Min underbo … hvad skal jeg gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.115 visninger
13 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. januar 2022

Anonym trådstarter

Min underbo er en ung gut som har en pige på besøg et par gange om ugen. Vi er lige flyttet ind, og ham der boede har før os var halv døv.
De har sex og hun stønner bare virkelig højt, og det kan høres direkte op i vores soveværelse. I går var det for eksempel omkring kl 22.30 og igen blev jeg vækket kl 6 i morges. 
jeg kan også mærke at VORES seng ryster! 
lejligheden er over 100 år gammel og det har selvfølgelig noget at sige men jeg synes det er voldsomt.

hvordan kan jeg fortælle ham det? Det er pisse irriterende. Synes ikke rigtig man kan sige det. Vi har en Facebook chat men der er så andre lejere med også. Ikke den bedste ide

jeg har overvejet at være rigtig træls og bare trampe ??? Eller tænde høj musik? Bare så de kan fatte at vi faktisk prøver at sove.

Har I gode ideer? Udover at tage den direkte op med personen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. januar 2022

Anonym

Du kan selvfølgelig godt lave alle mulige passivt-agressive og/eller halv-humoristiske tiltag for at informere ham (dem?) om at deres aktive sexliv generer dig/jer, men det kan nemt misforstås og/eller skabe noget nabosplid

Hvis du vitterligt ikke kan få dig selv til bare lige at sige til ham at i altså kan høre alt hvad der foregår i hans soveværelse og at det generer jeres søvn, ville jeg nok foreslå ørepropper og så bare tage med at det er sådan noget man "risikerer" når man bor i etagebyggeri

Jeg har selv haft overboer der flyttede rundt på møbler midt om natten, underboer der skreg af hinanden i nærmest døgndrift og en nabo (i lejligheden overfor) der holdt højlydt fest man-fre og selv arbejde i weekenden.

Hende der flyttede møbler var psykisk syg, så det hjalp intet at snakke med hende.
Dem der skreg af hinanden gjorde det til deres mission at gøre mit liv til et helvede.
Ham med festerne gjorde det stadig da jeg flyttede ud, til trods for at jeg endda brokkede mig til vicevært og boligselskab.

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Min underbo er en ung gut som har en pige på besøg et par gange om ugen. Vi er lige flyttet ind, og ham der boede har før os var halv døv.
De har sex og hun stønner bare virkelig højt, og det kan høres direkte op i vores soveværelse. I går var det for eksempel omkring kl 22.30 og igen blev jeg vækket kl 6 i morges. 
jeg kan også mærke at VORES seng ryster! 
lejligheden er over 100 år gammel og det har selvfølgelig noget at sige men jeg synes det er voldsomt.

hvordan kan jeg fortælle ham det? Det er pisse irriterende. Synes ikke rigtig man kan sige det. Vi har en Facebook chat men der er så andre lejere med også. Ikke den bedste ide

jeg har overvejet at være rigtig træls og bare trampe ??? Eller tænde høj musik? Bare så de kan fatte at vi faktisk prøver at sove.

Har I gode ideer? Udover at tage den direkte op med personen

Hvis du synes, at det er bedre at trampe i gulvet end at have en dialog eller som minimum sende et PÆNT brev, så må du jo gøre det. 

Ellers sov med ørepropper.

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym

Øv hvor irriterende! 

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at skrive en anonym seddel og placere foran hans dør (sammenfoldet så andre i opgangen ikke læser den), hvor du skriver problemet og at du forventer at han reagerer og skruer ned, da du ellers vil tage det op i jeres fælles chat i opgangen

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Øv hvor irriterende! 

Hvis jeg var dig, så ville jeg starte med at skrive en anonym seddel og placere foran hans dør (sammenfoldet så andre i opgangen ikke læser den), hvor du skriver problemet og at du forventer at han reagerer og skruer ned, da du ellers vil tage det op i jeres fælles chat i opgangen

Jeg overvejer om jeg skal sige det direkte til ham når jeg ser ham. Det er det mest akavede men nok også det mest rigtige.. 

Tror bare ikke jeg er særlig god til at skrive. Er klar over det er barnligt at “trampe” men det er mere for at undgå at det bliver endnu mere akavet

Anmeld Citér

27. januar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville nok selv blive irriteret, men jeg tror faktisk du må leve med det. Tidspunkterne er jo ikke sådan helt vanvittige og folk skal jo have lov at dyrke sex i deres lejligheder. Hvis det nu var konsekvent kl 3 om natten, så var sagen lidt anderledes.

Hvis du vil gøre noget synes jeg du skal tage den ansigt-til-ansigt. Det kan godt blive akavet, men det kan det også blive efter et brev og der er risiko for at brevet bliver misforstået og eskalerer unødvendigt.

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym

Da vi boede i lejlighed mødte jeg en dag vores nabo fra opgangen ved siden af i vaskekælder en. Hun spurgte meget pænt om vi var klar over at man kunne høre ALT der foregik inde ved os... Jeg kunne godt regne ud hvad hun mente Det var altså mest pinligt for mig, og vi dæmpede os efterfølgende

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym

Jeg er selv blevet konfronteret mange gange om at jeg ikke er den mest stille så og sige. Jeg har bare grint og sagt “undskyld, men sådan er der jo i kampens hede men at jeg selvfølgelig nok skal prøvesag dæmpe mig lidt” har aldrig fundet det pinligt når folk har sagt noget. 

personligt ville jetlag heller ikk selv sige noget når det er de tidspunkter. Hvor længe står det på? 

Anmeld Citér

27. januar 2022

Pb18

Jeg oplevede engang at naboen fik hund, ud fra lyden en mindre en af slagsen. Lidt sjovt for han var ikke typen jeg lige kunne se med en hund, men både min mand og jeg hørte den jævnligt gø/bjæffe og ja det var da lidt irriterende, men det sådan var det jo.

En dag vi stod i køkkenet kunne vi igen høre hans hund, efterfulgt af nogle lyde der gjorde at vi pludselig indså at det ikke var en hund men hans nye kæreste der åbenbart havde nogle ret specielle lyde i sengen vi var flade af grin, jeg ved ikke om de hørte os eller om forholdet ikke holdt, men vi hørte ikke meget til "hunden" efter det.

Men jeg tror at en pæn måde at sige det på er den bedste løsning med mindre i kan lære at ignorere det. Bare husk, en kommentar om støj kan hurtigt medføre at han måske også begynder du kommentere på støj fra jeres lejlighed. 

Anmeld Citér

27. januar 2022

Anonym

Jeg tror jeg ville smide en lille lap i deres postkasse, hvor det står skrevet pænt og med lidt humor. Det har jeg selv oplevet, hvor vi larmede og jeg synes det var super fedt, at de gjorde det på den måde. Jeg slap for at blive totalt flov og de fik mere ro, for man kan jo godt forstå, at ikke alle ønsker at lytte med. Jeg tror absolut ikke det gør noget godt at begynde at trampe, det ville jeg i hvert fald selv tolke negativt og “surt”

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.