Jeg har det dårligt med min datter skal i vs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2022

Kantar123

Kastanje skriver:

Få arbejde tættere på eller flyt tættere på et arbejde. Jeg ville aldrig bruge 2 timer på transport dagligt med to små børn.

Dit svar provokerer mig egentlig, og det er fordi at jeg står i en lignende situation som TS.

I mit tilfælde er det ikke en mulighed at flytte tættere på mit arbejde, da vi er gårdejere og min mand er landmand. 

Oveni er jeg akademiker og har haft enormt svært ved at finde et arbejde. Mit nuværende arbejde hænger ikke på træerne og jeg er enormt heldig at have fået det! Et arbejde der passer til min uddannelse med gode kollegaer, løn osv. Det går man ikke bare fra - og slet ikke for at være arbejdsløs igen! 

Til TS: 

Det er en kattepine vi står I. Jeg er ved at afsøge muligheden for at komme min datter i institution en måned før ellers (når hun er 9 mdr) og se om jeg kan få en ugentlig fridag de næste mange måneder ud af den sidste måneds barsel istedet for. Det vil gavne hele familien hvis det kunne lade sig gøre. 

Desværre ved jeg af erfaring at det ikke er en løsning for mig at begynde nyt job efter endt barsel, da jeg sidste gang var ved at få stress af dette (ny vuggestue, nyt job, præstationsangst mv blev bare for meget.) Derfor glæder jeg mig til at komme tilbage til vante rammer og få det bedste ud af det. 

Om to år føler jeg at jeg har bedre erfaring indenfor mit fag til at søge nye græsgange. Men ikke før. Sådan er livet bare.

Jeg trøster mig dog med at den yngste sover meget af dagen og derfor er det ikke hende, jeg er ked af at skulle hente sent. Det er mere overfor mit børnehavebarn og skolebarn. 

Jeg vil også få betalt rengøring og hjælp til indkøb til døren. 

Og så må jeg tage en dag ad gangen, når min barsel er slut. Der er ikke andet for.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2022

Kastanje

Kantar123 skriver:

Dit svar provokerer mig egentlig, og det er fordi at jeg står i en lignende situation som TS.

I mit tilfælde er det ikke en mulighed at flytte tættere på mit arbejde, da vi er gårdejere og min mand er landmand. 

Oveni er jeg akademiker og har haft enormt svært ved at finde et arbejde. Mit nuværende arbejde hænger ikke på træerne og jeg er enormt heldig at have fået det! Et arbejde der passer til min uddannelse med gode kollegaer, løn osv. Det går man ikke bare fra - og slet ikke for at være arbejdsløs igen! 

Til TS: 

Det er en kattepine vi står I. Jeg er ved at afsøge muligheden for at komme min datter i institution en måned før ellers (når hun er 9 mdr) og se om jeg kan få en ugentlig fridag de næste mange måneder ud af den sidste måneds barsel istedet for. Det vil gavne hele familien hvis det kunne lade sig gøre. 

Desværre ved jeg af erfaring at det ikke er en løsning for mig at begynde nyt job efter endt barsel, da jeg sidste gang var ved at få stress af dette (ny vuggestue, nyt job, præstationsangst mv blev bare for meget.) Derfor glæder jeg mig til at komme tilbage til vante rammer og få det bedste ud af det. 

Om to år føler jeg at jeg har bedre erfaring indenfor mit fag til at søge nye græsgange. Men ikke før. Sådan er livet bare.

Jeg trøster mig dog med at den yngste sover meget af dagen og derfor er det ikke hende, jeg er ked af at skulle hente sent. Det er mere overfor mit børnehavebarn og skolebarn. 

Jeg vil også få betalt rengøring og hjælp til indkøb til døren. 

Og så må jeg tage en dag ad gangen, når min barsel er slut. Der er ikke andet for.

Jeg skriver hvad jeg synes ville være mine to muligheder. Jeg ville ikke bruge to timer i en bil selv. Andre gør det og har det fint med det…. Eller er tvunget til det. Men der skulle meget til før jeg selv ville vælge det. Og det er ikke ment som en provokation.

Anmeld Citér

23. februar 2022

Kantar123

Kastanje skriver:

Jeg skriver hvad jeg synes ville være mine to muligheder. Jeg ville ikke bruge to timer i en bil selv. Andre gør det og har det fint med det…. Eller er tvunget til det. Men der skulle meget til før jeg selv ville vælge det. Og det er ikke ment som en provokation.

Det anerkender jeg.

Men som du selv er inde på, så gør jeg det også kun fordi jeg er tvunget til det. Eller føler mig sådan - for alt er jo et valg med konsekvenser. Også mit.

Anmeld Citér

24. februar 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Vores barn går i vuggestue 35-40 minutter væk hjemmefra og det er selvvalgt fordi jeg ville have den bedste private institution til min datter. Set i bakspejlet er det lidt træls med transporten men min datter går i vuggestue lige ved siden af mit arbejde, så tager hende bare med når jeg skal på arbejde og med hjem igen. Jeg vil sige køretiden er intet problem (ihvertfald for os) og vi hygger på turen, hun er 15 måneder og om morgenen sidder hun og slapper af og om eftermiddagen er hun bare lidt træt og kobler af... tror det er en vanesag og tænker der ikke er andet for end at lade det komme an på en prøve. Tænker det skal nok gå og senere når hun bliver større vil det sikkert være tidspunktet hvor I virkelig får talt om hvad hun har oplevet - sådan oplever jeg det ihvetfald med min bonus som er lidt ældre, vi snakker aller mest når vi kører bil.... anyway, det var bare mine egne erfaringer, håber du kan bruge dem

Anmeld Citér

24. februar 2022

2021baby

Jeg ville helt sikkert undersøge om jeres kommune tilbyder tilskud til hjemmepasning af eget barn. Det kan man i nogle kommuner få, indtil de er 2 år. Selvfølgelig er det ikke det samme som løn (langt fra) men hvis det virkelig giver dig ondt i maven, er det jo værd at se på. Jeg er selv vuggestue pædagog, og vi er blevet enige om at jeg hjemmepasser vores yngste datter, når det er. For du har ret i forhold til ressourcer. Det gør så ondt i et pædagog-hjerte at skulle prioritere sin tid, mellem “hvem har MEST brug for mig”, når svaret jo indlysende er “det har ALLE de her små mennesker selvfølgelig!” Har simpelthen også haft så ondt i maven over, at hun skulle sendes afsted når hun var 10-11 måneder  Så det skal hun ikke! I vores kommune kan man få 7000 i tilskud. Og dertil spare man jo udgiften til en vuggestueplads. 

Anmeld Citér

25. februar 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg tror, jeg ville undersøge dagplejemuligheden igen. Der kan være sket noget til det bedre siden sidste gang. Nye dagplejere kan være kommet til. Jeg ville forhøre mig hos andre forældre, hvem de kan anbefale som en god dagplejer eller evt. søge mod de private. 

Dernæst kan jeg anbefale at starte det tidligere på arbejde og så holde en ugentlig barselsdag, hvis din arbejdsgiver er med på det. Hver uge du starter tidligere, giver jo 5 uger med en ugentlig fridag. Jeg selv startede 3 uger tidligere + afviklede 2 ugers ferie på den måde, og det gav mig et ugentlig fridag det første halve år. 

Endelig så tror jeg lange dage i institution er værre for dig og din samvittighed end for dit barn. Min datter har i hvert fald aldrig været ked af at blive afleveret og er sjældent klar til at komme med hjem, når hun bliver hentet. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.