Faderskabssag?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.952 visninger
17 svar
88 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. april 2022

Anonym trådstarter

Hej. 
Min mand rejser meget, og jeg venter vores barn. Jeg ved 110% det er hans jeg har ikke været med en anden mand siden ét år før vi fandt sammen! Dvs i over 5 år nu. 
Vi har ingen problemer i vores forhold skal det siges, vi er lykkelige og glæder os begge meget til baby kommer, har hus mm sammen og ja - er lykkeligt gift. 
Men han er mistroisk af personlighed, og vil gerne være sikker. Dette under jeg ham, da det jo som mand et sted er baseret på “hvad kvinden siger”, og hans far opdagede selv ikke at være far til flere af min mands søskende, så mistroen stammer et sted fra.

Jeg læste så lidt om det på borger, og synes det lyder meget lige til? Han starter en faderskabssag, familieretshuset Beder om samtykke og så får barn og han taget prøve og så er det det? eller hvad? 

Har nogen været processen igennem? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 
Min mand rejser meget, og jeg venter vores barn. Jeg ved 110% det er hans jeg har ikke været med en anden mand siden ét år før vi fandt sammen! Dvs i over 5 år nu. 
Vi har ingen problemer i vores forhold skal det siges, vi er lykkelige og glæder os begge meget til baby kommer, har hus mm sammen og ja - er lykkeligt gift. 
Men han er mistroisk af personlighed, og vil gerne være sikker. Dette under jeg ham, da det jo som mand et sted er baseret på “hvad kvinden siger”, og hans far opdagede selv ikke at være far til flere af min mands søskende, så mistroen stammer et sted fra.

Jeg læste så lidt om det på borger, og synes det lyder meget lige til? Han starter en faderskabssag, familieretshuset Beder om samtykke og så får barn og han taget prøve og så er det det? eller hvad? 

Har nogen været processen igennem? 

For at være ærlig. Så tror jeg ikke i får godkendt en faderskabssag på der grundlag. Hvis du ved du ikke har været sammen med nogen anden og det alene handler om hans usikkerhed fra barndom. Så tager staten sig ikke af det. Så får i med stor garanti besked på at betale det selv da der ikke kan være tvivl om faderskabet. Og dermed ikke statens penge der skal bruges til bekræftelse. 

Anmeld Citér

21. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes det er problematisk at I overhovedet skal ud den slags halløj før han kan have tillid til dig. Det lyder ikke specielt sundt - ej heller selvom han har dårlige erfaringer fra barndommen.

Men hvis I skal gøre det, så synes jeg bestemt I skal vælge et selvbetalt privat dna check. Det synes jeg ikke man skal spilde offentlige midler på. 

Anmeld Citér

21. april 2022

Anonym

Jeg har været vidne i 2 faderskabssager. 
1. De har ikke grund til at starte en sag i familieretshuset - for tildeling af rettigheder og samvær er jo ret lige til eftersom i er gift og bor sammen 

2. i kan vælge en selvbetalt kindskrab. Det koster ca 2000kr og tager nogle uger at få svar. 

Også lige et lille obs: I mine øjne er man ikke lykkeligt gift, hvis en mand er mistroisk på den meget voldsomme måde din mand er. Det er jo noget i din mands fortid der forfølger ham. Og derfor skal HAN arbejde med det. 

Anmeld Citér

21. april 2022

fehår

Det lyder virkelig usundt. Jeg ville bruge pengene på terapi til manden i stedet for DNA-test...

Anmeld Citér

21. april 2022

Soonmom

Ej. Jeg ville simpelthen ikke kunne leve med en mand som tror jeg render rundt og laver noget udenom og ovenikøbet kunne finde på at blive gravid med en anden OG lyve om det.

Tjekker han dig også når du er ude uden ham?

Anmeld Citér

22. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tror jeres forhold - og barns liv - ville være bedre tjent med at få bearbejdet de traumer der tilsyneladende har skadet din mand så meget, at han i ramme alvor har foreslået det du beskriver.

Det lyder på mig også alvorligt bekymrende, at du på én eller anden måde også synes, at det er okay. Din mands krav er nemlig ikke bare irrationelt og mærkeligt - det er ekstremt grænseoverskridende, og ikke som noget ret mange mennesker ville finde sig i, eller nedværdige sig selv til at forsøge at forklare.

Hvordan skal tillid og ærlighed fremover forme jeres familie, hvis kontrol og mistro er fundamentet allerede inden jeres barn er født?

Anmeld Citér

22. april 2022

Esj

Profilbillede for Esj

A hvad ?? Hvis du ved barnet er din mands .så skal i da på ingen måde have gang i en faderskab sags eller DNA prøver ..

Og at du retfærdiggør din mands ønske om at dobbel tjekke om han nu virkelig også er faderen har jeg virkelig virkelig svært ved at forstå . Det ville uanset baggrund være en total deal breaker hvis det var her . Shit man . 

Hvis han har nogen issues så må han tager sig af det . Men du skal da på ingen måde DNA teste jeres barn 

Anmeld Citér

22. april 2022

Musemåtte

Hvordan jeres indbyrdes relation er, vil jeg egentlig ikke blande mig i. Men at bruge flere tusinde skattekroner, og tage sagsbehandlertimer fra alvorlige sager i familieretshuset, fordi at din ægtemand ikke stoler på dig - Det synes jeg ikke om. Jeg vil også opfodre jer til at betale et privat tjek af DNA.

Anmeld Citér

22. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Musemåtte skriver:

Hvordan jeres indbyrdes relation er, vil jeg egentlig ikke blande mig i. Men at bruge flere tusinde skattekroner, og tage sagsbehandlertimer fra alvorlige sager i familieretshuset, fordi at din ægtemand ikke stoler på dig - Det synes jeg ikke om. Jeg vil også opfodre jer til at betale et privat tjek af DNA.

Helt enig her.. Tænker også, at den må stå for egen regning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.