Dele af din personlighed du er lidt flov over…..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.839 visninger
18 svar
83 synes godt om
29. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg tænkte at vi skulle have en tråd om det der ikke er så pænt ved vores personlighed, som vi er lidt flove over og helst ikke vil indrømme ….

for mig er det helt sikker en lille fordømmelse af hjem der ikke er så rene og opryddet. Jeg har særlig en veninde hvis hjem roder helt vildt og jeg kan simpelthen ikke lade være med at tænke hvordan pokkee hun kan leve i det…. Og det gør mig så flov, at jeg kan tænke sådan!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg er nyforelsket og craver opmærksomhed fra min kæreste. Jeg kan mærke at jeg kan blive rigtig tøsefornærmet og trist hvis han ikke lige svarer “dybdegående nok” på en besked eller ikke tager en samtale videre på tekst, når vi ikke er sammen.

jeg ved dog at det er totalt dumt og irrationelt så det er ikke noget jeg kunne drømme om at give udtryk for. 

Anmeld Citér

29. januar 2022

Lambi90

Profilbillede for Lambi90

Nogle gange kommer jeg til at lyde som ekspert i noget mine veninder kæmper med, fordi jeg lige kender en der... eller da jeg var yngre.. osv. Jeg tager ofte mig selv i det, og får afværget med et "men det er jo slet ikke det samme" eller lignende. Jeg HADER når jeg gør det, og jeg kan genspille situationen i flere måneder før jeg kan tilgive mig selv - ofte er jeg nødt til at se veninden igen, for at være sikker på at vi stadig er veninder fx. Det er så træls, men jeg hader virkelig også når andre folk på den måde pludselig "stjæler" ens problem eller virker bedrevidende. 

åh! 

Anmeld Citér

30. januar 2022

morlou

Min generthed

Anmeld Citér

30. januar 2022

morlou

Jeg kan mærke at jeg kan blive rigtig tøsefornærmet

Krummer altid tær når jeg læser ord som "tøsefornærmet". At være fornærmet er jo ikke følelse der kun forbeholdt hunkønnet

Anmeld Citér

30. januar 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
morlou skriver:

Krummer altid tær når jeg læser ord som "tøsefornærmet". At være fornærmet er jo ikke følelse der kun forbeholdt hunkønnet

Man kan altid vælge at læse alt muligt ind i ting, der ikke er der. det er bare et ord. Jeg mener overhovedet ikke at kun piger kan blive fornærmet. Jeg bruger bare et velkendt ord som alle ved hvad betyder. Dybere mening behøver du slet ikke læse ind i dét  

Anmeld Citér

30. januar 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Minder desværre ofte om min mor med min negativitet/irritabilitet.. Jeg vil helst ikke indrømme det - heller ikke overfor mig selv.. Og jeg hader det, for det går ofte udover mine børn eller kæreste, fordi jeg så ikke lige har overskud til at være på eller smile hele tiden/ofte..

Ville ønske, at jeg oftere kunne sige til min datter, at jeg forstår hendes følelser, men at hun fx stadig skal rydde op, imens jeg trøster hende og kærligt omfavner hende.. I stedet kommer der desværre et surt "se nu bare at få ryddet op, ellers smider jeg det ud/kan du ikke se TV/anden trussel" .. 

Anmeld Citér

30. januar 2022

klokkeblomsten85

Unicorn1 skriver:

Minder desværre ofte om min mor med min negativitet/irritabilitet.. Jeg vil helst ikke indrømme det - heller ikke overfor mig selv.. Og jeg hader det, for det går ofte udover mine børn eller kæreste, fordi jeg så ikke lige har overskud til at være på eller smile hele tiden/ofte..

Ville ønske, at jeg oftere kunne sige til min datter, at jeg forstår hendes følelser, men at hun fx stadig skal rydde op, imens jeg trøster hende og kærligt omfavner hende.. I stedet kommer der desværre et surt "se nu bare at få ryddet op, ellers smider jeg det ud/kan du ikke se TV/anden trussel" .. 

Hej. Det kunne lige så godt være mig der skrev det du skriver. Har det helt på samme måde. Men jeg er heldigvis bedre da min ældste datter hele tiden sagde til mig at jeg hele tiden var sur. Så det er det jeg arbejder mest på. Jeg har absolut ikke lyst til at ligne min mor på det punkt. Kan selv huske fra da jeg var barn. Hvor meget at ikke kunne li min mor på det punkt. 

Anmeld Citér

30. januar 2022

HapsHapsHaps

Jeg kan ind imellem føle mig meget berettiget. Altså en følelse af at det er MIG der fortjener fx at sove længe, det største stykke kage, at sidde i den behagelige stol osv. Jeg kan genkende det fra min mor i min barndom og jeg er ærlig talt pisse sur på mig selv over at jeg kan finde på at være sådan. Synes det er skrækkeligt!

Anmeld Citér

30. januar 2022

drala

Mor11 skriver:

Man kan altid vælge at læse alt muligt ind i ting, der ikke er der. det er bare et ord. Jeg mener overhovedet ikke at kun piger kan blive fornærmet. Jeg bruger bare et velkendt ord som alle ved hvad betyder. Dybere mening behøver du slet ikke læse ind i dét  

Det er kønsdiskriminerende sprogbrug og endda på dit eget køns bekostning.

Året er 2022, er det ikke på tide at bruge at mere nuanceret sprog?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.