Sort og let slimet afføring

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.635 visninger
10 svar
1 synes godt om
4. april 2022

Anonym trådstarter

Hejsa,

min søn på 7 mdr har over weekenden haft let slimet(ikke alle bleer med slim) med næsten kulsort afføring.

Ringede til lægen i fredags som sagde jeg skulle holde øje med ham hen over weekenden. Den er stadig sort, jeg ringer self imorgen til lægen igen?

Hans afføring har altid været i den mørkegrønne side, og hans trivsel er god og han mærker intet? Han får grød 2-3 gange dagligt og MME men ofte rumler hans mave, selvom han lige har spist.

Nogle erfaringer - skal jeg kræve en afføringstest af lægen?

Min lille mus er blevet opereret for mavemundsforsnævring da han var spæd, han har jaft det perfekt indtil nu. Er så bekymret. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2022

Ayasmor

Fik du fat i lægen?

Anmeld Citér

4. april 2022

Anonym trådstarter

Ja, han mente vi skulle holde øje denne uge. Tog en lille klat med, tænkte han ville tage en prøve af den, men han havde for travlt. Skulle kun komme akut hvis han blev dårlig og ikke var sig selv. Jeg prøver at forsøge med “hvid” grød undgå blåbær, jordbær, brocolli mm, denne uge for st se om det er farvestofferne der gør farven 

Anmeld Citér

5. april 2022

Mortiltreogmåskefire

Jeg synes at du skal kræve at få ham undersøgt, sort afføring er blod

Anmeld Citér

5. april 2022

Anonym trådstarter

Mortiltreogmåskefire skriver:

Jeg synes at du skal kræve at få ham undersøgt, sort afføring er blod

Før var der en grøn afføring? 
har givet ham udelukkende lyst grød idag… Holder øje imorgen med ham har skiftet læge 3 gange fordi der har været mange ting med ham hvor de ikke har undersøgt grundigt nok og jeg så er blevet nød til at tage akutten. Jeg orker  næsten ikke st tage kampen op hver gang med det her system…… 

Anmeld Citér

5. april 2022

Mortiltreogmåskefire

Anonym skriver:

Før var der en grøn afføring? 
har givet ham udelukkende lyst grød idag… Holder øje imorgen med ham har skiftet læge 3 gange fordi der har været mange ting med ham hvor de ikke har undersøgt grundigt nok og jeg så er blevet nød til at tage akutten. Jeg orker  næsten ikke st tage kampen op hver gang med det her system…… 

Det kan jeg godt forstå, det er sku også op ad bakke  men min mor har colittis ulserosa hvor man også har blod og slim i afføring og hun fik at vide af sin læge at hun kunne have været død hvis det ikke var blevet opdaget i tide

Anmeld Citér

5. april 2022

Anonym trådstarter

Mortiltreogmåskefire skriver:

Det kan jeg godt forstå, det er sku også op ad bakke  men min mor har colittis ulserosa hvor man også har blod og slim i afføring og hun fik at vide af sin læge at hun kunne have været død hvis det ikke var blevet opdaget i tide

Der har været to gule afføringer idag? Udelukkende på lyst grød og mælk.

Jeg forsøgte med noget tomatlignende grød, der ændrede den sig til grøn med det samme.

han er tydeligt ikke påvirket af det.

Kan være farvestofferne, jeg holder øje med det self. 

Anmeld Citér

5. april 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Hvis det bliver grønt er det formentligt fordi det ryger lidt for hurtigt igennem tarmsystemet og altså ikke bliver helt korrek optaget i kroppen. Så nok ikke noget med farvestoffer. Kan han have været lidt sløj måske? Det kan jo sagtens påvirke mave-tarmsystemet og fordøjelse. 

Anmeld Citér

5. april 2022

Anonym trådstarter

Agma skriver:

Hvis det bliver grønt er det formentligt fordi det ryger lidt for hurtigt igennem tarmsystemet og altså ikke bliver helt korrek optaget i kroppen. Så nok ikke noget med farvestoffer. Kan han have været lidt sløj måske? Det kan jo sagtens påvirke mave-tarmsystemet og fordøjelse. 

PHmm, du siger noget. Hvad mener du at det ryger for hurtigt gennem tarm systemet? 

Anmeld Citér

5. april 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

PHmm, du siger noget. Hvad mener du at det ryger for hurtigt gennem tarm systemet? 

Han er nemlig blevet opereret for mavemundsforsnævring da han var 2 måneder, måske noget med det? Glemte lige at tillføje… Han kastede utroligt meget op hvor jeg næsten dagligt gik ned til lægen og sagde noget ikke var normalt, indtil jeg så tog akutten. Og han skulle opereres og det var dagen efter….

Håber virkelig der ikke er noget ellers bliver mor meget bekymret og ked af det

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.