min eks opførte sig lige sådan, på trods af jeg flere gange gjorde klart det var uacceptabel opførsel.
En dag kammede det helt over for ham, og han skubbede til mig og trængte mig op i en krog - gik op i hovedet på mig og provokerede for at få en reaktion. (Mest fordi jeg altid har holdt mit temperament i skak og forholder mig roligt da jeg oplever man kommer længere sådan).
men den dag fik jeg nok. Jeg slog bogstavelig talt i bordet og BRØLEDE ham ind i hovedet at NU satte han sig ned og holdt sin kæft og hørte hvad fanden jeg havde og sige. Og så røg der ellers en svada fra en anden verden af om hans opførsel og hvad jeg ville finde mig i, hver gang han afbrød fik han afvide nu holdte han mund til jeg havde talt færdig, og sluttede med at hvis han ikke kunne opføre sig ordenligt, så kunne han fise ud og skabe sig sådan over for sine venner for den opførsel gad jeg HELT sikkert ikke stå model til. Og så sad han så, helt målløs tilbage og han opførte sig aldrig sådan igen
forholdet holdte dog ikke (efter 5 år var han utro).
men jeg tror på, at nogengange må man simpelthen sætte en grænse og skære det helt ud i pap hvad man vil finde sig i og ikke vil, og hvad konsekvensen er hvis de ikke forstår det.
jeg mener personligt at mænd der opfører sig fysisk overlegne/truende over for deres partner har et problem, hvis de føler et behov for at hævde sin “autoritet” på den måde over for deres partner. Det er så respektløst at gøre, om der er børn eller ej involveret. I et forhold skal der være en gensidig respekt også når man ikke er enige - og den respekt er både verbalt men også at man respekterer hinandens personlige rum og ikke bliver truende.
jeg er den dag i dag gift, og min mand har også et temperament der siger spar to - og har ADHD, der ikke ligefrem hjælper på sagen.
MEN - han har aldrig så meget som hævet stemmen af mig, uanset hvad vi har diskuteret/været uenige om. Han har aldrig opført sig truende eller lign. Vi taler om tingene, og hvis han får nok trækker han sig og jeg giver ham plads, og hvis jeg bliver ked fx så stopper han med det samme samtalen og fokuserer på jeg er ok. - det er sådan et forhold skal være.
man skal kunne blive dybt uenige og synes den anden er en tosse. Men man skal opføre sig ordenligt og huske at i sidste ende er det ens livs kærlighed man står og diskuterer med.
læste det her på et tidspunkt, og synes det passer godt - begge veje:
http://whisper.sh/whisper/052830fb512ef1fb490638403b4ea6787c3acc/Youre-not-in-love-with-her-Ifyelling-at-her-in-an-argument-doesnt-ma
Anmeld
Citér