Madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.237 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. februar 2022

Anonym trådstarter

Jeg har aldrig i mit liv lagt et budget. Men nu da jeg har fået tilbudt en lejlighed som er noget dyrere end den jeg har nu vil jeg for første gang i mit liv lave sådan et så jeg kan skabe et overblik om jeg vil have råd til at sidde i den inden jeg skriver under hvis jeg skulle få den. 

men hvad er et realistisk beløb til et madbudget. Vi er 1 voksen og 1 barn i husstanden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. februar 2022

B&J

Hvad spiser i for nu? 
og er det kun med eller betyder det også shampoo osv for det er forskellige hvad folk putter i deres mad budget. 

nu laver vi madplan og har altid gjord og 1 voksen + 1 barn vil vi sagtens kunne leve for 2000 eller 2500kr men det er så forskelligt 

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Hvad spiser i for nu? 
og er det kun med eller betyder det også shampoo osv for det er forskellige hvad folk putter i deres mad budget. 

nu laver vi madplan og har altid gjord og 1 voksen + 1 barn vil vi sagtens kunne leve for 2000 eller 2500kr men det er så forskelligt 

Det er kun mad jeg har i tankerne til budgettet.  

jeg ved faktisk ikk hvad vi spiser for nu. Har aldrig rigtig holdt øje med det jeg har bare kørt kortet igennem og trykket godkend.

Anmeld Citér

5. februar 2022

Mrs.

Anonym skriver:

jeg ved faktisk ikk hvad vi spiser for nu. Har aldrig rigtig holdt øje med det jeg har bare kørt kortet igennem og trykket godkend.

gå ind på din bankkonto og se på de sidste 3 måneders forbrug i supermarkeder og så tag gennemsnittet af det samlede beløb, så ved du ca hvad i bruger. 

1 voksen og 1 barn her hjemme lever for 1500 kr om måneden (kun mad) og det er 3 måltider om dagen og snacks, slik og frugt. Jeg laver madplan for en måned af gangen, og handler derefter, deler kød, brød mm op så intet bliver dårligt (fryser det ned), og kødet bliver delt så vi kun bruger en halv pakke pr ret medmindre hensigten er rester der skal spises, så der ikke bliver madspild.

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym

Min kæreste ligger 1000 kr og jeg ligger 800 kr. Så det er 1800 kr i alt. For 2 voksne og 1 spædbarn, det er for alt mad, drikke, rengøringsartikler og bleer.

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym

Madposten afhænger af hvilke kriterier I har for jeres indkøb. 

Vi køber fx altid kødhakker ved slagteren, som vi selv sammensætter. Vi spiser primært okse, fjerkræ og lam. 
Grøntsager og frugt køber jeg i barzaren. 

Vi køber ikke økologisk i alt. Men fx mælk og æg er altid øko. 

Dagligvarer inkluderer hos os alt til husholdning(toiletpapir, hår/bodyshampoo, rengøringsartikler m.m.) drikkelse(sodavand, danskvand, saft, juice og rødvin) 

Vi er en familie på 5. I hverdagene er det morgenmad, madpakker, eftermiddagsmad og aftensmad. Vi bager rigtig meget og laver det meste selv. Laver madplaner for en uge ad gangen og handler primært kun en gang om ugen. 

Vi bruger ca. 5-700kr. i gennemsnit om ugen. 

Anmeld Citér

5. februar 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar og gode råd mht madplaner. Det har givet mig et godt overblik over økonomien

Anmeld Citér

5. februar 2022

B&J

Anonym skriver:

Prøv at give det et skud fra på mandag og se hvad i bruger på en uge. 

Vi sparer en stor del ved at lave madplan plus at have kød i fryseren vi har handlet ind når der er tilbud og ellers handler vi ind til en uge af gangen på nær små ting som mælk frugt kan også ske vi køber ekstra af.

Anmeld Citér

6. februar 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Prøv at give det et skud fra på mandag og se hvad i bruger på en uge. 

Vi sparer en stor del ved at lave madplan plus at have kød i fryseren vi har handlet ind når der er tilbud og ellers handler vi ind til en uge af gangen på nær små ting som mælk frugt kan også ske vi køber ekstra af.

Tak. Det vil jeg prøve. Også vil jeg prøve at lave mad planer

Anmeld Citér

6. februar 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Et andet slags råd er feks. køb en hel kylling, i stedet for "bryst" eller filet. Så kan man nemt få 3 måltider ud af en kylling til 30-60kr.

Feks. skærer vi brysterne af, lårene, og hvis man vil kunne man også godt skærer vingerne af. Ud af "resten" af kyllingen. dvs. skroget, laver jeg suppe eller tarteletter. bruger kødet der er tilbage på den. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.