Mellemnavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2022

Liland

Profilbillede for Liland
Anonym skriver:

Jeg har aldrig brugt mit eget og kender ingen der bruger deres..

Mine forældre kunne ikke blive enige så de valgte at give mig både fornavn og mellemnavn og slog plat og krone om rækkefølgen

Hvad er grunden til dit barns mellemnavn?

den store har ikke noget mellemnavn, men den mindste hedder Kathe til mellemnavn, opkaldt efter farmor og fordi det var et navn vi gerne vil holde i live i familien.

(den store har ikke samme far som den mindste, derfor fik hun ikke noget mellemnavn)

så hendes fornavn er faktisk valgt ud fra at det skulle passe til mellemnavnet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Altså nu blir jeg MEGA nysgerrig på hvad alle folk hedder!

Min søster hedder Sarah Ninna, men er aldrig blevet kaldt andet end Sarah.

Jeg hedder Anne kirstine, og er næsten aldrig blevet kaldt andet en Stine.

Mine mostre og onkler kalder mig alle 6, for Anne kirstine, men de har ALDRIG kaldt min søster for Sarah Ninna. Vi hedder begge et andet og samme "mellemnavn" udover vores fælles efternavn. 

Mine unger hedder Thea og Alberte, så har de mit familie efternavn plus mit efternavn, og til sidst kæresten efternavn. Så de har 4 fornavne/mellemnavne/efternavne i alt. Vh Stine 

Anmeld Citér

8. marts 2022

Anonym trådstarter

MamaGulloev skriver:

Jeg har selv valgt mit navn, inkl mellemnavn. Jeg valgte det fordi jeg synes det klinger godt sammen med mine andre navne. 

Mine børn har begge fået mellemnavne. Den ældste fordi hendes var insisterede på at hun skulle hedde noget engelsk, og jeg insisterede på at det ikke skulle være fornavnet. 
Den yngste fordi nu havde storesøster jo et mellemnavn, og så har hendes mellemnavn en helt særlig betydning.

Brugte du numerolog da du skiftede navn? 

Anmeld Citér

8. marts 2022

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

min mand og hans 4 søskende har alle fornavn og mellemnavn ( ekstra fornavn) og de er næsten alle sammen lige forfærdelige og ingen af dem har brugt det. Min mand har slettet sit og også ændret sit fornavn siden. Derfor har det aldrig været et emne at vores skulle have et mellemnavn. De har til gengæld min mands andet mellemnavn som er sjældent og der er vist kun 12 i dk der hedder det og så har de mit mellemnavn til efternavn fordi det lød bedst

Anmeld Citér

8. marts 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Brugte du numerolog da du skiftede navn? 

Nej, slet ikke. 

Jeg valgte navne som talte til mig. De lå godt i munden og gav en rar fornemmelse i kroppen. Mit gamle navn har altid føltes forkert og sådan lidt ubehageligt. Så jeg valgte at følge min mavefornemmelse. Og jeg har ramt helt rigtigt! Jeg elsker mit nye navn, og flere har sagt at det passer bedre til mig end det gamle navn. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.