35 ugers undersøgelse + en masse andet :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.285 visninger
17 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

FruPudderkvast

Tak for sidst, piger! Det blev jo til endnu en hyggelig dag  

Så har jeg været til 35 ugers undersøgelse i dag.. Det gik helt fint bortset fra mit lidt høje blodtryk.. Men det har været lidt højt hele graviditeten, så der skulle ikke være noget farligt i det.. Og der var fin hjertelyd, han ligger stadig i hovedstilling og lægen skønnede ham til at veje 2300 - 2400 g..  Ellers snakkede vi bare lidt om hvordan jeg har det og han spurgte om vi var helt klar herhjemme osv.. Og det må man jo sige ja til..  

Hmm.. Ja, det var bare faktisk det.. Der var ikke så meget i den undersøgelse.. Så sagde lægen lige inden jeg gik ud af døren "Ja, Sarah.. Så ses vi jo først igen når lillemanden er 5 uger".. Og så gik det lige op for mig at jeg snart skal føde..

Udover det er jeg gået i gang med at vaske alt babytøjet.. Og hvor er det dog bare hyggeligt at kigge det hele igennem igen  Men der er satme meget at vaske! Hehe..

Og så ringede sundhedplejersken lige til mig i dag og hun kommer på besøg fredag i næste uge.. Ved bare ikke hvad jeg skal spørge hende om? Hvad har I andre af spørgsmål til jeres SP?

Er selvfølgelig godt klar over at hun sikkert vil føre ordet, men det er meget rart at have lidt forberedt..

Noget nyt hos jer, tøser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

prettybutterfly

Jamen jeg siger også TAK FOR SIDST TØSER! For det var jo som altid super hyggeligt!

Uhhh, kan godt forstå du fik sommerfugle i maven da lægen sagde i først ses når han er 5 uger!!! Og tænk at det allerede er om 10 uger måske!! Helt helt vanvittigt at tænke på Sarah! Syntes selv det kilder i maven ved tanken. Det ER altså virkelig snart. Men man fatter det vel ik rigtigt før man virkelig står i fødselssituationen. Jeg har dårligt nok nået at fatte jeg er gravid!

Næææ, her sker der ikke det vilde. Og jeg ved stadig ik om jeg skal ringe efter en SP inden fødslen. Ringede du selv efter hende Sarah? For tror kun de komme automatisk efter fødslen. Jeg ville nemlig ikke ane hvad jeg skulle snakke med hende om hvis jeg ringede efter en.... Så har altså ik lige gode råd til hvad du kan spørge hende om.

Hvordan går det egentligt med kørekortet? Når du det inden fødslen?

Knuser og kram

Anmeld

29. oktober 2009

FruPudderkvast

prettybutterfly skriver:

Jamen jeg siger også TAK FOR SIDST TØSER! For det var jo som altid super hyggeligt!

Uhhh, kan godt forstå du fik sommerfugle i maven da lægen sagde i først ses når han er 5 uger!!! Og tænk at det allerede er om 10 uger måske!! Helt helt vanvittigt at tænke på Sarah! Syntes selv det kilder i maven ved tanken. Det ER altså virkelig snart. Men man fatter det vel ik rigtigt før man virkelig står i fødselssituationen. Jeg har dårligt nok nået at fatte jeg er gravid!

Næææ, her sker der ikke det vilde. Og jeg ved stadig ik om jeg skal ringe efter en SP inden fødslen. Ringede du selv efter hende Sarah? For tror kun de komme automatisk efter fødslen. Jeg ville nemlig ikke ane hvad jeg skulle snakke med hende om hvis jeg ringede efter en.... Så har altså ik lige gode råd til hvad du kan spørge hende om.

Hvordan går det egentligt med kørekortet? Når du det inden fødslen?

Knuser og kram

Ja, det er rimelig vildt at tænke på.. Men ja, du har nok ret i at man først fatter det når man får den lille i armene..

Jamen, jeg fik sådan et kort af min jordemoder som man bare kunne sende ind til Københavns Kommune og så ringede hun mig op.. Tænkte at det var meget fint at møde hende inden jeg har født.. Hun skal jo trods alt følge mig/os og vejlede mig senere hen..  Hun sagde så at hun ville have en barnets bog og nogle pjecer med til mig..

