Er jeg forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.904 visninger
18 svar
20 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. april 2022

Anonym trådstarter

Vi fortalte vores svigerforældre at vi ventede os en dreng i går, og selvfølgelig blev de glade. Men min svigermor hentyede til at nu skulle vi da heller ikke have flere scanninger.. Vi har mange tab i bagagen, det har taget os flere år at opnå den her graviditet og vi har betalt for en del scanninger inkl. Denne. Jeg blev bare så ked af det over det det er meget nemt at sige når alle børnene er lavet i første hug og de ikke har været igennem tab.. Er det forkert af mig at blive såret og ked af det over sådan en kommentar? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2022

Anonym

Nej det synes jeg bestemt ikke du er. 

Det skal de da faktisk slet ikke blande sig i, det da fuldkommen irrelevant for dem. I tager alle de scanninger i har brug for  

Anmeld Citér

11. april 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Vi fortalte vores svigerforældre at vi ventede os en dreng i går, og selvfølgelig blev de glade. Men min svigermor hentyede til at nu skulle vi da heller ikke have flere scanninger.. Vi har mange tab i bagagen, det har taget os flere år at opnå den her graviditet og vi har betalt for en del scanninger inkl. Denne. Jeg blev bare så ked af det over det det er meget nemt at sige når alle børnene er lavet i første hug og de ikke har været igennem tab.. Er det forkert af mig at blive såret og ked af det over sådan en kommentar? 

Forstår virkelig ikke forældrenes behov, når de skal være bedre vidende end deres børn/svigerbørn… 

Hvad er hendes behov for at udtale sig om I skal have flere scanninger eller ej.. 

Synes bare at du skal ignorer hendes kommentar og gøre hvad I tænker er bedst for jer.. Til en anden gang, vil jeg nok sige, jo hvis vi føler for det gøre vi det..

Jeg er til scanning hver anden uge, (pga en bestemt årsag) men. Det fortæller jeg ikke til min omkreds, siger kun de ting de har godt af at vide, alt andet er noget jeg holder for mig selv (: 

Anmeld Citér

11. april 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for dit svar, jeg synes bare det hele er hårdt og jeg er stadig bange for at miste til trods for at jeg snart er halvvejs. Tabene sidder bare så dybt i mig stadig. Og det er jo vores egne penge vi bruger så jeg forstår ikke problemet

Jeg har ikke nævnt noget til min kæreste om hvor påvirket jeg blev over det. Jeg overvejer dog at snakke med ham om det. Da det ikke er første gang 

Anmeld Citér

11. april 2022

Anonym trådstarter

Alonebreak skriver:

Forstår virkelig ikke forældrenes behov, når de skal være bedre vidende end deres børn/svigerbørn… 

Hvad er hendes behov for at udtale sig om I skal have flere scanninger eller ej.. 

Synes bare at du skal ignorer hendes kommentar og gøre hvad I tænker er bedst for jer.. Til en anden gang, vil jeg nok sige, jo hvis vi føler for det gøre vi det..

Jeg er til scanning hver anden uge, (pga en bestemt årsag) men. Det fortæller jeg ikke til min omkreds, siger kun de ting de har godt af at vide, alt andet er noget jeg holder for mig selv (: 

Tak for svar, jeg valgte faktisk bare at sige nej fordi jeg ikke kunne overskue at være i situationen jeg synes ikke det var fair, specielt fordi begge vores familie ved hvilket forløb vi har været igennem. 

Anmeld Citér

11. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Næh. Du er da helt i din ret til at blive ked af det. Følelser er jo ikk noget man selv styrer og følelser skal ikke negligeres. 

Kan jo heller ikk forlange at de skal forstå hvorfor i vælger så mange scanninger. Men det er da ikk noget de skal blande sig i 

Anmeld Citér

11. april 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak
Anonym skriver:

Tak for svar, jeg valgte faktisk bare at sige nej fordi jeg ikke kunne overskue at være i situationen jeg synes ikke det var fair, specielt fordi begge vores familie ved hvilket forløb vi har været igennem. 

Kan jeg godt forstå du valgte.. Men helt ærligt, er det bedst bare at sige det som det er. Så er du mindre ked af det når du er kommet hjem, og så kan det også være at hun holder op med at komme med sine bemærkninger på denne måde ♥️

Anmeld Citér

11. april 2022

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Næh. Du er da helt i din ret til at blive ked af det. Følelser er jo ikk noget man selv styrer og følelser skal ikke negligeres. 

Kan jo heller ikk forlange at de skal forstå hvorfor i vælger så mange scanninger. Men det er da ikk noget de skal blande sig i 

Det er heller ikke så meget det med at forstå, men som du siger så forstår jeg ikke hvorfor hun skal blande sig eller kommentere på det. Det er det jeg bliver ked af det over også fordi hun ved hvad vi har været igennem og hvor lang tid vi har brugt. Jeg synes bare ikke det er fair 

Anmeld Citér

11. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Det er heller ikke så meget det med at forstå, men som du siger så forstår jeg ikke hvorfor hun skal blande sig eller kommentere på det. Det er det jeg bliver ked af det over også fordi hun ved hvad vi har været igennem og hvor lang tid vi har brugt. Jeg synes bare ikke det er fair 

Næh. Der er desværre bare nogen mennesker der har behov for at ytre deres holdninger hele tiden. Også selvom det ikke er til gavn for nogen. 
Lad du være med at spild energi på det og tag alle de scanninger du har behov for. Hvis de ikk forstår det er det deres eget problem. I kender årsagen og det er det vigtigste 

Anmeld Citér

11. april 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Jeg syntes kommer lidt af på konteksten. For har svigermor ment det kærligt, eller formanende?

Hvis det er kærligt ment, som i, at nu ved I alt er iorden og at I skal have en lille dreng, så havde jeg taget det som en slags omsorg.

Hvis det er formanende, som i, at nu skal I da heller ikke have flere scanninger, fordi det er noget pjat, ja så havde jeg nok bare ladet det gå ind af det ene øre og ud af det andet.

De fleste gange kommer man nok bare længst med at spørge "hvad mener du?"

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.