Kan far stoppe flytning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.031 visninger
18 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. marts 2022

Anonym trådstarter

Kære alle sammen. 

jeg vil forsøge gøre det så kort som muligt.

jeg er enlig mor til 3 børn, med nr 4 på vej. 
jeg vidste godt det var et sats at beholde barn nr 4, da jeg blev gravid af fejlagtigt at være sammen med mine børns far en enkelt gang.

men, jeg kunne ikke få en abort, og far ville gerne have barnet, og så prøvede han dog alligevel presse mig til en abort da jeg var lige knap 12 uger henne. 
Jeg var i 7 år i et psykisk og voldeligt forhold med mine børns far, som resulterede i jeg tilsidst tabte mit hår i stress. 
jeg var halvvejs på krise center men, de vurderede at jeg mest af alt havde behov for at få en bolig til mig og børnene hurtigst muligt og komme væk fra ham, hvilket vi fik med hjælp fra kommunen. Vi flyttede ud og han prøvede i 3 år at vise han var en ændret mand, dem af jer der har været udsat for den type psykisk vold ved hvor svært det kan være at holde igen. Men jeg tænkte på mine børns bedste og holdte fast. 
Vi var flyttet til en by langt væk fra alt vi kendte til og vores netværk fordi han ønskede bo der. Her har vi boet i nogle år, og jeg står og har fået en lejlighed i den by vi oprindeligt flyttede fra i sin tid, hele mit netværk er i den by. 
jeg har varslet far om flytning de 6 uger før som man skal, og det har resulteret i uadskillige trusler, og at han sviner mig til på sms hele tiden. Jeg har ikke svaret på noget af det overhoved, og kommunikere kun med ham hvis det drejer sig om børnene. Han er weekends far hver 14 dag. 
udover familie og netværk ønsker jeg også at vi flytter væk fra deres far, da han tit har lusket rundt foran vores hjem og kigget ind af vinduer. Han har kastet med sten på ruden så den gik itu og gjorde mig og børnene bange. 
han er enormt kontrollerende. Og jeg har forsøgt på alle tænkelige måder at få et samarbejde op at køre med ham for mine børns bedste, jeg har også i sammenråd led børnehaven lagt enormt meget tid og energi i at børnene skulle lærer at være trygge ved ham. 
Så vi brugte meget tid sammen med børnene for at de kunne skabt tillid til deres far, hvilket resulterede i et svagt øjeblik for mig, og jeg endte med at have sex med ham en enkelt gang,. Jeg fortrød lige bagefter og stoppede alt kontakt. 3 uger efter stod jeg med en positiv test. 

mit spørgsmål er, 

kan han stoppe mig i at flytte, og tage mine børn fra mig? Det er det hans beskeder lyder på. 
han har givet mig en liste over byer han vil acceptere hans børn bor i, og hvis jeg vælger en af de byer så vil han ikke søge bopælen. Men hvis jeg “ikke bliver klogere” som han så fint skriver, så går krigen i gang. 

jeg er simpelthen så bange for hvis han skulle få børnene mere end hver 2 weekend da det ikke er godt for dem at være længere tid ad gangen hos ham. Hvilket børnehaven også har været inde over, de oplever ligesom jeg at børnene mister deres livsglæde når de har været hos ham. Men han er bedre stillet økonomisk end mig, og både ham og hans familie er utrolig manipulerende. 

jeg har den fulde forældremyndighed. 
nogle der har oplevet noget lignede. 
jeg ønsker ikke blive boende her i denne byog lade ham kontrollere vores liv fordi det er det HAN ønsker. Børnene er ligesom jeg utrolig glade for at vi skal flytte. Men de er ikke så gamle, alle under 10 år. Så har det overhoved nogen betydning? 
håber nogle kan hjælpe. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2022

Anonym

Anonym skriver:

Kære alle sammen. 

jeg vidste godt det var et sats at beholde barn nr 4, da jeg blev gravid af fejlagtigt at være sammen med mine børns far en enkelt gang.

