Tabe sig under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.902 visninger
17 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. april 2022

Anonym trådstarter

Hej alle sammen.

Jeg vejede mig en sjælden gang i mellem inden jeg blev gravid og ved at min vægt lå rimelig stabilt på cirka 83 kilo, hvilket jeg valgte at acceptere og glemme alt om slankekure eller store livsstilsændringer i tilfælde af en graviditet. Det skal siges at jeg var/er en smule overvægtig, men ikke i en grad så det bliver kommenteret på af andre. 
Nu er jeg så gravid og jeg har vejet mig i alt 3 gange, da jeg tænkte det var en måde for mig at følge lidt med, da min læge ikke vejede mig ved den første konsultation. Mine to første vejninger sagde 80,1 kilo og her til morgen sagde vægten så 79,1, hvilket gør mig lidt nervøs som førstegangs gravid, selvom jeg kan læse på nettet at det ikke behøver være farligt at man taber sig. Jeg har ikke døjet det store med kvalme og opkastninger, men min kost har måske ændret sig lidt.

Jeg leder ikke efter svar på om hvorvidt jeg har aborteret, da der ingen andre tegn er på andet end en sund graviditet og jeg har angst, så mine egne tanker kører i forvejen rundt. 

Jeg ville egentlig bare høre om der er andre som har tabt sig i første trimester i stedet for at tage på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Det sker der ikke noget ved. Har en veninde som er normalvægtig som tabte 8 kg i første trimester pga hyperemisis. Baby tager det den skal bruge �� tillykke med graviditeten ❤️

Anmeld Citér

19. april 2022

Mrs.

Jeg tabte mig 5+ kg i første trimester  

venter en sund og rask pige (er i tredje trimester nu)

baby skal nok tage hvad han/hun skal bruge spis sundt og varieret og i det omfang du kan. 

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym trådstarter

123nn skriver:

Det sker der ikke noget ved. Har en veninde som er normalvægtig som tabte 8 kg i første trimester pga hyperemisis. Baby tager det den skal bruge �� tillykke med graviditeten ❤️

Tak for svar, man bliver jo bare så nemt nervøs  Jeg holder mig også til at læse om den slags ting på sundhedshjemmesider såsom sundhed.dk, eller i det her tilfælde, Horsens sygehus

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym

Jeg har alle gange tabt mig mellem 5 og 10 kg i første trimester. Er også endt med at tage dem på igen i slutningen af graviditeten hvis det bare skyldes at du spiser lidt sundere er der intet problem. For mig har det handlet om intensiv opkast og det er ikke sundt og noget jeg skulle have hjælp til

Anmeld Citér

19. april 2022

Missyou

Jeg vejede 78 kg begge gange jeg blev gravid, og begge gange startede jeg med at tabe 4-5 kg, og min fødselsvægt endte omkring 84 begge gange. Det er helt normalt at tabe sig lidt i starten, især hvis man har lidt ekstra på sidebenene

Anmeld Citér

19. april 2022

fehår

Jeg har tabt mig i to ud af tre graviditeter. Lige pt er jeg 27 uger henne og vejer 6 kilo mindre end før graviditet. Så længe man taber sig naturligt og ikke går på en eller anden ekstrem kur, er det intet problem.

Anmeld Citér

19. april 2022

aLOTofmother

Det ville jeg slet ikke bekymre mig om. Jeg tabte mig 17 kg under min seneste graviditet, og hverken jordemoder, egen læge eller fødselslæge var bekymret, så længe jeg var i trivsel, sørgede for at få mine vitaminer osv. De sagde at baby tager først, så no worries

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym trådstarter

Tak alle sammen, det er rart at blive bekræftet i at det er helt normalt  

Anmeld Citér

19. april 2022

Anonym

Baby skal nok tage det den har brug for, det skal du ikke være bekymret for. 

jeg har også tabt mig et par kilo her i 1. trimester.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.