Fladt hovede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.020 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. marts 2022

Anonym trådstarter

Hvornår er det for sent at rette op på et skævt eller fladt baghovede?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2022

Anonym

Vi kunne ikke rette vores datters baghoved helt op, selvom vi fik hjælp fra 5 måneder. Jeg tror det er forskelligt. Hun fik ikke en hjelm på, da det ikke var skævt. 
Vi fik at vide det kunne være slyngevuggen, der havde hindret bevægeligheden. 

Anmeld Citér

26. marts 2022

Kastanje

Ved 2- 3 måneder er fint. Men er du senere end 5-6 måneder er det svært

Anmeld Citér

26. marts 2022

Anonym

Min søn blev født med skævt hoved og på trods af en ihærdig indsats fra kiropraktor, fys og os selv, så forblev det desværre skævt.

Forøvrigt bruger man ikke hjelm mere.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym trådstarter

Han er knap 2 måneder... Årh det er altså svært. Jeg synes, vi gør vores bedste, men om det er nok vides ikke.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Han er knap 2 måneder... Årh det er altså svært. Jeg synes, vi gør vores bedste, men om det er nok vides ikke.

Hjertepude. 
læg på maven med legetøj i barnevogn når I går ture. Vend hovedet jævnlig under søvn.

Anmeld Citér

27. marts 2022

HapsHapsHaps

Vores datter blev skæv da hun var stram i skulder/nakke og mest på med hovedet til venstre. Da hun var 2 måneder begyndte hun at sove sone lure med en kilepude, så hun lå på siden, og om natten lå hun led hjertepude. Om dagen lå hun sjældent på ryggen efter det. Nu er hun 6 måneder, og er ikke længere skæv, men stadig en smule flad i baghovedet. Vi bruger ikke længere kilepude; en fys har hjulpet med spændingerne så hun hun fint kan dreje hovedet når hun sover

Anmeld Citér

27. marts 2022

fehår

Anonym skriver:

Min søn blev født med skævt hoved og på trods af en ihærdig indsats fra kiropraktor, fys og os selv, så forblev det desværre skævt.

Forøvrigt bruger man ikke hjelm mere.

Hvornår er man stoppet med at bruge hjelm? Min ældste havde hjelm i '18, og det fungerede upåklageligt.

Anmeld Citér

27. marts 2022

fehår

Ved den alder kan du sagtens gøre en masse selv: jævnligt sørge for, han skifter side, når han sover; tage ham til kiropraktor/osteopat og få tjekket for låsninger; være opmærksom på side, når han spiser flaske/ammer; bære i bæreredskab så mange timer af døgnet som muligt.

Min yngste var meget skæv efter at blive taget med kop, og det blev værre de første to måneder, fordi hun også var låst. Efter de to måneder kunne vi arbejde målrettet på at rette op på det, og den dag i dag er hun ikke skæv mere.

Anmeld Citér

27. marts 2022

Anonym

Hvornår er man stoppet med at bruge hjelm? Min ældste havde hjelm i '18, og det fungerede upåklageligt.

Det fik jeg at vide i 19 her i kommunen (Vordingborg) af sp, fys og kiropraktor...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.