Mellemnavn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.162 visninger
14 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. marts 2022

Anonym trådstarter

Jeg har aldrig brugt mit eget og kender ingen der bruger deres..

Mine forældre kunne ikke blive enige så de valgte at give mig både fornavn og mellemnavn og slog plat og krone om rækkefølgen

Hvad er grunden til dit barns mellemnavn?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine har et slægt mellemnavn, som kommer fra min mands familie. Så har min mellemste datter et mellemnavn der ud over. Det er hendes kælenavn, som vi brugte mere end hendes fornavn.  

Anmeld Citér

7. marts 2022

Anonym

Jeg har flere mellemnavne. 

Jeg har brugt dem alle :-) Og været glad for dem. 
I perioder har jeg heddet det ene eller det andet. 
Jeg har et meget normalt fornavn, så kunne jeg, hvis andre hed det i min klasse/arbejde bare skifte. 

det er slægtsnavne. 
Mine børn har fået det samme antal navne efter samme tradition. 

Jeg har bare ladet være med at skrive hele mit navn, hvis det ikke var nødvendigt. Det er jo kun til pas eller på en flybillet og dit kørekort det er nødvendigt. 

ærligt tror jeg kun, at jeg har skrevet mit fulde navn meget få gange. Og ellers forkortet det i forskellige versioner.  

Jeg har 5 navne i alt. 

Anmeld Citér

7. marts 2022

Lje

Mine forældre kunne ikke blive enige så de valgte at give mig både fornavn og mellemnavn og slog plat og krone om rækkefølgen

Jeg har selv 4 navne. Fornavn, mellemnavn, mit pigenavn og mit tilgiftede efternavn. Mit eget mellemnavn er det samme, som to af mine oldemødre tilfældigt begge hed. Jeg elsker det. Jeg kan forkorte/helt undlade/fuld staveplade efter kontekst. 

Mine børn har så tilsvarende fornavn og 2*efternavn. Alligevel har vi givet dem - hvert sit - mellemnavn, da min mand og jeg mødtes i et andet land. Og deres mellemnavne har reference til det land. Det skaber en lille familiehistorie om, hvor vores kærlighed fangede an. Og jo skabte fundamentet for vores familie. 

Vh. 

Anmeld Citér

7. marts 2022

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Jeg har ikke været gift med mine børns fædre, så de har mellemnavn for at repræsentere begge sider af familien.

Min søns er mit efternavn og min datters er et slægtsnavn fra min fars familie. Jeg ville gerne have haft det til min søn også men det passede ikke med hans efternavn.

Anmeld Citér

7. marts 2022

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Vores piger har min mormors navne som mellemnavne. Den ældste har hendes mellemnavn til mellemnavn og den yngste har hendes fornavn til mellemnavn. De har en meget stolt oldemor

Anmeld Citér

7. marts 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg har selv valgt mit navn, inkl mellemnavn. Jeg valgte det fordi jeg synes det klinger godt sammen med mine andre navne. 

Mine børn har begge fået mellemnavne. Den ældste fordi hendes var insisterede på at hun skulle hedde noget engelsk, og jeg insisterede på at det ikke skulle være fornavnet. 
Den yngste fordi nu havde storesøster jo et mellemnavn, og så har hendes mellemnavn en helt særlig betydning.

Anmeld Citér

7. marts 2022

Janni2

Min søn har et lidt specielt fornavn, så mellemnavnet er lidt en back-up til hvis han ikke synes om det, når han bliver voksen Og så lød det bare bedre, da vi er blevet enige om kun at bruge mit efternavn og ikke min mands. Så blev det lidt kedeligt kun med fornavn og efternavn.

Anmeld Citér

7. marts 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Min søn hedder Viktor til mellemnavn. Det har han fået efter min farfar som også hed Viktor til mellemnavn og jeg var meget knyttet til ham da han levede. Så har altid vidst at hvis jeg fik en søn skulle han have hans mellemnavn. Men vi bruger det ikke i dagligdagen. Og når han bliver 18 kan han selv bestemme om han vil bruge det, beholde det eller fjerne det.  

jeg selv skal til at tilføje mellemnavn til mit eget navn som er efter min farmors mellemnavn som jeg også var meget knyttet til og nu også er gået bort. Men da jeg ikke ønsker at få flere børn så kan jeg ikk opkalde nogen børn efter hende. Derfor tager jeg det selv

Anmeld Citér

7. marts 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Mine drenge har mellemnavn/ ekstra fornavn fra hhv min farfar og min mands morfar

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.