10 årig pige i tidlig pubertet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.402 visninger
17 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. januar 2022

Anonym trådstarter

Min datter på 10 er begyndt at få udflåd.

Jeg er i tvivl om hun skal til ar bruge trusseindlæg? Jeg bruger det ikke selv og har aldrig brugt det i forbindelse med udflåd.

Hvilke erfaringer har I??

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. januar 2022

B&J

Hvad syntes hun selv? 
Hvis hun syntes det er træls de bliver let våde eller de hvide striber det kan give.

så vil et trusseindlæg jo være super ide for de er jo så tynde mig kan ikke ses

Anmeld Citér

29. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Det er vel ikke specielt tidligt at begynde at få udflåd der? 

Hvis hun ikke er generet, er det sundest ikke at gå med trusseindlæg

Anmeld Citér

29. januar 2022

Anonym

Giv hende ekstra trusser med hvorend hun er i en lille pung i skoletasken eller ligende. 

Jeg har lige haft en 7 årig med forstoppelse. Hun styrede selv de lange nat bind og de lange tynde trusse indlæg. Helst uden vinger. Ene og alene fordi hun i skolen ville være trist over at bukserne fil lidt mærker og hun så skulle skifte og have alt af.  Hun var kanon til selv lige at røre med en vådserviett.

Men igen alle de indlæg er lidt trælse. Men også træls at skulle have alt af for at skifte trusser. Så hellere smide bindet efter et par timer også have kun trussen. Også kunne skifte dem om nødvendigt.

Libresse har en hvid kasse. De var et hit her. 

Anmeld Citér

30. januar 2022

morlou

Anonym skriver:

Giv hende ekstra trusser med hvorend hun er i en lille pung i skoletasken eller ligende. 

Jeg har lige haft en 7 årig med forstoppelse. Hun styrede selv de lange nat bind og de lange tynde trusse indlæg. Helst uden vinger. Ene og alene fordi hun i skolen ville være trist over at bukserne fil lidt mærker og hun så skulle skifte og have alt af.  Hun var kanon til selv lige at røre med en vådserviett.

Men igen alle de indlæg er lidt trælse. Men også træls at skulle have alt af for at skifte trusser. Så hellere smide bindet efter et par timer også have kun trussen. Også kunne skifte dem om nødvendigt.

Libresse har en hvid kasse. De var et hit her. 

Hvad har forstoppelse og trusseindlæg at gøre med hinanden?

Anmeld Citér

30. januar 2022

Anonym

morlou skriver:

Hvad har forstoppelse og trusseindlæg at gøre med hinanden?

Tænker fælles referencen her er erfaringen i brug af trusseindlæg/bind. - og hvad bindet/trusseindlægget skulle dække er vel underordnet.

Anmeld Citér

30. januar 2022

Anonym

Jeg tror ikke det er tidlig pubertet. Min datter har haft udflåd siden hun var helt lille, ikke meget, men lidt ind i mellem. Det er så blevet mere jo ældre hun er blevet. 
Jeg sagde til hende da hun var omkring 9 at hvis det generede hende skulle hun sige til, for så havde jeg nogle ultra tynde trusseindlæg som hun kunne få i trusserne. 
Vi har været ret åbne omkring det og menstruation og sådan noget, så tror uden tvivl hun havde bedt om det hvis hun følge behovet, men det har hun ikke gjort, før nu her hvor hun har fået mens. Hun er 11. 

Anmeld Citér

30. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tror ikke det er tidlig pubertet. Min datter har haft udflåd siden hun var helt lille, ikke meget, men lidt ind i mellem. Det er så blevet mere jo ældre hun er blevet. 
Jeg sagde til hende da hun var omkring 9 at hvis det generede hende skulle hun sige til, for så havde jeg nogle ultra tynde trusseindlæg som hun kunne få i trusserne. 
Vi har været ret åbne omkring det og menstruation og sådan noget, så tror uden tvivl hun havde bedt om det hvis hun følge behovet, men det har hun ikke gjort, før nu her hvor hun har fået mens. Hun er 11. 

Ok.

Min datter har bare hår under armene, hår forneden, er begyndt at få hurtig fedtet hår og kan lugte af sved, så derfor tænker jeg, at hun er i tidlig pubertet…

Anmeld Citér

30. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ok.

Min datter har bare hår under armene, hår forneden, er begyndt at få hurtig fedtet hår og kan lugte af sved, så derfor tænker jeg, at hun er i tidlig pubertet…

Det er nøjagtig det samme som min datter. Og min ældste(dreng) var også omkring 9-10 år da han begyndte at få kønsbehåring. 

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det tidlig pubertet. Tænker bare det er blevet tidligere og tidligere end det har være førhen. 

Min datter på 11 har også udviklet fine små bryster, men i hvert fald nok til at kunne udfylde en a-skål er jeg ret sikker på. Hun bruger nu bare nogle små fine toppe( lidt a la sportstop). 

Anmeld Citér

30. januar 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Ok.

Man går tidligt i pubertet hvis det er inden 8 år. Der går sikkert 1-2 år inden menstruation starter, så det er jo helt normalt. Men derfor kan det jo godt komme som en overraskelse at ens barn pludselig er blevet så stor

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.