Tabe sig under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Helt helt normalt at tabe sig i starten. 
I alle mine 3 graviditeter startet jeg altid med at tabe mig. Og nr 3 ligger i maven nu og hygger sig. Jeg er idag 20+2 og har både taget det på som jeg tabte og mere til.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2022

Anonym

Jeg tabte mig 2,5 kg i første Trimester. Jeg er lidt overvægtig, men ikke meget. Jeg har ikke haft kvalme men meget madlede så jeg har ikke spist så meget

Jeg har det bedre nu og er 17+2

Anmeld Citér

19. april 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg har lige været ved Jordmoderen idag og hun sagde det var okay at jeg havde tabt 2 kg da jeg i forvejen er overvægtig, men de vil helst ikke se 10 kg sagde hun

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tabte mig 2,5 kg i første Trimester. Jeg er lidt overvægtig, men ikke meget. Jeg har ikke haft kvalme men meget madlede så jeg har ikke spist så meget

Jeg har det bedre nu og er 17+2

Åh, det lyder faktisk lidt som mig   Der er noget mad som jeg har svært ved at få ned og det har jo også betydning 

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym

Anonym skriver:

Åh, det lyder faktisk lidt som mig   Der er noget mad som jeg har svært ved at få ned og det har jo også betydning 

Lige præcis, jeg levede af hvidt brød og et måltid om dagen i de første 3 måneder og ellers chips og slik

Nu kan jeg heldigvis godt spise rigtig mad, og baby tager jo heldigvis hvad baby skal bruge så jeg har ikkr været nervøs

Anmeld Citér

19. april 2022

__anonym

Profilbillede for __anonym

Pga. Hyperemesis har jeg ca. tabt 5 kg. 
De er ikke bekymret for baby, for den tager hvad den skal bruge siger de

Anmeld Citér

19. april 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej alle sammen.

Jeg vejede mig en sjælden gang i mellem inden jeg blev gravid og ved at min vægt lå rimelig stabilt på cirka 83 kilo, hvilket jeg valgte at acceptere og glemme alt om slankekure eller store livsstilsændringer i tilfælde af en graviditet. Det skal siges at jeg var/er en smule overvægtig, men ikke i en grad så det bliver kommenteret på af andre. 
Nu er jeg så gravid og jeg har vejet mig i alt 3 gange, da jeg tænkte det var en måde for mig at følge lidt med, da min læge ikke vejede mig ved den første konsultation. Mine to første vejninger sagde 80,1 kilo og her til morgen sagde vægten så 79,1, hvilket gør mig lidt nervøs som førstegangs gravid, selvom jeg kan læse på nettet at det ikke behøver være farligt at man taber sig. Jeg har ikke døjet det store med kvalme og opkastninger, men min kost har måske ændret sig lidt.

Jeg leder ikke efter svar på om hvorvidt jeg har aborteret, da der ingen andre tegn er på andet end en sund graviditet og jeg har angst, så mine egne tanker kører i forvejen rundt. 

Jeg ville egentlig bare høre om der er andre som har tabt sig i første trimester i stedet for at tage på.

Jeg har i begge mine graviditeter tabt mig i første trimester. Ikke med vilje, men pga massiv kvalme og voldsomme opkastninger. Første gang var jeg normalvægtig og endte med at tage 30 kg på ifht min startvægt. Anden gang var jeg overvægtig og endte med at tage 10 kg på ifht startvægten. 

Jeg har fået 2 sunde og raske børn ud af det, og selvom graviditeterne har været svære pga gener har børnene ikke fejlet noget overhovedet.

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym

Altså i min første graviditet tabte jeg 20 kg, og den her gang runder jeg efterhånden 10 kg, og fik sundt og raskt barn første gang, og regner jeg også stærkt med den her gang

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.