Sove alene hjemme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.257 visninger
22 svar
45 synes godt om
16. april 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hej alle, 

hvornår begyndte jeres børn, at kunne sove alene hjemme? Min ældste søn efterspørger, at må prøve. Han er 12 år gammel (og tre måneder, hvis vi skal være helt nøjagtige!) 

på fredag skal hans far og jeg i byen og alle børn var egentlig afsat ved bedstemor - men pludselig spørger han, om han må sove alene?! Min svigerinde og min mor er inden for radius af 7 km så der vil hurtigt kunne komme hjælp eller han kunne blive hentet, hvis han bliver utryg…… men jeg ved sgu ikke….. er det ikke tidligt?!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2022

Kastanje

Et er at det er en sjov ide kl 13.00 om dagen. Men jeg ville ikke stole på at min 12 årige ikke blev bange kl 1 om natten, når der er mørkt. Jeg kan ikke engang selv lide at være alene hjemme i vores hus om natten og jeg er 46

Anmeld Citér

16. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Det er jo et virkelig godt spørgsmål - og svaret afhænger enormt meget af hvillet barn man har og hvor egne grænser går. Mine er yngre end dine - men den ældste er virkelig moden af sin lille alder og får derfor ofte lov til mange flere ting end sine jævnaldrende. Hun overholder altid en aftale og tænker fornuftigt i mange situationer. Min yngste … well, nu får vi se som årene går. Men snoren bliver formentlig en del kortere

Jeg fik lov til meget som barn. Min familie boede tæt ved. En overnatning i den alder kunne nok godt være kommet på tale, med rette sikkerhedsnet.  

Anmeld Citér

16. april 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Kastanje skriver:

Et er at det er en sjov ide kl 13.00 om dagen. Men jeg ville ikke stole på at min 12 årige ikke blev bange kl 1 om natten, når der er mørkt. Jeg kan ikke engang selv lide at være alene hjemme i vores hus om natten og jeg er 46

Nej lige præcis! Men når så bedsteforældre har tilbudt at hende hvis der skulle ske - bør jeg så støtte ham i, at han gerne vil? Eller være pyllermor der fortæller ham at det kan han ikle  ah jeg synes den er svær 

Anmeld Citér

16. april 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Det er jo et virkelig godt spørgsmål - og svaret afhænger enormt meget af hvillet barn man har og hvor egne grænser går. Mine er yngre end dine - men den ældste er virkelig moden af sin lille alder og får derfor ofte lov til mange flere ting end sine jævnaldrende. Hun overholder altid en aftale og tænker fornuftigt i mange situationer. Min yngste … well, nu får vi se som årene går. Men snoren bliver formentlig en del kortere

Jeg fik lov til meget som barn. Min familie boede tæt ved. En overnatning i den alder kunne nok godt være kommet på tale, med rette sikkerhedsnet.  

Helt enig - men han er fornuftig og overholder også altid aftaler. Som du siger - med min mindste ser vi også lige hvad tiden kan udvikle ham til  

Anmeld Citér

16. april 2022

fehår

Jeg ville umiddelbart lade ham prøve, når bedsteforældrene nu har mulighed for at hente, hvis han bliver nervøs ved situationen. Det er da dejligt at have mulighed for at prøve, imens der er sådan et sikkerhedsnet.

Jeg var alene hjemme om natten, da jeg var syv Derfor er jeg ret pylret om at lade mine børn være alene hjemme, men 12 år synes jeg ikke nødvendigvis er for tidligt. 

Anmeld Citér

16. april 2022

Soonmom

Jeg ville da også bare lade ham prøve. Bedsterne kan jo være hos ham på hvad 15-20 min.

Anmeld Citér

16. april 2022

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Det syns jeg lyder som en fin nok alder at prøve det i. Især når han efterspørger det. Og der hurtigt kan komme nogen til ham hvis han fortryder. Jeg var væsentligt yngre da jeg var alene hjemme om natten.. ikke at det var ok, men tænker 12 år er en fin alder. 

Anmeld Citér

16. april 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Tak for alle jeres svar! Vi giver det et forsøg

Anmeld Citér

16. april 2022

DueFar

Det kommer ikke til at ske her. Risikoen er lille, men mit tolvårige barn kan ikke håndtere en brand i de elektriske installationer.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.