Babyalarm. Hvilke funktioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2022

Anonym

Vi havde ikke alarm til vores to første. Men ved 3. barn skulle vi til flere arrangementer lige efter fødslen at vi tænkte det kunne være godt. 
Min mand købte en neonate demomodel. Han gav ikke meget for den. Den kan kun det basale. Men vi har virkelig været glade for den. Vi brugte den i ca. 2 år. Min veninde har brugt den yderligere i 2 år, så den har været god synes jeg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2022

Lje

Anonym skriver:

Venter pt. Vores 2. Barn, og vi har aldrig haft babyalarm til den første. Vores oplevelse var at det kun var i ganske få situationer vi har haft behov for en, f.eks til barnedåbe eller andre arrangementer hvor baby har sovet lur i barnevognen et stykke væk. 

nå, men nu venter vi jo vores andet barn, og jeg tænker at en babyalarm vil være rart at have, da der denne gang også er en storebror der kræver opmærksomhed. Men jeg synes det er en jungle!

I princippet skal den jo bare kunne det helt basale som at sende lyd igennem når baby græder/er vågen, men er der andre funktioner i har været glade for at jeres havde? Og hvilke kan i anbefale? Også gerne hvilke i ville undgå, så vi ikke får købt katten i sækken :-) 

Vi bruger vores 7 år gamle IKEA-babyalarmer. De kan én ting: transportere lyd. Og som en bonus holder batteriet længe. 

Jeg kan godt selv klokken og tilsvarende se på vejret og pakke mit barn i Voksiposen efter hvordan vejret ser ud. Og tilsvarende mærke mit barn i nakken ved tvivl. 

Jeg har virkelig aldrig forstået, at folk vil betale mange penge for noget, der ene og alene skal transportere lyd. 

Vh.

Anmeld Citér

24. februar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Ved vores første havde vi den billige fra ikea. Den var helt basis og fungerede sådan set godt til det den skulle,  men problemet med den var, at den opfangede lyd fra andre alarmer i nabolaget

Til vores nr 2 købte vi derfor den klassiske fra neonate. Den kan også hvad den skal og ingen forstyrrelser, så vi er tilfredse. Den har også temperaturvisning, men jeg kan virkelig ikke se hvad jeg skal bruge den til? Jeg lægger aldrig alarmen direkte i vognen, så den måler bare temperatur i luften. Jeg behøver ikke et apparat til at fortælle mig hvordan jeg skal påklæde ham til lur.

Anmeld Citér

24. februar 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vi er meget glade for vores helt simple Neonate.

Anmeld Citér

24. februar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Vi var gennem et par mærker og den basale Neonate var bedst til os. Enhederne fylder meget lidt og rækkevidden er fantastisk hvilket vi havde brug for flere steder. 

Anmeld Citér

24. februar 2022

Anonym trådstarter

Det ser ud til at de fleste er glade for neonate.. dem har jeg også haft kig på, men der er jo mange modeller, så hvilke kan i anbefale, til det mest basale? Synes ikke rigtig jeg kan lure hvad den store forskel er.

Anmeld Citér

25. februar 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år
Anonym skriver:

Det ser ud til at de fleste er glade for neonate.. dem har jeg også haft kig på, men der er jo mange modeller, så hvilke kan i anbefale, til det mest basale? Synes ikke rigtig jeg kan lure hvad den store forskel er.

Vores hedder Neonate BC-5800D.

Anmeld Citér

25. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Nej jeg bruger heller ikke temperaturmåleren på denne årstid, men tænker det er en god sikkerhed på varme sommerdage, at den alarmerer, hvis det bliver for varmt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.