Hej du.
Kram til dig
Jeg har også haft en fortid med stress på arbejdspladsen generelt en meget ringe arbejdsplads med dårlig trivsel og
mobning -dog ikk noget med mig. En uforstående leder som ønskede en grund til sygemelding når man ringede 08.03 for at melde sig syg og havde det så skide dårligt at man næsten stammede over telefonen
Jeg kunne mærke i perioder hvis jeg ikke sygemeldte mig i et par dage så ville jeg gå ned med stress i flere måneder.. Det var presset der fyldte psykisk, og jeg følte mig decideret syg. Syg som i lå hele dagen i sengen med hovedpine og ingen energi, kunne ikke engang lave mad. Min mand måtte sørge for alt herhjemme, når jeg havde det sådan. Jeg mener at en “sygemelding” ikke kun omhandler hoste, og snot som mange andre tror, men også ondt i hovedet, i armen eller whatever. En sygemelding er at man ikke er i stand til at klare sit arbejde.
Der var en uge hvor jeg havde sindsygt meget allergi at jeg næsten nyste børn og forældre i hovedet på mit arbejdet(midt i en pandemi) snottet løb ned under mit mundbind og jeg mine øjenlåg var hævet x10. Jeg kunne knap nok holde øjne åben, og alligevel var der en leder som var uforstående og ikke var taknemmelig for at man kom og gjorde sit bedste og blev skånet. Det endte så langt ud til sidst at jeg besvimede foran forældre og børn som gravid på arbejdet af stress, og blev sygemeldt i 6 måneder, jeg er nu på barsel og bare jeg går en tur i den by min arbejdsplads er på giver mig ondt i maven.
Måske et langt indlæg, men min pointe er bare at man skal passe på dig selv, og en sygemelding er ikke bare snot og hoste. Lyt til din krop, og tal med leder eller kollegaer om hvordan du har det, så du ikke ender ud som mig. Tal med din læge og skån dig selv. Du skal ikke blive presset efter sådan et forløb de skal passe på dig
Anmeld
Citér