Anonym skriver:
Jeg har aldrig i mit liv lagt et budget. Men nu da jeg har fået tilbudt en lejlighed som er noget dyrere end den jeg har nu vil jeg for første gang i mit liv lave sådan et så jeg kan skabe et overblik om jeg vil have råd til at sidde i den inden jeg skriver under hvis jeg skulle få den.
men hvad er et realistisk beløb til et madbudget. Vi er 1 voksen og 1 barn i husstanden 
Som de andre skriver: det kommer helt an på hvad der er vigtigt for dig i din prioritering. Så hvad vi bruger - med vores prioritering - giver ikke nødvendigvis mening for dig. Om omvendt.
Vi får leveret varer én gang om ugen (supplerer med indkøb af ferskvarer) og tilsvarende leveret fisk til to aftener én gang om ugen. Det laver vi madplan ud fra og overholder følgende principper:
2*fisk, 2*vegatar, 1* kylling, 1*svine- eller oksekød og 1*rugbrød/pitabrød/suppe. Dertil køber vi alt økologisk. Kan vi ikke få det økologisk, så køber vi det ikke.
Vi bruger cirka 1500 kr. om ugen. Inkl. bleer og fx vaskemiddel. Men uden shampoo, rengøringsmidler mv. Vi er to voksne, ét barn på 7 år og ét barn på 8 måneder. Vi voksne spiser i kantinen på arbejde (når ikke én af os er på barsel) og skolebarnet får skolemad 2-3 dage om ugen og madpakke med de andre dage.
Vh.
Anmeld
Citér