Naturlig igangsættelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.133 visninger
16 svar
5 synes godt om
3. februar 2022

Jlow

Profilbillede for Jlow

Hej �� 

Min kæreste og jeg er gået igang med diverse ting for at sætte fødslen igang, rebozo, hindbærte, dadler ovs. Så ville høre om nogen havde erfaring med noget der virkede for jer?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2022

Mrs.

Jlow skriver:

Hej �� 

Min kæreste og jeg er gået igang med diverse ting for at sætte fødslen igang, rebozo, hindbærte, dadler ovs. Så ville høre om nogen havde erfaring med noget der virkede for jer?

Har fået afvide at lange gå ture i rask tempo og gå på trapper (i det omfang man kan selvfølgelig) skulle hjælpe det på vej. Og sex der er noget i mandens sæd der kan fremprovokere veer mener man + endorfinerne der bliver udløst under sex også skulle have en effekt.

Anmeld Citér

3. februar 2022

B&J

Nok mere tilfældig men jeg havde lige haft en samtale med min tidligere bankrådgiver og ja undskyld men jeg blev virkelig så sur og der skal ellers meget til så 1/2 time efter gik vandet

Anmeld Citér

3. februar 2022

My1234

Sex

Min jordemoder fortalte; at det ikke er handlingen men afslutningen (sæden), som kan sætte fødslen i gang, og kun hvis det er tæt på. 

Anmeld Citér

3. februar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det med sex er en sandhed med modifikationer. Ja der er stoffer i der kan sætte fødslen igang, men det er så små mængder at manden skal have udløsning noget i retningen af 10 gange efter hinanden. Jeg ved selvfølgelig ikke hvor heftigt jeres sexliv er...

Ved min anden fødsel var jeg åben 4 cm til termin. Herefter skete der ikke noget i en uges tid, og jeg bookede derfor en tid til rebozo. Han lå åndbart med ryggen helt ude i siden af maven og havde derfor svært ved at trænge langt nok ned i bækkenet og sætte fødslen rigtig igang. Efter rebozo kunne jeg tydeligt mærke at han lagde sig mere rigtigt og efter nogle dage gik jeg naturligt i fødsel. 

Første fødsel blev jeg sat i gang med angusta piller, og det ville jeg gerne undgå anden gang

Anmeld Citér

3. februar 2022

Emiliaa92

Altså mit vand gik 1 min efter min kæreste og jeg havde sex (med afslutning). Var dog også gået 10 dage over, så det var nok lige op over

Anmeld Citér

3. februar 2022

Soulaima

Prøv Akupressur.. du kan google det

Anmeld Citér

3. februar 2022

aLOTofmother

Jeg tror simpelthen ikke der sker noget, med mindre kroppen er klar. Jeg var igennem en lang igangsættelse for 5 mdr siden med barn nr 4, og de havde troet det ville være smooth sailing, men var på igangsættende piller i tre døgn uden nogen ændring overhovedet. Til sidst lykkedes det en jordemoder at ase og mase sig til en hindeløsning, og der anbefalede hun os og gå tilbage på vores stue på familieafsnittet og have noget god sex for at få gang i oxytocinen, men dette fordi der nu var tegnblødning og gang i noget. Og det virkede fandme heller ikke, til sidst var de to der asede og masede baby nedad, så de kunne tage vandet. Hvilket i øvrigt heller ikke satte fødslen i gang, endte med vedrop. De sagde min krop bare ikke var klar. Så det jeg vil sige er, hvis din krop ikke er klar til en fødsel, then it's just not gonna happen

Anmeld Citér

3. februar 2022

2021baby

Altså man kan sige, at din krop kun går igang, hvis den er moden til det.
Med min første datter prøvede jeg alt muligt (akkupressur, hindbærbladsthe, sex, stærk mad, gåture osv) uden held. Selv ikke pillerne fra sygehuset virkede og jeg fødte 14 dage over tid  

Men med min nr. 2 spiste jeg dadler, lavede akkupressur og fik akupunktur. Vandet gik spontant 4 dage før termin. Har en idé om, at akupunktur gjorde udslaget for mig. Så måske er det værd at prøve

Anmeld Citér

4. februar 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min første fødsel blev sat igang medicinsk, efter jeg havde prøvet alverdens husmor råd uden effekt.

Min anden fødsel gik i gang efter en hyggelig stund med lidt legetøj

Der havde jeg også fået rebozo og massage et par gange gennem graviditeten.

Men som en anden skriver så tror jeg ikke man kan gøre noget som helst hvis kroppen ikke er klar.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.