Pre-teenager uren hud - råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2022

B&J

Konjac skriver:

Der er ikke meget naturprodukt over det. Ud over de olier der er i. Også er der limonene i, som godt nok er naturligt, men mega allergifremkaldende og skadeligt for miljøet.

Undskyld, jeg synes bare de er lige lovlig opreklameret deres produkter

Okay okay du kan ikke lig deres produkter det er også helt okay men jeg og min søn syntes de virker og jeg er tit også mega skeptisk for de forskellige produkter 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2022

aLOTofmother

Jeg er selv begyndt at pleje min hud pga rosacea og urenheder. Jeg bruger disse produkter:

Pharmaceris A Puri-Sensillium renseskum

Pharmaceris A Vita-Sensillium ansigtscreme

Det er det eneste. To simple trin morgen og aften, og jeg har på kort tid set stor forskel. Særdeles velegnede til sensitiv hud de har også en miscellar, som jeg bruger til at fjerne makeup, men ikke så relevant for din dreng vel

Anmeld Citér

13. april 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg døjer med fedtet og i perioder uren hud selvom jeg er 30+.

jeg orker ikke lange rutiner!

jeg bruger - clinique clarifying lotion 3 (3 er til fedtet hud) den er lidt dyr, men holder læææænge! Det er en væske der renser huden og eksfoliere blidt (uden skrub!) køres bare over huden med en vatrondel. (Jeg bruger den også andre steder på kroppen, fx ryg, hvis jeg får en bums der)

dernæst - Plaisir all day moistorizer Young skin. Den er let og fedter ikke så voldsomt. Den er ikke ret dyr. 

begge produkter kan købes i Matas  

Anmeld Citér

15. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Hvis det ikke er et udtalt problem, og især når han ikke er generet af det, ville jeg være meget varsom med at begynde med alle mulige produkter (som en forhandler selvsagt gerne vil sælge dig med alverdens lovninger bag).

Generelt gør vi alt for meget ved vores hår og hud - også på helt små børn. Det slider, udtørrer, hælder kemikalier indenbords og koster penge og tid. Less is more - meget ofte - både hos os og vores børn. Måske kan du og især han se det lidt i nogle måneder? Lys og lidt blidt sommervejr kan måske gøre tricket helt af sig selv.

Ps: Ved børn ville jeg også for det mentales vedkommende begrænse “skønhedsrutiner” - men det er jo et lidt andet tema

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.