Graviditetsbetingetsukkersyge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.969 visninger
20 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
15. februar 2022

fehår

Suk.

Det her er min tredje graviditet, og alt har føltes anderledes fra start. Ganske rigtig: sukkerbelastning i går viste værdi på 8,9. Grænsen er 9, så jeg er ikke i tvivl om, at jeg bliver diagnosticeret med graviditetsbetingetsukkersyge. 

Hvad har I af gode råd? Del også gerne solskinshistorier. Alt er værdsat.

Læge og jordemoder bliver kontaktet i morgen, men jeg prøver at berolige mig selv indtil da.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Sæt dig ind i sund kost og tænk på at det højst sandsynligt har en udløbsdato. �� det er sur røv…

Anmeld Citér

15. februar 2022

fehår

Anonymvic skriver:

Sæt dig ind i sund kost og tænk på at det højst sandsynligt har en udløbsdato. �� det er sur røv…

Jeg spiser klart for mange hvide kulhydrater. Og så for mange vingummier Jeg håber, at det kan hjælpe at droppe vingummier helt og gå over til fuldkorn  

Men jeg vil være mest tryg ved at måle blodsukker, så jeg vil spørge læge eller jordemoder om at låne blodsukkermåler. 

Har du haft GBS?

Anmeld Citér

15. februar 2022

Anonym

fehår skriver:

Jeg spiser klart for mange hvide kulhydrater. Og så for mange vingummier Jeg håber, at det kan hjælpe at droppe vingummier helt og gå over til fuldkorn  

Men jeg vil være mest tryg ved at måle blodsukker, så jeg vil spørge læge eller jordemoder om at låne blodsukkermåler. 

Har du haft GBS?

Minimer: hvidt brød, pasta, ris og vingummier. Vingummier er døden for ens blodsukker. Det kræver meget insulin og hurtigt. 

Har søn med diabetes 1. 

Motion virker fantastisk stabiliserende- gå ture osv.

Spis grønsager som du vil. … 

Hold dig fra sukkersodavand, juice, melon, vindruer ..

puha der er meget der indeholder sukker.

Anmeld Citér

15. februar 2022

Anonym

Minimer: hvidt brød, pasta, ris og vingummier. Vingummier er døden for ens blodsukker. Det kræver meget insulin og hurtigt. 

Har søn med diabetes 1. 

Motion virker fantastisk stabiliserende- gå ture osv.

Spis grønsager som du vil. … 

Hold dig fra sukkersodavand, juice, melon, vindruer ..

puha der er meget der indeholder sukker.

Køb blodsukkermåler på apoteket. 
måske kan du få en libre(sensor) af lægen.

Anmeld Citér

15. februar 2022

Anonymvic

Profilbillede for Anonymvic

Du får alt grej fra sygehuset af og så skal du enten tjekke blodsukker hver 14. Dag eller hver dag. Kommer an på hvordan det udvikler sig. Mit var ret slemt  men prøv og find på retter uden kulhydrater og uden sukker. Kød og grøntsager er sku nærmest vejen frem. Easis produkter og sukkerfri drikkelse kan også noget  men det er hårdt 

Anmeld Citér

15. februar 2022

Anonym

Bemærk at der findes en del sukkerfrie produkter der bestemt ikke er kulhydratsfrie

Anmeld Citér

15. februar 2022

fehår

Anonymvic skriver:

Du får alt grej fra sygehuset af og så skal du enten tjekke blodsukker hver 14. Dag eller hver dag. Kommer an på hvordan det udvikler sig. Mit var ret slemt  men prøv og find på retter uden kulhydrater og uden sukker. Kød og grøntsager er sku nærmest vejen frem. Easis produkter og sukkerfri drikkelse kan også noget  men det er hårdt 

Det vil være dejligt med blodsukkermåler fra sygehuset

Er det okay med fuldkorn, eller er det også forbudt?

Anmeld Citér

15. februar 2022

fehår

Anonym skriver:

Bemærk at der findes en del sukkerfrie produkter der bestemt ikke er kulhydratsfrie

Jeg kan ikke tåle kunstige sødemidler (får voldsom hovedpine af det meste, kan godt med stevia og erythritol), så jeg vil hellere undvære søde sager helt. 

Anmeld Citér

15. februar 2022

Kastanje

fehår skriver:

Det vil være dejligt med blodsukkermåler fra sygehuset

Er det okay med fuldkorn, eller er det også forbudt?

Der er 13 kh i et rugbrød .. men effekten kommer langsomt over 2-3 timer. 
Der er 20 i et stk. franskbrød  kommer med det samme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.