Jeg er type 2 diabetiker, så min forløb var lidt anderledes og kan ikke helt sammenlignes…og dog. De grundlæggende ting er ens.
Som min sygeplejerske sagde til mig: Nu skal du leve som alle vi andre i realiteten bør leve 
Det helt fundamentale er: spis grønt, groft og varieret. Hold igen (ikke droppe) med frugt, kulhydrater og mælkeprodukter. Rør dig. Motion har en (meget) gavnlig virkning på blodsukkeret.
Det er ikke forbudt med kulhydrater. Men der er forskel på, hvordan de nedbrydes og optages i kroppen. De grove og langsomt optagelige kulhydrater er klar de bedste - dermed ikke sagt, at du kan spise frit af disse.
Får du brug for det, burde hospitalet udlevere et blodsukker apparat.
Libra som en anden foreslår udleveres som regel kun til type 1 diabetikere. Så denne skal du nok ikke stikke næsen op efter. Det er en blodsukker måler, der sættes på armen og kan aflæses med telefonen.
Mit aller bedste råd er at hvile i det og acceptere, din “diagnose”. Det gør det meget nemmere at komme igennem. Lyt til sygeplejersker, diætist og læger. De er kun ude på at hjælpe dig og dit barn, men du skal være indstillet på, at det kræver hårdt arbejde! Det er ikke en dans på roser, men det kan lade sig gøre og du skal nok komme igennem 
Kæmpe kram herfra 
Anmeld
Citér