Tak for jeres gode råd!
Sidst, jeg gik ned med stress, der havde jeg ikke børn - så der kunne jeg koble af på en ganske anden måde end nu og jeg synes det er meget svært at overføre de ting, jeg lærte dengang, på mit nuværende liv.
Da jeg var sygemeldt første gang (stress), der hjalp det at trække stikket fuldstændig. Fjernede skærmunderholdning. Nyheder. Måtte kun se naturdokumentarer. Loggede ikke på facebook. Læste kun ungdomsbøger. Alt sådan noget - og det virkede, jeg blev langsomt bedre, selvom jeg blev presset i arbejde, inden jeg var helt rask pga. jobcenteret.
Men det var noget ganske andet dengang - livet før og livet efter børn er bare to forskellige ting. Og det er jo svært at lukke ned for nyhedsstrømmen, når man ikke er sygemeldt og har et arbejde, der gør, at man skal være rimelig orienteret om alt (er lærer)
Jeg har - og jeg ved godt, at det er pga. min tilstand, at jeg tænker sådan - virkelig svært ved at se, hvornår jeg skal koble af, for jeg føler, at jeg hele tiden skal være på! Min kæreste er meget glemsom og det betyder, at jeg mentalt aldrig kan slappe af, for selv, når der er noget han skal ordne, så skal jeg alligevel tjekke, at han har gjort det (for det er vigtige ting såsom at fodre dyr!).
Jeg får heldigvis motioneret, da jeg cykler langt til job og sovet!
Jeg er bare kommet i den tilstand, hvor jeg føler mig bange hele tiden, selv, når jeg ikke har noget konkret at være nervøs for... er bare bange... hele tiden. Og føler ikke, at jeg når det. At jeg har travlt - og hele tiden mangler tid og penge. Som om jeg ikke kan tænke på andet.
Anmeld
Citér