Hej!
min søn er snart 11 år, han er godt på vej ind i puberteten, og i forbindelse med hormonerne raser oplever han uren hud. (Ikke slemt men lidt)
Først var det et par hudorme, dem kom vi til livs ved han vasker ansigtet morgen og aften, så var det slut. Nu er han begyndt øverst i panden, at få små knopper - præcis der hvor hans pandehår går til.
Jeg har ikke selv lidt af uren hud, og har altid klaret hudplejen med en klud og vand kun.. Vi var en tur i Matas og søge råd, hvor vi blev anbefalet en helt masse (5 trin i pleje morgen og aften); og bl.a. kemisk rens.
Min søn har meget sart hud, og ville derfor ikke købe så mange produkter til at smøre og vaske hans sarte hud i. Tænker der må findes mildere metoder der skåner sart hud, og som samtidig forebygger uren hud.
Han er ikke generet af det, men jeg tænker at vi lige så godt kan få startet med en god hudpleje rutine for ham med det samme så det bare bliver en del af hans morgen- og aften rutine/personlig hygiejne rutine.
han drikker primært vand til dagligt (juice eller mælk til morgenmad), vi spiser sundt og ingen junk, slik mm i hverdagene. Så madvanerne tænker jeg ikke har en negativ effekt på huden.
Gode råd tages i mod med kys hånd! Særligt fra folk der selv har kendskab til sart/følsom hud 
Anmeld
Citér