Første fødselsdag og dåb sammen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.653 visninger
15 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hej 

Vi har en søn på 10 mdr., som endnu ikke er blevet døbt.. Vi valgte at udsætte det sidste år, da coronaen var for dominerende og gjorde det hele usikkert.. Vi skulle så have holdt dåben her til sommer, men er desværre kommet i en situation, hvor vi må bruge alle vores penge på gæld, så vi har råd til nogle nødvendige ting hurtigst muligt, og derfor måtte vi endnu engang udsætte dåben..

MEN nu får kæresten nogle feriepenge udbetalt, som vi så kan bruge til dåb.. Jeg havde sat nogle få penge til side til sønnens første fødselsdag, men de må nok også indgå i dåben.. Men så bliver jeg jo så i tvivl..  

Kan man holde både fødselsdag og dåb sammen? Eller skal vi holde fast i hans første fødselsdag som en decideret fødselsdag? 

På en måde synes jeg, at det er synd, hvis han "går glip" af sin første fødselsdag som en særskilt fest, men omvendt kan han jo ikke huske den.. 

Hvad siger I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2022

My1234

Profilbillede for My1234

Jeg synes sagtens I kan slå det sammen. 
Målet må være at fejre jeres barn med dem I har nær

Anmeld Citér

17. april 2022

Mommy88

Jeg havde holdt en stor fest og slået det sammen - det handler om at fejre din jeres barn

Anmeld Citér

17. april 2022

AnoMor

Profilbillede for AnoMor
Unicorn1 skriver:

Hej 

Vi har en søn på 10 mdr., som endnu ikke er blevet døbt.. Vi valgte at udsætte det sidste år, da coronaen var for dominerende og gjorde det hele usikkert.. Vi skulle så have holdt dåben her til sommer, men er desværre kommet i en situation, hvor vi må bruge alle vores penge på gæld, så vi har råd til nogle nødvendige ting hurtigst muligt, og derfor måtte vi endnu engang udsætte dåben..

MEN nu får kæresten nogle feriepenge udbetalt, som vi så kan bruge til dåb.. Jeg havde sat nogle få penge til side til sønnens første fødselsdag, men de må nok også indgå i dåben.. Men så bliver jeg jo så i tvivl..  

Kan man holde både fødselsdag og dåb sammen? Eller skal vi holde fast i hans første fødselsdag som en decideret fødselsdag? 

På en måde synes jeg, at det er synd, hvis han "går glip" af sin første fødselsdag som en særskilt fest, men omvendt kan han jo ikke huske den.. 

Hvad siger I?

Synes sagtens i kan holde dåb og fødselsdag sammen.  

Anmeld Citér

17. april 2022

Anonym

Det kan i sagtens, han er jo ligeglad i sidste ende

Anmeld Citér

17. april 2022

JC2014

Profilbillede for JC2014

Vi har også talt om at slå navnefest (for vores vedkommende) og den første fødselsdag sammen til sommer. Vores datter er 9 måneder, og vi har også haft udskudt vores oprindelige planer flere gange grundet corona. Så det er nok hvad vi personligt ender ud med.

Anmeld Citér

18. april 2022

Anonym

Det kan i sagtens slå sammen jeres  søn er så lille endnu så han ikke rigtig forstår hvad det er.

Anmeld Citér

18. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Profilbillede for ErDuHerIkkeSnart

Man kan og må jo præcis hvad man har lyst til - man må også gerne lade være med det hele, hvis man i bund og grund ikke har råd eller lyst. Og jeres barn er ligeglad - både med fest, dåb, jul, fødselsdag og gaver i de første par år, så det er alene for de voksnes skyld, I skal tilrettelægge den slags. God fornøjelse med det hele.

Anmeld Citér

18. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Man kan og må jo præcis hvad man har lyst til - man må også gerne lade være med det hele, hvis man i bund og grund ikke har råd eller lyst. Og jeres barn er ligeglad - både med fest, dåb, jul, fødselsdag og gaver i de første par år, så det er alene for de voksnes skyld, I skal tilrettelægge den slags. God fornøjelse med det hele.

Spot on. Alle fejringer de første år er for de voksnes skyld. Barnet aner hvad det er der foregår. Jeg tror desværre en del ligger under for hvad de tror man "bør" gøre. 

Anmeld Citér

18. april 2022

Anonym

Det handle ikke om hvad andre synes man hvad i som hans forældre synes nej det er rigtig han ikke kan huske det men derfor betyder det ikke man skal vent med at hold noget til han blev så stor at han kan husk det. Og der er hele ikke noget forkendt i at stå fødselsdag og dåb sammen i skal gøre praksis hvad i har råd til

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.