Hvem har også brug for søvn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.487 visninger
18 svar
17 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. februar 2022

Anonym trådstarter

Baby har valgt KUN at sove i barnevognen eller i umulige stillinger i mors arme i dag. I nat kunne han lokkes til at sove 1-2 timer ad gangen. 

Så søvn er da bare overvurderet og unødvendigt for os andre

Tror han har problemer med maven... 

Kh en træt mor 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Det hjælper dig ikke lige nu. Men det går over. Det vil ikke være for altid det er sådan. Find dine sidste indre rester af brændstof og hold fast i tanken om at det bliver bedre og at dit barn en dag vil være umulig at drive ud af sengen når han/hun bliver teenager, og så beklager vi os også over det. 

1) ja måske er det maven, det kan du spørge sundhedsplejerske om

2) der er en hulens masse udviklingsspring der ikke kun er til for at drive en mor til vandvid. Prøv at følge appen vidunderlige uger. 

styrke sendes - vi  er mange der har været der hvor du er nu og ved hvordan det er. mit barn sov Max 1-2 timer ad gangen om natten og Max 45 minutters lur ad gangen om dagen. Det er blevet dyrt i øjencreme og hårfarve nu hvor han er 3 da det har sat sine spor.  Men nu sover han hele natten. 

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Baby har valgt KUN at sove i barnevognen eller i umulige stillinger i mors arme i dag. I nat kunne han lokkes til at sove 1-2 timer ad gangen. 

Kh en træt mor 

Sådan sov min datter også. Hun sov KUN klistret til mit bryst eller i barnevogn i 5,5 måned. Det er mega hårdt. Men jeg fandt ud af at ligge ned og amme hende på siden. Så kunne jeg dog sove lidt. Er det en mulighed for dig? Det er ikke den mest bekvemme sovestilling. Men bedre end at sidde op.

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Sådan sov min datter også. Hun sov KUN klistret til mit bryst eller i barnevogn i 5,5 måned. Det er mega hårdt. Men jeg fandt ud af at ligge ned og amme hende på siden. Så kunne jeg dog sove lidt. Er det en mulighed for dig? Det er ikke den mest bekvemme sovestilling. Men bedre end at sidde op.

Sådan kan jeg som regel få en times søvn mellem kl 5 og 6, men ellers er han ikke altid imponeret - så vi prøver. 

Han vil bare ikke sove om dagen mere.. Og slet ikke mere end 30-60 minutter. Jeg er TRÆT

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Kh en træt mor 

Jeg kan sagtens følge dig...

vores ældste sov MAX 30-40 minutter af gangen døgnet rundt.. uanset hvad jeg prøvede.. han var skrækslagen for barnevognen, han fik det for varmt ved at sidde hos mig, hvis jeg var virkelig heldig kunne jeg meget forsigtigt liste ham ned i tremmesengen men det var 2 minutters vindue for ellers vågnede han dybt ulykkelig og intet kunne trøste...

det lykkedes faktisk at komme op på 50 minutter et par gange ved at sætte ham i skråstolen i mens den lå mest muligt ned i sofaen hvor han kunne se og høre os begge men uden vi var for tæt på..

oven i var jeg i gang med at håndtere min kærestes sag imod en anden kommune, og hjælpe ham med at håndtere at han var blevet psykisk syg og skulle have medicin...

jeg ved derfor også udmærket at der er intet der hjælper andet end at vide at man ikke er alene med tanken om bare at lukke døren og ørerne for at få bare et øjebliks fred og ro...

vi boede i en 2-værelses dengang så der var ikke nogen steder med ro...

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym

At lade sit barn sove i ens arme eller i samme seng er en rigtig dårlig vane at give sit barn.

Det gjorde underværker for min søvn at lære min søn at sove i hans egen seng!

Anmeld Citér

28. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg er helt uenig. Min søn har været i verden i 4 uger, og det er helt naturligt og okay med mig, at han har brug for tryghed og nærvær for at falde i søvn. Nogle gange bliver han efterfølgende lagt i sin vugge, det afhænger lidt af situationen. 

Inde i min mave er han konstant faldet i søvn ved at blive vugget, få næring eller sutte på sin tommelfingre, så det han fortsætter egentlig bare. 

På et tidspunkt skal han afgjort lære at sove selv, men for nu er hans behov noget andet. Det er så lidt ærgerligt for mig, men sådan er det jo bare. Det er heldigvis kun en periode.

Det er hårdt, når han ikke rigtig kan sove om dagen. Men hvis det skyldes fysisk ubehag (mavekneb), så går det også over. Indtil da må jeg have lidt ondt af mig selv og få lidt energi fra de venlige kommentarer herinde.

Anmeld Citér

1. marts 2022

My1234

At lade sit barn sove i ens arme eller i samme seng er en rigtig dårlig vane at give sit barn.

Det gjorde underværker for min søvn at lære min søn at sove i hans egen seng!

Heldigvis frarådes søvntræning og der kommer mere fokus på alt det positive ved samsovning  

Trådstarter: det bliver bedre. Her gik der kun 2 år

Anmeld Citér

1. marts 2022

Anonym

My1234 skriver:

Heldigvis frarådes søvntræning og der kommer mere fokus på alt det positive ved samsovning  

Trådstarter: det bliver bedre. Her gik der kun 2 år

Hvem er det der fraråder søvntræning?

Mine sundhedsplejersker rådede mig til at starte søvntræning fra mine børn var 6 måneder og det fungerede bare så godt!

Jeg har virkelig svært ved at se det positive ved samsovning, mine børn begyndt først at sove igennem hele natten efter søvntræning. 

Anmeld Citér

1. marts 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg kan så meget genkende den følelse der. Særligt ved Min ældste og yngste. 
men idag er de 4 og 12 og vi har de sidste to år sovet fantastisk!! Så, fat mod

det BLIVER bedre  al god kaffe og karma til dig!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.