men, jeg kunne ikke få en abort, og far ville gerne have barnet, og så prøvede han dog alligevel presse mig til en abort da jeg var lige knap 12 uger henne. 
Jeg var i 7 år i et psykisk og voldeligt forhold med mine børns far, som resulterede i jeg tilsidst tabte mit hår i stress. 
jeg var halvvejs på krise center men, de vurderede at jeg mest af alt havde behov for at få en bolig til mig og børnene hurtigst muligt og komme væk fra ham, hvilket vi fik med hjælp fra kommunen. Vi flyttede ud og han prøvede i 3 år at vise han var en ændret mand, dem af jer der har været udsat for den type psykisk vold ved hvor svært det kan være at holde igen. Men jeg tænkte på mine børns bedste og holdte fast. 
Vi var flyttet til en by langt væk fra alt vi kendte til og vores netværk fordi han ønskede bo der. Her har vi boet i nogle år, og jeg står og har fået en lejlighed i den by vi oprindeligt flyttede fra i sin tid, hele mit netværk er i den by. 
jeg har varslet far om flytning de 6 uger før som man skal, og det har resulteret i uadskillige trusler, og at han sviner mig til på sms hele tiden. Jeg har ikke svaret på noget af det overhoved, og kommunikere kun med ham hvis det drejer sig om børnene. Han er weekends far hver 14 dag. 
udover familie og netværk ønsker jeg også at vi flytter væk fra deres far, da han tit har lusket rundt foran vores hjem og kigget ind af vinduer. Han har kastet med sten på ruden så den gik itu og gjorde mig og børnene bange. 
han er enormt kontrollerende. Og jeg har forsøgt på alle tænkelige måder at få et samarbejde op at køre med ham for mine børns bedste, jeg har også i sammenråd led børnehaven lagt enormt meget tid og energi i at børnene skulle lærer at være trygge ved ham. 
Så vi brugte meget tid sammen med børnene for at de kunne skabt tillid til deres far, hvilket resulterede i et svagt øjeblik for mig, og jeg endte med at have sex med ham en enkelt gang,. Jeg fortrød lige bagefter og stoppede alt kontakt. 3 uger efter stod jeg med en positiv test. 

mit spørgsmål er, 

kan han stoppe mig i at flytte, og tage mine børn fra mig? Det er det hans beskeder lyder på. 
han har givet mig en liste over byer han vil acceptere hans børn bor i, og hvis jeg vælger en af de byer så vil han ikke søge bopælen. Men hvis jeg “ikke bliver klogere” som han så fint skriver, så går krigen i gang. 

jeg er simpelthen så bange for hvis han skulle få børnene mere end hver 2 weekend da det ikke er godt for dem at være længere tid ad gangen hos ham. Hvilket børnehaven også har været inde over, de oplever ligesom jeg at børnene mister deres livsglæde når de har været hos ham. Men han er bedre stillet økonomisk end mig, og både ham og hans familie er utrolig manipulerende. 

jeg ønsker ikke blive boende her i denne byog lade ham kontrollere vores liv fordi det er det HAN ønsker. Børnene er ligesom jeg utrolig glade for at vi skal flytte. Men de er ikke så gamle, alle under 10 år. Så har det overhoved nogen betydning? 
håber nogle kan hjælpe. 

Org din stakkel kram til dig har ingen råd eller svar på dit spørgsmål. Men kun at du skal pssse på dig selv nu når du også er gravid. Vil råde dig til at få et tilhold imod ham nu når han er så voldelig. Kram til dig

Anmeld Citér

5. marts 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Kære alle sammen. 

mit spørgsmål er, 

håber nogle kan hjælpe. 

Så vidt jeg har forstået. Så kan han ikke stoppe flytningen. Du har fuld forældremyndighed og du har varslet de 6 uger før som man skal. 

sender dig en kæmpe krammer. Orv hvor må det være hårdt. Ville nok ringe til politiet og snakke med dem om evt tilhold. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Lad ham starte krig, du skal nok vinde den!

Gem ALT korrespondance som bevis på at han stadig kører psykisk terror på dig og hvis du har bevis på at han har lusket rundt ude foran din bolig og smadrede din rude så gem også det.

Har du mulighed for at hyre en vagt til den dag I skal flytte? Hvis ikke så bed en ven om at være til stede, det ville ikke undre mig hvis din eks møder op og laver en scene eller det der er værre. Børnene bør helt sikkert ikke være der. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Org din stakkel kram til dig har ingen råd eller svar på dit spørgsmål. Men kun at du skal pssse på dig selv nu når du også er gravid. Vil råde dig til at få et tilhold imod ham nu når han er så voldelig. Kram til dig

Et tilhold er fint i den forstand at politiet bliver informeret om eksens adfærd og registrerer det i deres system men udover det er det mere eller mindre unyttigt.

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Kære du

Jeg forstår dig kun alt for godt

Det er så svært at komme væk fra en mand der er så utrolig kontrollerende!

Et kort svar nej, kan han ikke gøre noget du har den fulde forældre myndighed og bestemmer derfor fuldkommen over de tre børn i har i forvejen.

Dog kan jeg ikke forstå at du tillader dem at komme over hver 14 dag når både du og børnehaven kan se de er ødelagte indenvendigt når de kommer tilbage.

Psykisk vold stopper ikke kun ved moren og hvis han ikke gør det mod dem nu vil det ikke overraske mig at han begynder når børnene begynder at få teenage hormoner.

Jeg ville tage fat i statsforvaltningen og høre hvad muligheder der er, selvfølgelig er det synd for børne ikke at have en far, men det er mere synd hvis de får nogle "ar" som er svære at genoprette.

Min mors kæreste var sådan over for mig hvilket resulteret i at jeg stak af hjemmefra, tvang kommunen til at betale for en efterskole så jeg i det mindste kunne komme væk i et år.

De er stadig sammen den dag idag og her i weekenden sagde han som han truede så tit med som barn " ja der var også et tidspunkt hvor jeg havde lyst til at smadre dig sønder og sammen engang" det fik mig direkte tilbage hvor han opførte sig psykisk voldelig over for mig og resten af weekenden var bare ødelagt. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Lad ham starte krig, du skal nok vinde den!

