det er helt korrekt forstået, jeg har nævnt det for min chef men han virker ligeglad.. 

Anmeld Citér

27. april 2022

Anonym trådstarter

Maximus4 skriver:

Kan sagtens forstå dig. Men prøv ikke at presse dig selv, du ender eventuelt med en langtids sygemelding i stedet for. Kærlige tanker til dig 

Tusind tak, det er bare så svært at finde motivation til at komme afsted pga. Det. Det hænger mig langt ud af halsen hver dag

Anmeld Citér

27. april 2022

BabyIgen2022

Du skal da uden tvivl have fat i TR... 

Anmeld Citér

27. april 2022

Lje

Anonym skriver:

Er det mon dig, der tidligere har oprettet en tråd om dårligt arbejdsmiljø og en mildest talt usympatisk chef ifbm sygemelding?

Uanset hvad: fat i din fagforening. Fat i din tillidsrepræsentant og fat i din arbejdsmiljørepræsentant. 

Og sig nej! Godt tidspunkt at øve sig i grænsesætning. 

Vh.

Anmeld Citér

27. april 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Tag fat i din TR eller fagforening. De skal ikke presse dig til mere end det aftalte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.