Gud ja, det glemte jeg helt at fortælle jer.. Var til køreprøve i sidste uge, men dumpede desværre..  Det gik ellers skide godt lige indtil den sagkyndige forvirrede mig ang. hvor hurtigt jeg måtte køre.. Og så fik nerverne og usikkerheden mig til at sætte farten op et sted hvor jeg ikke skulle.. Pis pis pis! Men min kørelærer sagde at han ville gøre alt for at finde en ny prøve til mig inden jeg skal føde.. Så jeg krydser fingre for at der lige kommer et afbud..

Anmeld

31. oktober 2009

prettybutterfly

Saped90 skriver:

Ja, det er rimelig vildt at tænke på.. Men ja, du har nok ret i at man først fatter det når man får den lille i armene..

Jamen, jeg fik sådan et kort af min jordemoder som man bare kunne sende ind til Københavns Kommune og så ringede hun mig op.. Tænkte at det var meget fint at møde hende inden jeg har født.. Hun skal jo trods alt følge mig/os og vejlede mig senere hen..  Hun sagde så at hun ville have en barnets bog og nogle pjecer med til mig..

Gud ja, det glemte jeg helt at fortælle jer.. Var til køreprøve i sidste uge, men dumpede desværre..  Det gik ellers skide godt lige indtil den sagkyndige forvirrede mig ang. hvor hurtigt jeg måtte køre.. Og så fik nerverne og usikkerheden mig til at sætte farten op et sted hvor jeg ikke skulle.. Pis pis pis! Men min kørelærer sagde at han ville gøre alt for at finde en ny prøve til mig inden jeg skal føde.. Så jeg krydser fingre for at der lige kommer et afbud..

Øv med køreprøven Sarah!!! På den igen! Er sikker på det nok skal gå næste gang!!!

Lyder nemt i kbh's kommune at få en SP ud. Vi skal vist selv ringe til vores. Uhh, det gjorde Dea jo!!! Hvordan mon det er gået?

DEA: Har du haft besøg af sundhedsplejersken?????

Sarah hvornår kommer hun så og besøger jer?

Rigtig god weekend tøser!!!!

Anmeld

3. november 2009

forår

prettybutterfly skriver:

Øv med køreprøven Sarah!!! På den igen! Er sikker på det nok skal gå næste gang!!!

Lyder nemt i kbh's kommune at få en SP ud. Vi skal vist selv ringe til vores. Uhh, det gjorde Dea jo!!! Hvordan mon det er gået?

DEA: Har du haft besøg af sundhedsplejersken?????

Sarah hvornår kommer hun så og besøger jer?

Rigtig god weekend tøser!!!!

hej

Ja jeg ringede selv efter SP...men det er mere fordi jeg ikke magter et totalt fremmet menneske der skal rådgive mig efter fødsel. Så har bare brug for at se hvem hun er og sludre lidt.

Hun kommer i morgen, så ved ikke hvordan det er gået..LoL

Hun virkede super sød i telefonen, så jeg har høje forventninger til hende..hehe

Hygge

Anmeld

3. november 2009

FruPudderkvast

forår skriver:

hej

Ja jeg ringede selv efter SP...men det er mere fordi jeg ikke magter et totalt fremmet menneske der skal rådgive mig efter fødsel. Så har bare brug for at se hvem hun er og sludre lidt.

Hun kommer i morgen, så ved ikke hvordan det er gået..LoL

Hun virkede super sød i telefonen, så jeg har høje forventninger til hende..hehe

Hygge

Jeg synes også at det er meget rart at man lige har fået ansigt på hende inden jeg har født..

Men glæder mig da til at høre om besøget.. Har du nogle spørgsmål til hende? Eller tager du det bare lidt som det kommer?

Anmeld

3. november 2009

forår

Saped90 skriver:

Jeg synes også at det er meget rart at man lige har fået ansigt på hende inden jeg har født..

Men glæder mig da til at høre om besøget.. Har du nogle spørgsmål til hende? Eller tager du det bare lidt som det kommer?

Jeg har fundet et par spørgsmål

ex. mødergruppesammensætning

hvornår hun kommer 1 gang efter fødsel og hvor tit hun kommer

hendes holdning til amning

og ja der kommer sikkert flere når hun er der, jeg er ihvertfald spændt på at møde hende i morgen

Hvor skal vi ses igen?? Hvad med d 17 nov?

krammer

Anmeld

3. november 2009

prettybutterfly

forår skriver:

Jeg har fundet et par spørgsmål

ex. mødergruppesammensætning

hvornår hun kommer 1 gang efter fødsel og hvor tit hun kommer

hendes holdning til amning

og ja der kommer sikkert flere når hun er der, jeg er ihvertfald spændt på at møde hende i morgen

Hvor skal vi ses igen?? Hvad med d 17 nov?

krammer

Dea du må ENDELIGT skrive om SP besøget!! Når du har mødt hende.

