Anonym skriver:
Kære alle sammen.
jeg vil forsøge gøre det så kort som muligt.
jeg er enlig mor til 3 børn, med nr 4 på vej.
jeg vidste godt det var et sats at beholde barn nr 4, da jeg blev gravid af fejlagtigt at være sammen med mine børns far en enkelt gang.
men, jeg kunne ikke få en abort, og far ville gerne have barnet, og så prøvede han dog alligevel presse mig til en abort da jeg var lige knap 12 uger henne.
Jeg var i 7 år i et psykisk og voldeligt forhold med mine børns far, som resulterede i jeg tilsidst tabte mit hår i stress.
jeg var halvvejs på krise center men, de vurderede at jeg mest af alt havde behov for at få en bolig til mig og børnene hurtigst muligt og komme væk fra ham, hvilket vi fik med hjælp fra kommunen. Vi flyttede ud og han prøvede i 3 år at vise han var en ændret mand, dem af jer der har været udsat for den type psykisk vold ved hvor svært det kan være at holde igen. Men jeg tænkte på mine børns bedste og holdte fast.
Vi var flyttet til en by langt væk fra alt vi kendte til og vores netværk fordi han ønskede bo der. Her har vi boet i nogle år, og jeg står og har fået en lejlighed i den by vi oprindeligt flyttede fra i sin tid, hele mit netværk er i den by.
jeg har varslet far om flytning de 6 uger før som man skal, og det har resulteret i uadskillige trusler, og at han sviner mig til på sms hele tiden. Jeg har ikke svaret på noget af det overhoved, og kommunikere kun med ham hvis det drejer sig om børnene. Han er weekends far hver 14 dag.
udover familie og netværk ønsker jeg også at vi flytter væk fra deres far, da han tit har lusket rundt foran vores hjem og kigget ind af vinduer. Han har kastet med sten på ruden så den gik itu og gjorde mig og børnene bange.
han er enormt kontrollerende. Og jeg har forsøgt på alle tænkelige måder at få et samarbejde op at køre med ham for mine børns bedste, jeg har også i sammenråd led børnehaven lagt enormt meget tid og energi i at børnene skulle lærer at være trygge ved ham.
Så vi brugte meget tid sammen med børnene for at de kunne skabt tillid til deres far, hvilket resulterede i et svagt øjeblik for mig, og jeg endte med at have sex med ham en enkelt gang,. Jeg fortrød lige bagefter og stoppede alt kontakt. 3 uger efter stod jeg med en positiv test.
mit spørgsmål er,
kan han stoppe mig i at flytte, og tage mine børn fra mig? Det er det hans beskeder lyder på.
han har givet mig en liste over byer han vil acceptere hans børn bor i, og hvis jeg vælger en af de byer så vil han ikke søge bopælen. Men hvis jeg “ikke bliver klogere” som han så fint skriver, så går krigen i gang.
jeg er simpelthen så bange for hvis han skulle få børnene mere end hver 2 weekend da det ikke er godt for dem at være længere tid ad gangen hos ham. Hvilket børnehaven også har været inde over, de oplever ligesom jeg at børnene mister deres livsglæde når de har været hos ham. Men han er bedre stillet økonomisk end mig, og både ham og hans familie er utrolig manipulerende.
jeg har den fulde forældremyndighed.
nogle der har oplevet noget lignede.
jeg ønsker ikke blive boende her i denne byog lade ham kontrollere vores liv fordi det er det HAN ønsker. Børnene er ligesom jeg utrolig glade for at vi skal flytte. Men de er ikke så gamle, alle under 10 år. Så har det overhoved nogen betydning?
håber nogle kan hjælpe.
Du kan ringe til familieretshuset helt anonymt og høre hvordan du er stillet. Det brugte jeg for nogle år siden. Det gav mig en masse tryghed af høre det fra dem der faktisk tager disse beslutninger. Men tror ikke du skal være nervøs. Når du har fuld forældremyndighed.