Pre-teenager uren hud - råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.870 visninger
13 svar
18 synes godt om
12. april 2022

Mrs.

Hej! 
min søn er snart 11 år, han er godt på vej ind i puberteten, og i forbindelse med hormonerne raser oplever han uren hud. (Ikke slemt men lidt)

Først var det et par hudorme, dem kom vi til livs ved han vasker ansigtet morgen og aften, så var det slut. Nu er han begyndt øverst i panden, at få små knopper - præcis der hvor hans pandehår går til. 

Jeg har ikke selv lidt af uren hud, og har altid klaret hudplejen med en klud og vand kun.. Vi var en tur i Matas og søge råd, hvor vi blev anbefalet en helt masse (5 trin i pleje morgen og aften); og bl.a. kemisk rens. 

Min søn har meget sart hud, og ville derfor ikke købe så mange produkter til at smøre og vaske hans sarte hud i. Tænker der må findes mildere metoder der skåner sart hud, og som samtidig forebygger uren hud. 

Han er ikke generet af det, men jeg tænker at vi lige så godt kan få startet med en god hudpleje rutine for ham med det samme så det bare bliver en del af hans morgen- og aften rutine/personlig hygiejne rutine. 

han drikker primært vand til dagligt (juice eller mælk til morgenmad), vi spiser sundt og ingen junk, slik mm i hverdagene. Så madvanerne tænker jeg ikke har en negativ effekt på huden. 

Gode råd tages i mod med kys hånd! Særligt fra folk der selv har kendskab til sart/følsom hud

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. april 2022

B&J

Her hjemme bruger vi denne serie som på billede og vi bruger den slet ikke hele tiden langt fra kun ved udbrud og den lille stift kun ved en bums. 
vores dreng har brugt det siden han var 11år han er nu 12 og det virker perfekt vores dreng har også mega sart hud og intet problem. Produktet kan man købe i Matas eller på nettet

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. april 2022

Mrs.

B&J skriver:

Her hjemme bruger vi denne serie som på billede og vi bruger den slet ikke hele tiden langt fra kun ved udbrud og den lille stift kun ved en bums. 
vores dreng har brugt det siden han var 11år han er nu 12 og det virker perfekt vores dreng har også mega sart hud og intet problem. Produktet kan man købe i Matas eller på nettet

tak! Det vil jeg prøve at kigge på istedet! 
matas anbefalede mig alverdens forskellige dyre mærker alt fra nilens jord til clinique.. men skal også være overskueligt for en lille ung mand at komme igennem uden at skulle igennem en længere procedure 2 gange dagligt

Anmeld Citér

13. april 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac

Tag på apoteket, de har flere forskellige gode serier til uren hud. Også den fra australien bodycare. Serier som kun kræver en rens og et plejeprodukt.

Den fra Australien bodycare stinker! Det skal altså lige overvejes inden man køber noget med Tea tree oil. Lugten er bestemt ikke for alle.

Også må jeg sige at det er voldsomt at anbefale peeling til en 11 årig

Anmeld Citér

13. april 2022

Mrs.

Konjac skriver:

Tag på apoteket, de har flere forskellige gode serier til uren hud. Også den fra australien bodycare. Serier som kun kræver en rens og et plejeprodukt.

Den fra Australien bodycare stinker! Det skal altså lige overvejes inden man køber noget med Tea tree oil. Lugten er bestemt ikke for alle.

Også må jeg sige at det er voldsomt at anbefale peeling til en 11 årig

Prøver jeg lige i dag. 
Har ikke selv prøvet noget med tea tree Oil, men generelt bruger vi neutrale produkter her hjemme pga hans sarte hud.. så tænker hudpleje produkt også skal være neutralt så vidt muligt.. 

jeg tager en snak med apoteket

Anmeld Citér

13. april 2022

Skouboe

Jeg vil også lige gøre opmærksom på at knopper ikke behøver at være uren hud, det kan lige så godt være hormonknopper, og så hjælper alverdens produkter mod uren hud ikke. 

Anmeld Citér

13. april 2022

Mrs.

Skouboe skriver:

Jeg vil også lige gøre opmærksom på at knopper ikke behøver at være uren hud, det kan lige så godt være hormonknopper, og så hjælper alverdens produkter mod uren hud ikke. 

Det er jeg opmærksom på  det drejer sig ikke om

hormonknopper. 

Anmeld Citér

13. april 2022

fehår

Pudderdåserne har nogle virkelig geniale og effektive produkter til en god pris. F.eks. denne her: T-zone Peeling

De har også en fin fugtighedscreme: Alt i en creme

Og åbenbart også et vaskeprodukt, men det har jeg ikke selv prøvet: Alt i en sæbe

Anmeld Citér

13. april 2022

B&J

Mrs. skriver:

tak! Det vil jeg prøve at kigge på istedet! 
matas anbefalede mig alverdens forskellige dyre mærker alt fra nilens jord til clinique.. men skal også være overskueligt for en lille ung mand at komme igennem uden at skulle igennem en længere procedure 2 gange dagligt

Ja det er ikke nemt Matas vil jo gerne sælge og mega svært når man bare vil have det bedste. 
jeg syntes de her produkter er gode og ja dom en skriver de har en bestemt duft men du stinker ikke af det bagefter. Og det er natur produkter plus en af dem er jo bare en vaske sæbe så man behøver ikke den alle hele tiden slet ikke og man kan gå ind på deres side og læse om dem plus se videoer og jeg fik skrevet med dem dengang og de var mega søde 

Anmeld Citér

13. april 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac
B&J skriver:

Ja det er ikke nemt Matas vil jo gerne sælge og mega svært når man bare vil have det bedste. 
jeg syntes de her produkter er gode og ja dom en skriver de har en bestemt duft men du stinker ikke af det bagefter. Og det er natur produkter plus en af dem er jo bare en vaske sæbe så man behøver ikke den alle hele tiden slet ikke og man kan gå ind på deres side og læse om dem plus se videoer og jeg fik skrevet med dem dengang og de var mega søde 

Der er ikke meget naturprodukt over det. Ud over de olier der er i. Også er der limonene i, som godt nok er naturligt, men mega allergifremkaldende og skadeligt for miljøet.

Undskyld, jeg synes bare de er lige lovlig opreklameret deres produkter

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.