Kastanje skriver:
Få arbejde tættere på eller flyt tættere på et arbejde. Jeg ville aldrig bruge 2 timer på transport dagligt med to små børn.
Dit svar provokerer mig egentlig, og det er fordi at jeg står i en lignende situation som TS.
I mit tilfælde er det ikke en mulighed at flytte tættere på mit arbejde, da vi er gårdejere og min mand er landmand.
Oveni er jeg akademiker og har haft enormt svært ved at finde et arbejde. Mit nuværende arbejde hænger ikke på træerne og jeg er enormt heldig at have fået det! Et arbejde der passer til min uddannelse med gode kollegaer, løn osv. Det går man ikke bare fra - og slet ikke for at være arbejdsløs igen!
Til TS:
Det er en kattepine vi står I. Jeg er ved at afsøge muligheden for at komme min datter i institution en måned før ellers (når hun er 9 mdr) og se om jeg kan få en ugentlig fridag de næste mange måneder ud af den sidste måneds barsel istedet for. Det vil gavne hele familien hvis det kunne lade sig gøre.
Desværre ved jeg af erfaring at det ikke er en løsning for mig at begynde nyt job efter endt barsel, da jeg sidste gang var ved at få stress af dette (ny vuggestue, nyt job, præstationsangst mv blev bare for meget.) Derfor glæder jeg mig til at komme tilbage til vante rammer og få det bedste ud af det.
Om to år føler jeg at jeg har bedre erfaring indenfor mit fag til at søge nye græsgange. Men ikke før. Sådan er livet bare.
Jeg trøster mig dog med at den yngste sover meget af dagen og derfor er det ikke hende, jeg er ked af at skulle hente sent. Det er mere overfor mit børnehavebarn og skolebarn.
Jeg vil også få betalt rengøring og hjælp til indkøb til døren.
Og så må jeg tage en dag ad gangen, når min barsel er slut. Der er ikke andet for.
Anmeld
Citér