Hvornår børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.504 visninger
30 svar
5 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. marts 2022

Anonym trådstarter

Hvornår overgår man fra vuggestue til børnehave? Jeg kan se at de jævnaldrende børn i min datters vuggestue starter her til sommer men min datter skal ikke. Det hænger måske sammen med, at min datter ikke er så sprogligt udviklet? Min datter bliver 3 til oktober. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Det kan være noget med hvornår man er født. I min kommune skiller det ved født før den 15 og efter i en given måned. Men der kan evt være andre faktorer men så vil jeg tro de ville have snakket med dig om hvorfor?

Anmeld Citér

22. marts 2022

Miia90

Her starter de, i børnehaven mdr de bliver 3år.☺️  Næstved Kommune 

Anmeld Citér

22. marts 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Her i Aalborg Kommune starter alle i børnehave den måned de fylder 3 år. 

Så i dit tilfælde skulle din datter starte den 1. oktober. 

Anmeld Citér

22. marts 2022

KmLarsen1

Profilbillede for KmLarsen1

Det er forskelligt fra kommune til kommune. Ved nogle er det ved 3 år, andre 2 år og 10 måneder. Men spørg personalet. Hun er vel også tilmeldt børnehave?

Hun vil ikke blive udsat på børnehavestarten medmindre der er virkelig gode grunde til, og forældrene vil altid være inde over den beslutning.

Anmeld Citér

22. marts 2022

Anonym trådstarter

Ok tak for svar alle )

Ved I hvilke grunde der skal til før at et barn ikke overflyttes til børnehaven? Og jo hun er tilmeldt børnehaven - det er en integreret institution. De har kun sagt til mig at hun er sprogligt lidt under middel lige pt

Anmeld Citér

22. marts 2022

A38

Hos os er det ved 2 år og 10 måneder, men de flytter også over når der er plads. Min datters veninde rykkede over da hun var 2 år og 9 måneder fordi hun var klar og der var plads, mens de ventede til min datter var 2 år og 10, fordi hun også har lidt med sproget og ikke var helt klar.

Snak med dit barns vuggestue, de kan helt sikkert forklare hvornår de tænker hun skal rykke over.

Anmeld Citér

22. marts 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

I vores kommune starter de også i børnehave den måned de bliver 3.

Kan det være at de børn fra børnehaven der rykker til sommer alle har fødselsdag i de samme måneder? Og din datter først har til oktober, så derfor de venter med hende?

Anmeld Citér

22. marts 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hvornår overgår man fra vuggestue til børnehave? Jeg kan se at de jævnaldrende børn i min datters vuggestue starter her til sommer men min datter skal ikke. Det hænger måske sammen med, at min datter ikke er så sprogligt udviklet? Min datter bliver 3 til oktober. 

Man starter den måned man bliver 3 år. 

Anmeld Citér

22. marts 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB
Anonym skriver:

Ok tak for svar alle )

Ved I hvilke grunde der skal til før at et barn ikke overflyttes til børnehaven? Og jo hun er tilmeldt børnehaven - det er en integreret institution. De har kun sagt til mig at hun er sprogligt lidt under middel lige pt

Der skal meget tungtvejende grunde til, da det er dyrere, at beholde et barn i vuggestue. Det er blandt andet derfor at børn i nogle kommuner sendes tidligere i børnehave.

Men er det ikke bare at spørge i vuggestuen hvad planen er? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.