Marie - fyldet i kagen fra i lørdags?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
4 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

..

Hej.

Hvordan havde du lavet fyldet der var i kagen i lørdags og hvordan havde du delt kagen? Var det en dobbeltportion af verdens nemmeste chokoladekage du havde lavet?

Skal have gæster i weekenden og vil se om jeg kan lave en lige så cool kage som du gjorde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

ivfmarie

bum bum... Ja, hva var det nu lige der var i.

Det var en chokolade creme lavet at 100 gram mørk chokolade med orangeknas (100 gr smeltes 2½ dl fløde, piskes efter afkøling - næste dag), og så var der en mandarin"mousse" , lavet som himdbær mousse - bare med de der mandariner fra dåse.

Selve kagen var en AMO chokoladekage (dobbelt portion) delt til lagkagebunde.

God fornøjelse

Anmeld

29. oktober 2009

..

Nu lyder jeg sikkert mega tumpet men.. Sidst jeg prøvede at smelte noget chokolade sammen med fløde og jeg piskede det, da blev det helt grynet - nogen ide om hvad jeg gjorde forkert? Det samme skete da jeg smeltede blød nugat og blandede i fløde..

Anmeld

29. oktober 2009

ivfmarie

Det er skam også sket for mig et par gange...

Denne gang var jeg tålmodig.

Jeg hakkede chokoladen, kom 1 dl fløde ved og opvarmede langsomt. Under omrøring smelter chokoladen, og da den var helt opløst satte jeg det hele på køl. Dagen efter rørte jeg op i "massen" der var ret stiv - tilsatte ca 1½ dl fløde under omrøring. Og tilsidst piskede jeg choko-fløden stiv. Vupti.

Anmeld

29. oktober 2009

..

Perfekt - nu tror jeg at jeg har fattet det

Prøver i weekenden, er spændt på at prøve at lave MMF hvor jeg lader det køle af først, din MMF smagte jo godt i forhold til min som altid bare er mega hård og træls - nok fordi flormelissen smelter som du så kløgtigt sagde

Tak for hjælpen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.