Gem ALT korrespondance som bevis på at han stadig kører psykisk terror på dig og hvis du har bevis på at han har lusket rundt ude foran din bolig og smadrede din rude så gem også det.

Har du mulighed for at hyre en vagt til den dag I skal flytte? Hvis ikke så bed en ven om at være til stede, det ville ikke undre mig hvis din eks møder op og laver en scene eller det der er værre. Børnene bør helt sikkert ikke være der. 

Jeg har desværre ikke bevis på det, andet end at ruden er blevet lavet. Og at børnene har fortalt det nede i børnehaven. 
Han var truende overfor mig for nyligt, men han mener ikke det er en trussel at knytte næver af en og puste sig op og gå helt ned i hoved på en. Han mener jeg er for fintfølende.  Jeg mener det er truende og at der er mange måder at true på, ens energi og kropssprog kan være truende nok i sig selv. 

Men han er uenig og ham og hans familie latterliggøre at jeg føler mig truet. hvilket har været sådan han (de) har ment om alle situationer. Når han har slået mig har han ikke ment det var at slå rigtig, fordi at han siger : hvis jeg virkelig ville slå dig havde du ikke rejst dig op igen. 
han har hevet mig rundt i håret, slået mig flere gange, taget kvælertag på mig. Men han mener at han ikke har gjort mig noget rigtig. Fordi det har været store lussinger, en hvor jeg røg i gulvet, men jeg kunne godt komme op, så den tæller ikke ifølge ham.  Han har kørt psykisk terror på mig i flere år i det omfang han har kunne. Jeg fik dagligt at vide at jeg var værdiløs, uelskelig, og at jeg var intet uden ham, jeg skulle gøre alle en tjeneste at begå selvmord. 
ja listen er lang. Og selvom jeg altid har tænkt at det siger mere om folk end om en selv, så kom det under huden på mig tilsidst og så er det virkelig svært at finde hoved og hale i det hele. Så jeg begyndte at tro på det han sagde var rigtigt. Jeg begyndte at tro på at det var mig der lavede drama og også skulle lade være at sige fra højlydt at han gjorde mig ondt. Den psykiske terror er det som fyldte mest.  Jeg kan godt forstå det virker voldsomt for folk som aldrig har prøvet at stå i det selv, og man kan være helt uforstående for hvordan og hvorfor man lader det komme så vidt. Men det er ikke bare sort og hvidt, det har jeg erfaret selv. Han fik det hele til at virke som om jeg var skyld i han behandlede mig sådan. Og jeg ikke fortjente bedre. Også kom han med uadskillige kærligheds erklæringer efterfølgende. 

jeg gemmer ALT jeg overhoved har men det er ikke meget. Jeg har faktisk kun det sidste for 14 dages tid tilbage da jeg har slettet alt jeg har med ham. Billeder, sms’er ja alt
Jeg er bare så bekymret fordi han er SÅ MANIPULERENDE. Jeg har bestilt et opkald fra FRH, og håber på de kan hjælpe mig

Anmeld Citér

5. marts 2022

Mamman

Profilbillede for Mamman

Når du har fuld forældremyndighed kan han ikke stoppe flytningen.
Havde i fælles kunne han godt søge bopæl og måske få den da han beholder børnene i deres vandte omgivelser, men jeg tænker at da børnehaven er indeover og kender jeres situation så ville han ikke komme så langt med det. 
har du givet ham adresse/by?? For du er kun forpligtiget til at oplyse hsm hvilken kommune i flytter til. 
Held og lykke med det hele

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym trådstarter

Mamman skriver:

Når du har fuld forældremyndighed kan han ikke stoppe flytningen.
Havde i fælles kunne han godt søge bopæl og måske få den da han beholder børnene i deres vandte omgivelser, men jeg tænker at da børnehaven er indeover og kender jeres situation så ville han ikke komme så langt med det. 
har du givet ham adresse/by?? For du er kun forpligtiget til at oplyse hsm hvilken kommune i flytter til. 
Held og lykke med det hele

Jeg har kun givet ham kommune. 
da jeg ikke ønsker han skal kende vores nye adresse, jeg var i tvivl om hvorvidt han skulle have den nye adresse, derfor gav jeg kun kommune. Han vil søge bopæl og beholde pigerne hvor vi bor nu. 
men, han har ikke forældremyndigheden, den vil han dog søge. 

Anmeld Citér

5. marts 2022

Anonym

Jeg har kun givet ham kommune. 
da jeg ikke ønsker han skal kende vores nye adresse, jeg var i tvivl om hvorvidt han skulle have den nye adresse, derfor gav jeg kun kommune. Han vil søge bopæl og beholde pigerne hvor vi bor nu. 
men, han har ikke forældremyndigheden, den vil han dog søge. 

Godt tænkt ikke at give ham jeres nye adresse. Hold endelig fast i det og gør det klart overfor andre at de ikke må give ham den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.