Jern - vis mig jeres piller :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.053 visninger
18 svar
1 synes godt om
23. januar 2022

Trinze

Jeg har svært ved at sluge piller. Det lykkes med folsyre og gravid multivitamintablet fra aprovit.

Må jeg se størrelsen på jeres jern tabletter og høre mærket. 

Nogen der tager tyggetabletter? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Jeg synes disse er gode og har også svært ved piller. Kastede op da jeg skulle sluge min kalkpille i går   Sunes de runde er nemmere end de aflange

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. januar 2022

Trinze

Jeg har kalk piller der kan tygges. Kan du lokkes til at tage et billede af størrelsen? 

Anmeld Citér

23. januar 2022

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hvor smart, det må jeg have. Kan man få dem på apoteket? Ja jeg tager et billede af en pille når jeg kommer hjem i aften

Anmeld Citér

23. januar 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac
Sommersol2021 skriver:

Hvor smart, det må jeg have. Kan man få dem på apoteket? Ja jeg tager et billede af en pille når jeg kommer hjem i aften

Kalk kan fåes som både tyggetablet og brusetablet på apoteket og brusetabletterne fra unikalk smager virkelig godt

Anmeld Citér

23. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg er ikke nået til at skulle tag jern piller endnu. Jeg er kun 7+1 idag. Så kan desværre ikke svar på det TS. 
men er det ikke rigtigt at alle de piller man skal tag som gravid. Så er det kun kalk og jern der ikke må tages sammmen?

Anmeld Citér

23. januar 2022

fehår

Jeg er også stor tilhænger af AminoJern

Anmeld Citér

23. januar 2022

B&J

Nu har jeg taget hemojern i mange år men tænker på om du ikke bare kan knuse pillen ? 
det gjorde jeg da jeg var lille for kunne bare ikke sluge piller 

Anmeld Citér

23. januar 2022

Konjac

Profilbillede for Konjac
Love Angel skriver:

Jeg er ikke nået til at skulle tag jern piller endnu. Jeg er kun 7+1 idag. Så kan desværre ikke svar på det TS. 
men er det ikke rigtigt at alle de piller man skal tag som gravid. Så er det kun kalk og jern der ikke må tages sammmen?

Korrekt, jern skal generelt tages for sig selv, da jern vil kæmpe for meget om optagelsen i tarmen. Så det ender med at andre mineraler ikke optages. Kalk kan du så tage sammen med en multivitamim eller andet. 

Anmeld Citér

23. januar 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Konjac skriver:

Korrekt, jern skal generelt tages for sig selv, da jern vil kæmpe for meget om optagelsen i tarmen. Så det ender med at andre mineraler ikke optages. Kalk kan du så tage sammen med en multivitamim eller andet. 

Okay tak. Skulle lige være sikker på at der ikke andre vitaminer til gravide som ikke må tages sammen ud over kalk og jern.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.