Virkelig bekymret førstegangsmor:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2022

Kir

Åh jeg kender det alt for godt, det dér med at bekymre sig og google ting   men har efterhånden lært at det ikke fører noget godt med sig  Som de andre skriver, så er børn meget forskellige i deres udvikling, så de der lister med hvad de "skal" kunne skal du tage med et gran salt. Min søn på 15 mdr reagerer heller ikke altid på sit navn, han ved godt han hedder det, men ofte virker det som om han er meget koncentreret om det han laver og derfor ikke registrerer jeg kalder på ham. Og min søn begyndte også først selv at lege tittebøh for 1-2 mdr siden. Han har aldrig sagt så meget, han kan nogle ord, men det er meget i perioder han siger noget. Som regel er det vrøvlesprog. 

Mht autisme, så er jeg ikke ekspert. Men har hørt at de fleste børn kan have nogle af trækkene, men for at de skal være autisme skal det være en større del af symptomerne. Hvilket giver mening, sådan er det også med andre diagnoser indenfor psykiatrien. 

Og så vil jeg sige at da min søn startede i dagpleje skete der virkelig noget, både ift sprog og motorik. Han lærer virkelig meget af de andre børn. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Jeg har ikke lige læst alle kommentarer men er du ikke blevet tildelt en sundhedsplejerske?

Nogle af de ting du nævner at baby "skal kunne" syntes jeg ikke er noget de nævner nemlig.

ALLE børn udvikler sig i forskellige tempo og det er ikke ensbetydende med at der er noget galt så tror du kan være rolig. 

Dog spørg efter en sundsplejerske hvis du ikke har en eller få en ekstra tid ved lægen hvis du er meget nervøs. 

Jeg ved ikke hvor du bor men kan huske at hovedstadskommunen har en døgn telefon til sundhedsplejersker som kan hjælpe med spørgsmål. 

Vi er lige flyttet så kan desværre ikke hjælpe med et nummer da den er gemt væk i en eller anden kasse. 

Håber du får lidt ro på  

Anmeld Citér

28. januar 2022

Tollose

Det er så svært at vurdere noget når han er så lille. Alle børn udvikler sig heldigvis forskelligt.

Min søn kunne mange af de ting som du nævner at din søn ikke umiddelbart kan, (pege, sige hej, osv..) og han er under udredning (for autisme) nu som 7årig.

Ligeledes er der mange børn, som måske ikke kan de ting, men som udvikler sig helt normalt.

Din søn er endnu meget ung, og man kan ikke udrede dem før de er (gerne minimum) 3 år. Nyd ham, og husk at bemærk alle de fremskridt han tager - i stedet for dem han ikke tager

Og som andre også foreslår, så tag eventuelt en snak med din sundhedsplejerske. Måske hun kan hjælpe til at give ro.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.