I har ret i at det selvfølgeligt er federe man har sat ansigt på hende inden! Dea, hvor var det du ringede hen for at få fat i hende?

Jeg kan sagtens d. 17! Hvor som helst og hvilket som helst tidspunkt er perfekt for mig!

Håber ellers i har det nogenlunde godt tøser??? Jeg har det fint, men energiniveauet er godt nok MEGET lavt desværre. Og bliver VILDT hurtigt forvirret og kan ik overskue så meget. Prøvede at tage en julegaveshoppingtur i Fields i søndags, men blev SÅÅÅÅ forvirret at jeg kun kom hjem med 1 lille gave til min søster..... så ikke det store udbytte desværre....

Hvis det fortsætter sådan kan man jo komme afsted rigtig mange gange, hvis man kun "kan" købe 1  ad gangen. Har i det på samme måde?? Overvejer nu at tage på juleindkøb MED Morten, hvor jeg så sidder i en indkøbsvogn og dirigerer vejen rundt mens han kører mig!

Knuser til jer lækre tøser

Anmeld

4. november 2009

forår

prettybutterfly skriver:

Dea du må ENDELIGT skrive om SP besøget!! Når du har mødt hende.

I har ret i at det selvfølgeligt er federe man har sat ansigt på hende inden! Dea, hvor var det du ringede hen for at få fat i hende?

Jeg kan sagtens d. 17! Hvor som helst og hvilket som helst tidspunkt er perfekt for mig!

Håber ellers i har det nogenlunde godt tøser??? Jeg har det fint, men energiniveauet er godt nok MEGET lavt desværre. Og bliver VILDT hurtigt forvirret og kan ik overskue så meget. Prøvede at tage en julegaveshoppingtur i Fields i søndags, men blev SÅÅÅÅ forvirret at jeg kun kom hjem med 1 lille gave til min søster..... så ikke det store udbytte desværre....

Hvis det fortsætter sådan kan man jo komme afsted rigtig mange gange, hvis man kun "kan" købe 1  ad gangen. Har i det på samme måde?? Overvejer nu at tage på juleindkøb MED Morten, hvor jeg så sidder i en indkøbsvogn og dirigerer vejen rundt mens han kører mig!

Knuser til jer lækre tøser

hejsa

så har SP været på visit idag. Det var en god oplevelse sys jeg. Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg havde forventet, nok mest at for sat ansigt på hende inden den helt store homontur

Men hun var her i 1 1/2 time og der blev bare snakket lidt om alt faktisk. Men er rigtig glad for at ha mødt hende, og at hun virker som en sød person.

Mona du skal bare ringe op på komunen tror jeg, jeg havde et telefonnr men kan ikke finde det nu.

Mon ikke vi skal tage til Amager d 17 hvis det altså passer Sarah?

Men ellers har jeg det fint nok. Det er det samme med bækkenløsningen som det har været de sidste 3 uger, så det er jo bare fedt. er så glad for at det ikke er blevet værre. Men ellers sker der ikke så meget...desværre... hehehe

Krams

Anmeld

5. november 2009

FruPudderkvast

Mona: Haha.. Ja, det kan godt blive mange ture i Fields hvis du kun kommer hjem med en enkelt gave hver gang  Jeg er slet ikke gået i gang med juleindkøbene.. Tænker på det, men er ikke kommet så langt.. Her er energiniveauet også meget lavt.. Føler bare at jeg kan sove hele tiden..  Men jeg prøver da at holde mig selv i gang og lave noget.. Men er godt nok snart ved at være løbet tør for ideér til hvad jeg kan lave.. Hmm..

Så hvis I bare har den perfekte idé til hvad jeg skal få de næste 3 ½ uger til at gå med, så sig endelig til

Så her de sidste par dage har jeg bare hygget indenfor med stearinlys og varm kakao  Uhm.. Vejret har heller ikke ligefrem været så man har haft lyst til at gå ud i det..

Dea: Dejligt at høre at det gik godt med SP'en.. Glæder mig også til at se min.. Fik du så også nogle forskellige pjecer osv?

Uhh, d. 17. passer ikke så godt her.. Men hvad siger I til torsdag d. 19. istedet?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.