Tisse i vuggestuen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.301 visninger
12 svar
6 synes godt om
15. februar 2022

Babyyy90

Min datter på snart 3, er renlig hjemme. Tisser på vores store toilet hvor vi har et bræt på med trappe. 

Men hun nægter at tisse I vuggestuen på deres små toiletter. Hun er nærmest panisk angst for dem og det synes jeg er utroligt svært at håndtere.  

Jeg har ikke givet hende ble på når jeg har afleveret og gået med ud og set toiletterne både ved aflevering og afhentning og talt om det - intet rykker på hende. Men hver gang jeg har hentet hende, har de givet hende ble på HELE DAGEN

Det skal siges min datter sagtens kan komme og fortælle når hun skal tisse. De spørger hende om hun vil tisse og hun siger selvfølgelig nej når man spørger og så har hun ble på hele dagen. Det super frustrerende synes jeg.

Synes bestemt ikke vuggestuen bakker op og synes det ekstremt svært at håndtere den angst og frygt! 

Nogen som har stået lignende eller har gode råd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2022

Naha

Babyyy90 skriver:

Min datter på snart 3, er renlig hjemme. Tisser på vores store toilet hvor vi har et bræt på med trappe. 

Men hun nægter at tisse I vuggestuen på deres små toiletter. Hun er nærmest panisk angst for dem og det synes jeg er utroligt svært at håndtere.  

Jeg har ikke givet hende ble på når jeg har afleveret og gået med ud og set toiletterne både ved aflevering og afhentning og talt om det - intet rykker på hende. Men hver gang jeg har hentet hende, har de givet hende ble på HELE DAGEN

Det skal siges min datter sagtens kan komme og fortælle når hun skal tisse. De spørger hende om hun vil tisse og hun siger selvfølgelig nej når man spørger og så har hun ble på hele dagen. Det super frustrerende synes jeg.

Synes bestemt ikke vuggestuen bakker op og synes det ekstremt svært at håndtere den angst og frygt! 

Nogen som har stået lignende eller har gode råd?

Jeg ville lade hende gå med ble i vuggestuen og ikke køre mere i det. Det kan være et hav af årsager til hun ikke vil på toilet der nede, og ud fra det du skriver lyder hun bare ikke til at være klar der nede 

Nyd hun er klar hjemme, det skal nok komme, giv hende tid

Anmeld Citér

15. februar 2022

Porcuriosidad

Profilbillede for Porcuriosidad

Hun skal nok blive klar på et tidspunkt. Hvis hun er helt blefri derhjemme, så har hun jo styr på det med at mærke efter. Og så handler det nok mere om at blive klar i vuggestuens rammer. Det er bare noget andet og der sker alt muligt der forstyrrer og blokerer i forhold til derhjemme. 

Jeg tror det værste man kan gøre er at presse på. Derfor synes jeg, at det lyder som det helt rette, at vuggestuen tilbyder og opfordrer hver dag, men accepterer at hun ikke vil. Det skal nok komme stille og roligt, at hun bliver mere modig og tryg ved det derovre. 

Jeg ville bare blive ved med at tage bleen af derhjemme, hvor hun er i sine tryggeste omgivelser og snakke med hende stille og roligt om, at hun en dag også skal af med bleen i vuggestuen. 

Min egen datter var blefri derhjemme i over halvandet år før hun var klar til at slippe den i børnehaven. Det er ok. Hvordan og hvornår de tisser er trods alt en af de få ting de har  selvbestemmelse over i en travl institutionshverdag. 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Hvis hun ikke vil bruge deres toiletter, hvordan tænker du så vuggestuen skal bakke op i at hun ikke skal bruge ble?

De må og skal ikke tvinge hende til at sidde på deres wc. 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg ville også bare lade hente bruge ble i vuggestuen. Lige pludselig er hun klar, og hun bliver ikke mere klar af I presser hende eller har for meget fokus på det. 

Du skriver hun snart bliver 3 år. Så skal hun vel snart i børnehave og det er pludselig en helt ny situation. Nu er hun en af de store og stort set alle børnene bruger ble. I børnehaven er de andre børn større og få bruger ble, så der bliver helt andre forhold for hende at kopiere og spejle sig i. 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Det skal nok komme

Min datter har været uden ble herhjemme siden hun var 2,5 år. Hun tisser på toilettet nede i vuggestuen, men nægter at lave stort. Derfor har hun haft ble på dernede.

Nu er hun lige fyldt 3 år og startet i børnehave for en ugen siden, og da jeg hentede hende i går fortalte pædagogen, at hun selv var gået ud for at tisse og lave stort på toilettet.

For os tror jeg meget det har handlet om, at hun siden sommer har været den ældste i vuggestuen, og derfor ikke har haft andre børn at se op til, som har lavet stort på toilettet. Derudover har hun fået en lillebror, og er i den forbindelse gået lidt tilbage i forhold til renlighed. Men jeg tror på det lige så stille kommer nu, hvor hun har fået nogle store børn og se op til

Anmeld Citér

16. februar 2022

Mortiltreogmåskefire

Min søn fik en potte med i vuggestuen, også var der ingen problemer

Anmeld Citér

16. februar 2022

Babyyy90

Jixy skriver:

Hvis hun ikke vil bruge deres toiletter, hvordan tænker du så vuggestuen skal bakke op i at hun ikke skal bruge ble?

De må og skal ikke tvinge hende til at sidde på deres wc. 

Måske har jeg ikke skrevet det tydeligt nok - jeg vil på ingen måde have de presser hende men opfordrer hende. Der er stort forskel. Men jeg oplever ikke de opfordrer hende Men bare giver hende ble på fordi det lettest. 

Anmeld Citér

16. februar 2022

Babyyy90

Ønskebaby1987 skriver:

Det skal nok komme

Min datter har været uden ble herhjemme siden hun var 2,5 år. Hun tisser på toilettet nede i vuggestuen, men nægter at lave stort. Derfor har hun haft ble på dernede.

Nu er hun lige fyldt 3 år og startet i børnehave for en ugen siden, og da jeg hentede hende i går fortalte pædagogen, at hun selv var gået ud for at tisse og lave stort på toilettet.

For os tror jeg meget det har handlet om, at hun siden sommer har været den ældste i vuggestuen, og derfor ikke har haft andre børn at se op til, som har lavet stort på toilettet. Derudover har hun fået en lillebror, og er i den forbindelse gået lidt tilbage i forhold til renlighed. Men jeg tror på det lige så stille kommer nu, hvor hun har fået nogle store børn og se op til

Tak for den besked, den kunne jeg virkelig bruge

Anmeld Citér

16. februar 2022

Babyyy90

Mortiltreogmåskefire skriver:

Min søn fik en potte med i vuggestuen, også var der ingen problemer

Må de godt det med hensyn til hygiejne? Lyder som en fantastisk institution

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.