Børn i en sen alder (40+)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.483 visninger
13 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
9. marts 2022

Pernille 2500

Hej 

Er der nogen herinde som er 40+ og som forsøger at blive gravid?

Jeg har tre børn fra et tidligere forhold. Nu har jeg så mødt en mand, der ikke har, men gerne vil have børn....

Det sætter selvfølgelig nogle tanker igang.

Jeg vil gerne have flere børn, men jeg fylder snart 43, og jeg ved jo slet ikke om jeg vil kunne få flere børn...

Derfor har jeg må lidt brug for at dele mine tanker med nogen i en ligende situation..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2022

Masi1112

Jeg er godt nok ikke 40+ men “kun” 36.. men har lidt de samme tanker.. har mødt en mand og vi vil begge gerne have et barn sammen.. 

men ingen siger vi kan.. vi går igang med 3 cyklus nu her.. 

Anmeld Citér

9. marts 2022

Kastanje

Sandsynligheden for at få naturlige børn som 43 årlig er ret lille. Jeg ville anbefale hjælp fra start i så fald. … eller efter ret kort tid med mislykkedes forsøg. 

Anmeld Citér

9. marts 2022

ZRS

Profilbillede for ZRS

Jeg er knap 43, har forsøgt i over 2 år med to mislykkede forsøg. 
Vi overvejer ægdonation i Tjekkiet. 
Jeg har også to fra andet forhold. Men min kæreste har ingen børn. 
Det kan lade sig gøre i vores alder. Se Facebook-gruppen: https://www.facebook.com/groups/mor40gravid/?ref=share

der er masser af kvinder med gide råd og hvor det er lykkes.

Anmeld Citér

9. marts 2022

Anonym

Vi har et vennepar hvor de begge er 47. De har lige fået nummer to for 1,5 måned siden. Og har en på fire. 
Uden hjælp. 
Alt er muligt

Anmeld Citér

9. marts 2022

Meheju

Profilbillede for Meheju

Hejsa

Vi er også et par på begge 43 år og har en søn på 10 år.

Her er det manden der skruk og gerne vil have en til (og også lidt mig), men det der holder mig tilbage er at jeg ser fremad og tænker på jeg er (måske) 50+ når (og hvis nr. 2 kommer) skal i skole. Det syntes jeg faktisk er gammelt.

Sidst vi prøvede at smide p pillerne gik der helt kuk i min cyklus og jeg begyndte at plet bløde mellem mens. Derfor startede jeg på pillen igen.

Så ja jeg har lyst til en lille, hvis det kan lade sig gøre, men alderen taget i betragtning så jeg er godt nok meget i tvivl.

Anmeld Citér

9. marts 2022

Anonym

Vi blev gravide i 1. Cyklus og første øko-forsøg da jeg var 41 og manden 48

Anmeld Citér

9. marts 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Vi har et vennepar hvor de begge er 47. De har lige fået nummer to for 1,5 måned siden. Og har en på fire. 
Uden hjælp. 
Alt er muligt

Ja alt er muligt … men der er under 1 pct sandsynlighed for det senarie

Anmeld Citér

9. marts 2022

Anonym

Pernille 2500 skriver:

Hej 

Er der nogen herinde som er 40+ og som forsøger at blive gravid?

Jeg har tre børn fra et tidligere forhold. Nu har jeg så mødt en mand, der ikke har, men gerne vil have børn....

Det sætter selvfølgelig nogle tanker igang.

Jeg vil gerne have flere børn, men jeg fylder snart 43, og jeg ved jo slet ikke om jeg vil kunne få flere børn...

Derfor har jeg må lidt brug for at dele mine tanker med nogen i en ligende situation..

Jeg fylder også 43 år om lidt, og drømmer om at få en til, og er glad for du lavede opslaget da jeg ikke kunne få mig selv til det, både pga nogle har fordomme om at man får børn i en sen alder, men også svaret at det bliver svært, hvis ikke umuligt

Anmeld Citér

9. marts 2022

Kastanje

Jo mere man er åben overfor behandling og eventuel ægdonation- jo større er ens chance for at blive mor sent. Som 43-45 årlig vil det være at gå fra 1 pct med egne æg til 50-60 pct hvis det er  blastocyst donation. Typisk er donorkvinderne 26 år og meget fertile.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.