Tilbage i børnehaven hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.044 visninger
3 svar
1 synes godt om
30. januar 2022

aLOTofmother

Vi har lige været syge med Corona herhjemme, der er massiv smitte I både skole og børnehave. Ungerne fejler ikke en skid, det er jo dejligt. Her på 7. Dagen er jeg ved at være på toppen igen sådan forholdsvis, jeg er svimmel, udtrættes hurtigt og har fortsat lette muskel og ledsmerter.

Nu er jeg i tvivl om, hvornår min søn skal i børnehave igen. Jeg er med på selve retningslinjerne, det er ikke dét. Det er mere dels at de er lidt presset på bemanding pga corona, og så er jeg mega bange for at blive sådan dobbeltsmittet. Altså hvor sandsynligt er det, hvis han møder smitten igen dernede, at han tager den med hjem når vi LIGE har været syge, og det formentlig er den samme udgave der stadig florerer dernede?

Ved ikke, hvad vi skal stille op. Det har været en grim omgang, og jeg vil ikke være syg igen (ja, er vaccineret). Jeg er på barsel. Han savner sine venner, men ja.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. januar 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
aLOTofmother skriver:

Vi har lige været syge med Corona herhjemme, der er massiv smitte I både skole og børnehave. Ungerne fejler ikke en skid, det er jo dejligt. Her på 7. Dagen er jeg ved at være på toppen igen sådan forholdsvis, jeg er svimmel, udtrættes hurtigt og har fortsat lette muskel og ledsmerter.

Nu er jeg i tvivl om, hvornår min søn skal i børnehave igen. Jeg er med på selve retningslinjerne, det er ikke dét. Det er mere dels at de er lidt presset på bemanding pga corona, og så er jeg mega bange for at blive sådan dobbeltsmittet. Altså hvor sandsynligt er det, hvis han møder smitten igen dernede, at han tager den med hjem når vi LIGE har været syge, og det formentlig er den samme udgave der stadig florerer dernede?

Ved ikke, hvad vi skal stille op. Det har været en grim omgang, og jeg vil ikke være syg igen (ja, er vaccineret). Jeg er på barsel. Han savner sine venner, men ja.. 

Hvis de er ramt af corona og derfor underbemandet, ville jeg helt sikkert holde hjemme. 
vi har også været ramt af corona og efter 12 dage hjemme blev det til lidt flere dage, da børnehaven var ramt af corona og derfor manglede en del personale. 

Anmeld Citér

30. januar 2022

Cirkeline87

Når situationen er sådan i børnehaven så vil jeg  overvej om der var mulighed for at hold ham hjelm til det så bedre ud jeg er godt klar over at det ikke er alle famille der har det

Anmeld Citér

31. januar 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Arbejder selv i daginstitution, det har ikke været sjove forhold for børnene her under corona - det er brandslukning, fri leg og få (ofte ikke kendte) voksne. Så hvis hans institution stadig er ramt af corona og nede på bemanding, så havde jeg holdt hjemme lidt endnu hvis du kan. 

Jeg ville ikke være bekymret for corona igen, så du kan jo evt planlægge legeaftaler hvis han savner jævnaldrende og lege med. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.