“Smertefri fødsel”

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2022

MillyMy

Profilbillede for MillyMy
Anonym skriver:

Wow! Det lyder fantastisk. Jeg er næsten sikker på, at jeg burde tage det kursus!
Var det første gang du fødte? 

Ja det var første gang

Jeg deltog også i det sygehuset udbød, men det sagde mig ikke rigtig noget.

Jeg er super spændt på om min 2. Fødsel bliver lige så fantastisk. Vi har i hvert fald fået af vide at vi skal reagere på det mindste, især fordi jeg ikke mærker så meget til veerne. 

Det værste jeg oplevede var faktisk da, jordmoren skulle tjekke hvor åben jeg var, og jeg lå på ryggen og fik en ve lige da hun mærkede, det gjorde ondt! 

Jeg fødte i vand, hvilket for mig også var et stort ønske, og fungerede så godt!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2022

Mrs.

Du kommer igennem det uanset hvad  

min søn blev født på 3 timer fra de tog vandet (igangsættelse pga mistanke om for lidt fostervand). Presseveerne varede i 7 minutter og så var han ude  

det gjorde ondt, og jeg synes det var hårdt, men jordemoder er også fantastisk til at støtte, komme med foreslag til smertelindrende (bad/akupunktur/bold/varmepude), og huske en på vejrtrækningen. 

nu er min søn 11 lige om lidt, og jeg skal føde nr 2 om 8 uger, og er lige så bekymret  men jeg ved også det nok skal gå, ud kommer hun om jeg vil det eller ej! Og jeg håber bare at få en god jm der guider mig lige så godt igennem det betød så meget dengang med min søn. 

jeg ved dog jeg vil have varmepuder på mave og lænd, det følte jeg hjalp meget på veerne, og overvejer at bede om at komme i vand (hvis vi kan nå det). 

Anmeld Citér

1. april 2022

Kis92

Profilbillede for Kis92

Jeg læste bogen op til at jeg skulle føde, og jeg synes det var en god bog. Men jeg havde lidt svært med øvelser. Men jeg fandt hende her på YouTube, med vejrtræknings-,og andre øvelser til gravide, som jeg fandt brugbare https://youtube.com/user/MumliR20

Jeg havde en drøm om en fødsel med naturlige smertestillende. Men at veerme begyndte at gøre ondt, snakket jeg med min kæreste om at smertestillende, nok var noget lige for mig Det endte så med at jeg blev hentet med ambulance og fødte 15minutter efter jeg kom på hospitalet. Så mit ønske gik alligevel i opfyldelse, jeg fødte næsten uden smertestillende, fik lattergas på hospitalet. Det er den vildeste oplevelse at føde og på en eller anden måde vil jeg sige glæde dig, det er selvfølgelig hårdt og det gjorde også ondt, men når så de ligger dit lille barn på din mave så er det næsten glemt, det er bare helt fantastisk

Anmeld Citér

1. april 2022

A38

Jeg læste kun bogen, men jeg synes den gav en rigtig god og grundig beskrivelse af fødslens faser. Det gav mig en rigtig god forståelse for hvad der skete i min krop, under opstartsfasen, udvidelsen og pressefasen. Jeg benyttede ikke vejrtrækningen, men der beskrives også andre teknikker end bare vejrtrækningen, som jeg benyttede mig af. Fx visualiseringen. Under hver ve visualiserede jeg mig selv løbe en runde på en løbebane. Når jeg var færdig med turen, var veen slut. Det hjalp mig tage et skridt ad gangen i min fødsel, og jeg vil nok selv beskrive min fødsel som en form for drømmefødsel.

Anmeld Citér

1. april 2022

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar. Det hjælper faktisk lidt på min nervøsitet ift. fødslen! 

Anmeld Citér

2. april 2022

Ananas

Som jeg har opfattet det handler smertefri fødsels teknik allermest om afspænding. Altså at man øver sig at slappe fuldstændig af i kroppen udover så livmoderen er det eneste der spænder op. Det skulle være hele hemmeligheden bag smertelindringen, hvor vejrtrækningen mere er tænkt som en måde at bevare kontrol og fokus igennem veen? Jeg vil se om jeg kan bruge det når jeg skal føde til sommer  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.