Region Nordjylland - kejsersnit på mors ønske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.130 visninger
16 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. februar 2022

Anonym trådstarter

Hvis nogen af jer har prøvet: hvor nemt/svært var det at få ønsket om kejsersnit opfyldt? Jeg skal føde på Thisted.

Min første fødsel var et akut kejsersnit efter lang fødsel, min anden VBAC. Begge fødsler har været noget rigtig lort af forskellige grunde, og jeg ønsker ikke at føde naturligt igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2022

B&J

Jeg ved ikke hvordan det er når man har prøvet det før. 
men kender en det var dog en første gangs fødende og hun fik nej til kejsersnit fordi hun var bange men de hjalp hende igennem det hele og hun fødte selv til ug. Hun fik nej både i  Hjørring og Aalborg 

men jeg ville få en god snak med jordmoren og høre Jordan og hvorledes 

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym

Jeg troede, at jeg skulle ind og forsvare at jeg gerne ville have kejsersnit. Det skulle jeg ikke, fordi jeg havde et akut kejsersnit i bagagen. Jeg skulle ikke engang forklare hvorfor. Lægen spurgte bare om jeg var sikker og så fandt vi en dato. 

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg troede, at jeg skulle ind og forsvare at jeg gerne ville have kejsersnit. Det skulle jeg ikke, fordi jeg havde et akut kejsersnit i bagagen. Jeg skulle ikke engang forklare hvorfor. Lægen spurgte bare om jeg var sikker og så fandt vi en dato. 

Lægen sendte mig videre til den jordemoder, der laver fødselsplaner. Han var ikke afvisende over for kejsersnit, men mente, det skulle overvejes nærmere. Jeg havde sådan håbet, han bare ville sige ja.

Anmeld Citér

21. februar 2022

Anonym

Har ikke personlige erfaringer med Thisted men i Aalborg er de meget strenge omkring det også selvom første fødsel var traumatisk (også i medicinsk øjemed). Mit indtryk er at de er mere large i Hjørring og Thisted - det er baseret på hvad jeg har hørt fra andre. 

Anmeld Citér

22. februar 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg fik kejsersnit på moders ønske i Aalborg i 2018. Jeg var til en samtale med en læge, som godt kunne forstå mit ønske og også gerne godkendte det, men hun ville gerne, at jeg fik en samtale med en jordemoder + en anden læge, som ville kunne fortælle om muligheden for en fødselsplan, så jeg kendte mine muligheder. Det var IKKE en god oplevelse, da de pressede meget på for en vaginal fødsel  Men jeg fik til sidst lov

Anmeld Citér

22. februar 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Jeg ved at i Hjørring er de strenge, vi er 3 der tidligere har fået akut kejsersnit og ingen af os var der mulighed for at tale om planlagt kejsersnit ved den næste og har ladt mig fortælle ar Aalborg vist også skulle være strenge.

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym

Du har ret til at få kejsersnit uanset om de synes det er nødvendigt eller ej så bliv ved med at insister på det. 

Anmeld Citér

4. marts 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Du har ret til at få kejsersnit uanset om de synes det er nødvendigt eller ej så bliv ved med at insister på det. 

Hvor står den ret henne?

Anmeld Citér

4. marts 2022

Anonym

Hvor står den ret henne?

Det blev jeg i sin tid fortalt af min jordemoder.

Det kan godt være at det ikke står i grundlovsbogen men man har ret til at anmode om det og insisterer på det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.