Hvor meget gør I??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

I hverdagen får de hvad mine egne får. Frugt/ grønt skåret ud. Knækbrød, en bolle eller en skål yoghurt. Mælk eller vand. 

I weekenden laver vi tit en kage eller vafler eller lign.  så det er der også til kammerater på besøg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2022

Lje

Hvor meget mad og drikke disker I op med når jeres børn får veninder/venner på besøg?? Og hvad er det for noget mad?? Jeg kan ikke finde ud af, om jeg overdriver/har en forestilling der er lidt uden for det “normale”.

Det mit eget barn bliver tilbudt. Typisk:

Gnavegrønt, lidt skåret frugt, nødder og tørret frugt. Eller knækbrød/bolle/rugbrød alt efter sult og lyst. Og vand. Mens vi lige taler om dagen, når vi kommer hjem og inden aftensmad/praktiske opgaver. 

Hvis vi har andet i skabet, kan de sagtens få en kiks eller et stykker et-eller-andet. Men det er efter, vi har afklaret, om det er reel sult eller kun snack. Så finder vi det frem, som passer til sulten og snack-lysten.

Vh.

Anmeld Citér

9. marts 2022

Soonmom

Det mine børn får = Ingen ting, medmindre de bliver til aftensmad

Anmeld Citér

10. marts 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har ikke noget specielt klart. De får enten ingenting eller hvad, vi lige har i skabene og som jeg ville have givet min datter, hvis vi bare var os. Bliver de i længere tid, kan jeg godt finde på at lave lidt popcorn el. til dem. Hvis de bliver og spiser med, så får de også blot det, som vi andre skal have. Hendes legeaftaler er oftest spontane. 

Kun hvis det er en 'særlig' legeaftale, som fx hvis vi har legegruppe med hjemme fra skolen, gør jeg noget ekstra ud af det. 

Anmeld Citér

10. marts 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hvor meget mad og drikke disker I op med når jeres børn får veninder/venner på besøg?? Og hvad er det for noget mad?? Jeg kan ikke finde ud af, om jeg overdriver/har en forestilling der er lidt uden for det “normale”.

Det er meget forskelligt.. :)

jeg plejer at skrive med forældrene før et besøg for at få afklaret følgende:

er barnet stort eller småtspisende?

er der allergier eller ting barnet ikke kan lide?

hvad er yndlingsmad?

hvilke regler er der i forhold til sukkerniveau?

indtil nu har jeg kun fået positiv feedback og at de faktisk gør det samme når vores skal være hos dem :)

hvis det er småtspisende så er 2-3 slags frugt (udfra hvad de kan lide)

stort spisende så lidt frugt og kiks og evt saftevand eller kakao så det er lidt anderledes end dagligdagen :)

der er jo også forskel på om de skal spise med til aftensmaden her eller om de bliver hentet før...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.