Veninde hvis liv er kaos

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.277 visninger
3 svar
2 synes godt om
6. marts 2022

Anonym trådstarter

Kender i følelsen af at kunne forudsige en ulykke? Sådan har jeg det når jeg kigger på min veninde og hendes mands liv. De tager så mange beslutninger der ikke er gennemtænkte og virkelig dumme. Både min veninde og hendes mand har gode ressourcer og godt begavede, men de tager hurtige beslutninger og er meget fokuseret på deres behov lige nu og tænker ikke fremtid. 
Nu har alle de dumme valg igennem årerne ramt dem så det basker - de er presset i bund fysisk, psykisk og økonomisk. Jeg forsøger at hjælpe med det jeg kan - passe børn, hjælpe med hus og have og andet jeg nu kan. Problemet er at de dumme valg bare ikke stopper. Nu har hun lige annonceret at de skal have et barn mere…. Deres 2 børn trives ikke og både skole og børnehave er ekstra obs. Jeg er så bekymret for hvordan det skal gå!!!!!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Sådan en veninde har jeg også. Jeg har måtte ankende at jeg ikke kan leve hendes liv for hende. Hun må leve med de valg hun tager. Jeg er der og bedre hun om råd får hun det. 
Min veninde har været helt ned og skrabe bunden. Det har hjulpet men hun træffer forsat hovedrysten valg, men det er sådan hun er.

Hun bliver nok aldrig rigtig voksen. 

Anmeld Citér

6. marts 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jeg kender det godt. Gik fra en veninde pga af det.

Vores præst sagde en gang. Man hjælper ikke en alkoholikere, når han ikke har merer penge til alkohol, ved at give penge (hjælpe) eller ved at købe alkohol til person med ved at oplyse og sende dem i den rigtig retning til hjælp. Merer kan man ikke. Især hvis de ikke er klar til at indse problemet. Eller ønsker hjælp. Så er det li meget det vi gør.

Det hjælp mig den gang 

Anmeld Citér

7. marts 2022

Mortiltreogmåskefire

Sådan en veninde har jeg også, men efter at have kendt hende i mange år har jeg fundet ud af at hendes måde at tænke på er at hun hele tiden skal gøre problemerne værre end de er. Jeg har talt forsigtigt med vendes mand om deres problemer og han ser ikke på det på samme måde som hende, han er langt mere optimistisk  jeg tror at for nogen så er det bare en måde at holde gang i en samtale på, ved hele tiden at opfinde noget drama

Jeg har lagt mærke til at når vi taler i telefon sammen, så starter hun med det sædvanlige hus, børn og job og når hun er færdig med at tale om positive ting, så kommer alt dramaet, om hvor tarvelig hendes mand er, hendes svigermor og hendes andre veninder jeg har i hver fald fundet ud af at det for hende er en måde at holde gang i en samtale, hun mener det ikke så alvorligt som hun siger, måske er det også sådan med din veninde?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.