Madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. februar 2022

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg laver madplan - til dels ud fra ugens tilbud, og når vi følger den ligger vi (2 voksende + 2 børn) på ca 1000kr om ugen - min mand har dog frokostordning på arbejde. Når det går galt med fx take away, eller vi køber noget mere luksus ved fødselsdage & højtider, så kniber det med at holde budgettet. Vi spiser så meget som muligt økologisk (æg + især frugt & grønt), men ikke alt.

Men alt afhænger jo af hvilke madvaner I har - jeg kender da familier der bruger det dobbelte af os, fordi de ikke kigger tilbud og handler ud fra lyst & impuls. 

Mht planlægning, så skriver jeg ideer og forslag/ønsker ned, og så kan det godt være der går 2 uger førend vi får fx lasagne, fordi jeg får det passet ind med at der er tilbud på noget hakket okse.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. februar 2022

Missyou

Jeg budgetterer med 1300kr om ugen til 1 voksen og 2 børn. Deri er mad, husholdning, shampoo osv…

Anmeld Citér

6. februar 2022

Lje

Anonym skriver:

Jeg har aldrig i mit liv lagt et budget. Men nu da jeg har fået tilbudt en lejlighed som er noget dyrere end den jeg har nu vil jeg for første gang i mit liv lave sådan et så jeg kan skabe et overblik om jeg vil have råd til at sidde i den inden jeg skriver under hvis jeg skulle få den. 

men hvad er et realistisk beløb til et madbudget. Vi er 1 voksen og 1 barn i husstanden

Som de andre skriver: det kommer helt an på hvad der er vigtigt for dig i din prioritering. Så hvad vi bruger - med vores prioritering - giver ikke nødvendigvis mening for dig. Om omvendt. 

Vi får leveret varer én gang om ugen (supplerer med indkøb af ferskvarer) og tilsvarende leveret fisk til to aftener én gang om ugen. Det laver vi madplan ud fra og overholder følgende principper: 

2*fisk, 2*vegatar, 1* kylling, 1*svine- eller oksekød og 1*rugbrød/pitabrød/suppe. Dertil køber vi alt økologisk. Kan vi ikke få det økologisk, så køber vi det ikke. 

Vi bruger cirka 1500 kr. om ugen. Inkl. bleer og fx vaskemiddel. Men uden shampoo, rengøringsmidler mv. Vi er to voksne, ét barn på 7 år og ét barn på 8 måneder. Vi voksne spiser i kantinen på arbejde (når ikke én af os er på barsel) og skolebarnet får skolemad 2-3 dage om ugen og madpakke med de andre dage.

Vh.

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym trådstarter

Blablaa skriver:

Et andet slags råd er feks. køb en hel kylling, i stedet for "bryst" eller filet. Så kan man nemt få 3 måltider ud af en kylling til 30-60kr.

Feks. skærer vi brysterne af, lårene, og hvis man vil kunne man også godt skærer vingerne af. Ud af "resten" af kyllingen. dvs. skroget, laver jeg suppe eller tarteletter. bruger kødet der er tilbage på den. 

Det er et godt råd, bortset fra at jeg ikke spiser fjerkræ. Men tak for inputtet alligevel

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.